România va fi prezentă în 2024, la 16 târguri naţionale şi internaţionale de turism. Acesta este targetul ambițios pe care și l-a propus Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).
”Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) va fi prezent, în anul ce va urma, la 16 târguri naţionale şi internaţionale de turism. Pavilionul naţional, în cadrul căruia vor putea fi prezenţi reprezentanţi ai asociaţiilor, federaţiilor şi organizaţiilor de profil, ai Organizaţiilor de Management al Destinaţiei, precum şi operatori economici, va promova destinaţia turistică România pe fiecare piaţă ţintă şi va oferi, astfel, o importantă platformă de întâlniri pentru profesioniştii din domeniu, facilitând, totodată, şi contactul cu publicul pasionat de călătorii. Lista evenimentelor a fost întocmită în colaborare cu membrii Consiliului Consultativ al Turismului şi a fost aprobată prin OMEAT nr. 1507/20.12.2023”, a anunţat ministerul de profil, printr-un comunicat.
Lista calendarului promovării României poate fi consultată aici.
Calendarul promovării României la târgurile de turism
România la manifestări expoziţionale de profil din afara Europei
Noutate pentru 2024: Includerea pe listă a două manifestări expoziţionale de profil din afara Europei. Primul este KITF din Almaty, Kazakhstan (24-26 aprilie), târg internaţional de turism la care MEAT participă în premieră şi care, conform datelor consultate, oferă o platformă extinsă pentru industria de turism din întreaga regiune a Asiei Centrale. Mai mult, în scopul creşterii vizibilităţii României pe piaţa globală, va fi organizat un pavilion naţional şi la ITB China, evenimentul fiind desfăşurat la Shanghai, în perioada 24-27 mai. Pe plan local, MEAT va fi prezent la ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României (15-18 februarie).
În a doua jumătate a anului, MEAT va continua promovarea turistică a României la TTG Experience din Rimini, Italia (9-11 octombrie), recunoscut ca fiind cel mai mare târg B2B din industria turismului din Italia. În perspectiva consolidării parteneriatelor turistice, MEAT va fi prezent cu pavilion naţional la WTM Londra, UK, eveniment desfăşurat în perioada 4-6 noiembrie, dar şi la IBTM Barcelona, Spania, cea mai importantă manifestare expoziţională din domeniul MICE, organizată între 19-21 noiembrie. Ultimul târg de turism al anului 2024 este Tour and Travel din Varşovia, Polonia (21-23 noiembrie), evenimentul fiind dedicat publicului larg.
Operatorii economici interesaţi să fie alături de MEAT la târgurile internaţionale de turism pot beneficia, prin intermediul unei schemei de minimis aprobate prin OMAT nr. 330/20.01.2023, de decontarea a 50% din cheltuielile transportului extern, însă fără a depăşi echivalentul a 500 euro, şi a 50% din cheltuielile aferente primei nopţi de cazare, în ambele cazuri pentru câte un reprezentant/expozant. Mai mult, instituţia acoperă, în proporţie de 100%, cheltuielile aferente taxei de participare, închirierea spaţiului la stand de la organizatori, precum şi personalizarea, amenajarea şi decorarea stadului, în limita a 3 mp/expozant.
Totodată, în conformitate cu Regulamentului (UE) 2023/2831 al Comisiei, perioada de valabilitate a schemei de minimis menţionate se va prelungi până în 2030, urmând a fi modificată şi valoarea ajutorului de minimis de care întreprinderea a beneficiat în ultimii doi ani fiscali şi în anul fiscal în curs, respectiv de la 200.000 la 300.000 de euro. Înscrierile pentru târgurile desfăşurate în primul semestru al anului se pot realiza până la data de 15 ianuarie.