Începând de sâmbătă, traficul rutier pe Șoseaua București – Ploiești va fi afectat în zona Gării Băneasa – Fântâna Miorița. Astfel, de pe 29 iunie 2024, vor începe lucrările pregătitoare pentru construcția viitoarei stații de metrou Gara Băneasa, parte din proiectul Magistrala 6.
Restricții de trafic în Nordul Capitalei, de sâmbătă
Conform anunțului oficial al Metrorex, restricțiile vor consta în ocuparea a două benzi de circulație pe sensul de intrare în București (banda I și banda II), traficul fiind dirijat pe două benzi de circulație pe fiecare sens al șoselei.
Operațiunile pregătitoare pentru devierea traficului vor fi gestionate cu sprijinul și sub supravegherea Brigăzii Rutiere, pentru a asigura o tranzitare cât mai fluidă a zonei afectate, anunță Metrorex.
Circulația va fi îngreunată pe termen nespecificat
Proiectul Magistrala 6, denumită și Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, este un proiect de utilitate publică cu impact național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017 și modificările ulterioare.
Acesta va crea o conexiune directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Otopeni, fără necesitatea transbordării la stația 1 Mai.
Ce traseu va avea Magistrala M6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă
Traseul acestei magistrale va acoperi o distanță de 14,2 kilometri și va include 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu și Aeroportul Internațional Henri Coandă.
“Proiectul va adresa nevoile de mobilitate ale locuitorilor Capitalei, facilitând accesul rapid și eficient pentru oamenii de afaceri, navetiști și turiști. De asemenea, va contribui semnificativ la îmbunătățirea calității vieții prin reducerea timpilor de călătorie și a congestiilor în trafic”, au prezizat reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă.
Lucrările la Magistrala M6 au termen de realizare de 4 ani
Contractul pentru realizarea Magistralei M6, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanțat din Fonduri Europene nerambursabile și din gugetul de stat.
Asocierea de constructori turci care a câștigat licitația are la dispoziție 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrările, a preziat Sorin Grindeanu, în martie 2022, când a fost semnat contractul.