Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri ACTUALITATE

O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine: „Adevăratul curaj e să încetinești” EXCLUSIV

Roseti Roxana de Roseti Roxana
25/10/2025
in ACTUALITATE, Life
A A
0
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine

Foto: arhiva personală Larisa Marinică

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 25.10.2025 12:00

Încă de pe băncile facultății, Larisa Marinică își dorea cu ardoare să exploreze alte culturi, să atingă potențialul maxim de dezvoltare personală și profesională. Nu știa ce îi rezervă destinul…Acum e creator de bine, într-o industrie înfloritoare la nivel global. O poveste cu spa…

Se spune că lumea spa-ului modern reprezintă o industrie globală înfloritoare. Axată pe wellness holistic, combinând tradițiile străvechi cu tehnologia avansată, pentru ameliorarea stresului și îngrijirea personală, aceasta e o industrie care continuă să crească semnificativ, evoluează, exponențial și inteligent. Și dacă vă întrebați ce înseamnă de fapt „spa”, aflați că e un acronim de la „Sanus Per Aquam” sau „Salus Per Aquam” care a intrat în uzul comun. Deși provine din latină și era inițial un acronim, a devenit un substantiv comun, folosit pentru a descrie o facilitate de sănătate și relaxare.

Larisa a reușit să devină o personalitate în lumea spa internațională. Totul a pornit după absolvirea Facultății de Educație Fizică și Sport, secția Kinetoterapie, când s-a ivit o oportunitate de spa terapeut în străinătate, ca parte din echipa de deschidere a Jordan Valley Marriott. A început ca terapeut, evoluând ca spa manager, director, speaker internațional, membru al juriului în concursuri nationale și internaționale de spa, mentor, yoga instructor și spa consultant. Și nu în ultimul rând, cel mai important, e creator de bine.

Fiecare job (și respectiv proiect) pe care le-a avut în diverse locații ale lumii precum Iordania, Scoția, Channel Islands, Dubai, Grecia, Turcia, Elveția, Egipt, Qatar, Muntenegru, Belgia, inclusiv România i-a adus experiență de management, de leadership, de specialist în terapii și wellness, dar i-a oferit și lecții de viață pe care le propagă mai departe. De ce s-a îndrăgostit de această industrie de wellness? Pentru că, după cum spune, starea de bine înseamnă a da înapoi!

Dar mai multe a povestit pentru Oficiul de Știri chiar ea, punctând pentru cititori chiar și câteva dintre lecțiile de viață pe care le-a reținut de-a lungul carierei.  

Larisa, povestește-ne cum a decurs drumul tău spre a fi în acest domeniu, implicit spre a fi creator de bine? Ce crezi: a fost întâmplare, destin?

Am absolvit studiile la Facultatea de Educație Fizică și Sport, secția Kinetoterapie, cu dorința sinceră de a ajuta oamenii, să se simtă mai bine în propriul corp. Acolo unde nu este boală, suferință, este loc de fericire.

Încă din perioada facultății am știut că drumul meu va fi legat de oameni și de transformare, însă situația din spitale din acea vreme unde aș fi putut să imi continui cariera, era deplorabilă, cumva în antiteză cu elanul și empatia mea cu care doream să ajut pacienții…Nu știam exact forma, dar simțeam că va fi un drum al binelui și ca atare am ales spa-ul și al wellness-ul, păreau o lume mai plină de farmec. Apoi, experiențele extraordinare din afara țării, cred că în cele peste 11 țari unde am trăit— mi-au deschis cu adevărat orizontul către lumea spa, o lume unde știința se împletește cu arta, unde echilibrul interior devine scop, iar frumusețea vine din armonie. Din afară acest domeniu poate părea frumos poleit, dar în esență este un domeniu provocator, complex, dinamic și competitiv.

Nu cred în întâmplare, ci în sincronicități. Fiecare pas, fiecare întâlnire și fiecare provocare m-au format și m-au condus spre ceea ce fac astăzi: să creez spații în inimile oamenilor, spații de spa și concepte care inspiră bunăstare, conștiență și autenticitate. Pentru mine, a fi creator de bine nu e un titlu, e o misiune.

Lucrul în industria hotelieră, un domeniu aflat într-o continuă mișcare și transformare, m-a învățat căt este de esențială adaptabilitatea. Nu puțină lume mi-a zis „Larisa cred că ești puțin nebună să o iei de fiecare dată de la început în fiecare țară unde totul este absolut unic, nou și desigur provocator, nouă ne este greu să ne mutăm aici în Romania dintr-un apartament in altul, dar ție…”’.

Poate că este necesară o oarecare doză de nebunie frumoasă când suntem încă tineri să înfăptuim lucruri mărețe…Desigur că această călătorie mai implică o anume reziliență, motivație intrinsecă și de ce nu forța de propulsare -pasiunea.

De-a lungul timpului, am avut ocazia să colaborez și să conduc diverse echipe formate din profesioniști cu background-uri, culturi și motivații diferite.

Provocarea reală nu a fost doar să atingem obiectivele operaționale sau KPI financiari, ci să construim o coeziune autentică pe termen lung între oameni care găndesc și reacționează diferit. Fiecare proiect, fiecare echipă mi-a oferit o nouă perspectivă asupra leadershipului- iar dacă inainte poate domina tipul de management bazat pe autoritate, ulterior am realizat că este vorba de un proces continuu de învățare, inspirație, respect, dreptate și echilibru între cum tratezi oamenii iar rezultatele vor apărea cu siguranță.

De asemenea cu multă bucurie de a dărui am fost implicată și, cum ar fi Global Wellness Day și Programul Global de Mentorat de la Global Wellness Institute, dar și in cel din Romania fiind printre primii mentori care mi-am oferit probono serviciile instruind pe cei mai tineri in domeniu.

Aceste inițiative îmi amintesc de ce m-am îndrăgostit de această industrie în primul rând – pentru că starea de bine înseamnă a da înapoi. Global Wellness Day și Programul Global de Mentorat creează punți între oameni, idei și generații. Motivația mea a fost întotdeauna să contribui la o viziune colectivă în care starea de bine este accesibilă, incluzivă și transformatoare. Prin mentorat, am asistat la o creștere incredibilă a tinerilor profesioniști – nu numai în abilități, ci și în încredere și încredere în sine. Cel mai mare impact a fost să văd cum scopul comun poate ridica o întreagă industrie atunci când oamenii se susțin reciproc cu autenticitate și generozitate.

Ai lucrat cu branduri premium cum ar fi Marriott, Starwood, Jumeirah, Swissotel, Fairmont/Accor, Four Seasons, One&Only, precum si cu importante lanțuri de cosmetică. Care sunt câteva dintre lecțiile de viață pe care le-ai reținut, lucrând cu asemenea branduri?

Colaborarea cu branduri internaționale mi-a oferit o viziune globală și o disciplină profesională pe care o prețuiesc enorm. Ca rezultat al numeroaselor traininguri profesionale am devenit mult prea strictă cu detaliile și am așteptări înalte atăt de la cei din jur căt și de la mine insămi, dar asta este exact ce avem nevoie in acest domeniu: precizie, eficiență și rezultate pe măsură.

Am învățat că excelența nu e o întâmplare, ci rezultatul unui ritual zilnic, al perseverenței – al atenției la detalii, al respectului pentru client și al pasiunii pentru perfecțiune. Punctual:

*De la Marriott in Iordania, unde am lucrat ca spa terapeută, am învățat importanța culturii organizaționale și a leadership-ului prin exemplu. Merită menționat General Managerul de aatunci care a fost o un model de urmat. Acolo ne-am format o echipă minunată cu 8 români (4 kinetoterapeuți și 4 doctori, eu fiind cea mai tânără),  care inspirată de valori comune am putut transforma standardele de servicii la Jordan Valley Marriott Dead Sea în ritualuri autentice de ospitalitate. Am înțeles puterea formării continue, a consistenței și a respectului reciproc în crearea unei experiențe premium pentru oaspeți.

*De la Jumeirah în Dubai, unde am avut onoarea să conduc echipa de spa, am învățat eleganța în servicii și arta experienței multisenzoriale. Fiecare detaliu, de la miros și lumină până la tonul vocii, contribuie la o călătorie rafinată și memorabilă. Jumeirah m-a inspirat să transform luxul într-o emoție — un echilibru perfect între rafinament estetic și confort profund.

*De la Four Seasons in Egipt & Elveția , ca director de spa, am învățat că „adevăratul lux” înseamnă umanitate, empatie și personalizare. Acolo am văzut cum fiecare interacțiune autentică, fiecare gest sincer și fiecare detaliu atent gândit creează o legătură emoțională cu oaspetele. Experiența Four Seasons m-a format în arta leadership-ului empatic și în cultivarea unei echipe motivate prin recunoaștere și sens.

*De la Accor (Fairmont), prin cultura Heartist, am învățat că ospitalitatea nu este doar despre locuri, ci mai ales despre oameni. Este vorba despre ospitalitate autentică, sustenabilitate și inovație. În această cultură am descoperit valoarea empatiei ca motor al inovației și importanța integrării responsabilității sociale și ecologice în experiența de wellness.

*De la One &Only în Muntenegru, unde am condus operațiunile spa într-un context ultra-luxury în coroborare cu Chenot, am învățat excelența experienței personalizate în programele de Detox etc și puterea detaliilor în construirea unei povești de brand coerente. Am înțeles cum standardele ridicate pot fi îmbinate cu o abordare caldă și umană, creând momente unice care devin amintiri durabile pentru fiecare oaspete.

Iar de la brandurile de cosmetică, am înțeles puterea naturii, a simțurilor și a ritualurilor în procesul de vindecare și reconectare. Iubesc produsele care chiar fac diferența, motiv pentru care, de exemplu, în proiectul de la Swissotel Poiana Brașov am ales să aduc în Romania pentru prima dată doua branduri de produse absolut excepționale: Niance și Kerstin Florian.

Alegerea brandului potrivit pentru spa este extrem de importantă- atât din perspectiva operațională cât și strategică. Poate face sau desface business-ul de spa influențând percepția clienților, rezultatele tratamentelor, poziționarea pe piață și chiar profitabilitatea. Toate aceste experiențe m-au format nu doar ca profesionist, ci ca om — m-au învățat să fiu prezentă, să ascult și să transform o simplă sesiune de terapie într-o experiență memorabilă.

Povestește-ne puțin despre experiența ESPA skincare. Cât de mult a contat în tot ceea ce faci acum? Și cât de mult a contat, în general, în viața ta în tot ceea ce ai învățat?

ESPA skincare a fost o școală a șlefuirii mele ca terapeut deși absolvisem o facultate, lumea spa-ului este o altă lume, cea a rafinamentului și a conștienței. Este un brand care te învață să gândești holistic – nu doar la nivelul pielii sau al corpului, ci la nivel emoțional și energetic. Am avut privilegiul să lucrez cu traineri ESPA extraordinari, care m-au inspirat să văd frumusețea ca pe o stare de echilibru, nu ca pe un rezultat estetic. Pe scurt ESPA mi-a dat aripi și la propriu și la figurat, după Iordania, tot ei m-au promovat mai apoi în Scoția lucrând pentru Turnberry Resort etc.

Cred că fiecare etapă a vieții m-a influențat profund. În prima etapă, am fost elevul dedicat, învățând din fiecare experiență, absorbând cunoștințele, valorile și principiile unor branduri legendare ale ospitalității. Am învățat ce înseamnă puterea unei culturi organizaționale solide. În a doua etapă, am devenit creatorul de experiențe.

Am experimentat, am condus echipe, am dezvoltat concepte, am rafinat procese și am transformat învățămintele acumulate în rezultate tangibile. Am avut privilegiul de a inspira, forma și susține oameni în drumul lor profesional, contribuind la crearea unor spa-uri și experiențe care duc mai departe esența ospitalității autentice. Astăzi, mă aflu în etapa dăruirii – momentul în care simt că este timpul să ofer mai departe ceea ce am învățat și trăit. Prin Wellness4People, prin consultanță, mentorat și formare, îmi propun să construiesc punți între experiență și inspirație, între excelență și umanitate. Cred că adevărata împlinire vine atunci când cunoștințele acumulate devin resurse pentru alții – pentru oameni, echipe și branduri care aspiră la creștere autentică și durabilă.

Fiecare spa are sufletul său, iar misiunea mea este să ajut managerii, patronii, echipa în general ajut să-l descopere și să-l exprime coerent. Un consultant implicat de la început economisește timp, resurse și, mai ales, dă sens fiecărui detaliu.

Ce pași ar trebui să facă un om ca să reușească așa, ca tine, în acest domeniu?

În primul rând, să creadă în el și în frumusețea acestei meserii. Să nu vadă spa-ul ca pe un job, ci ca pe o vocație. E nevoie de răbdare, curiozitate și multă muncă interioară. Reușești cu adevărat atunci când înțelegi că lucrezi nu doar cu corpul, ci cu emoțiile și energia oamenilor.

Este un domeniu activ, iar eu consider că singura constantă este schimbarea, de aceea tinerii care doresc să reușească au toate șansele dacă sunt serioși, învață, sunt autodidacți, apelează la specialiști/ mentori cu experiență profesională dar și de viață. Să își rafineze aptitudinile, simțurile, dar și să călătorească — fiecare cultură aduce o perspectivă nouă despre wellness. Și mai ales, să păstreze pasiunea vie. Din păcate dar și din fericire, vom avea nevoie din ce în ce mai mult de spa-uri și de specialiști, datorită nivelului alarmant de stres, a îmbătranirii globale și prevaleței anumitor boli.

În scurtele perioade cât ai revenit în România ai colaborat cu Hotel Europa Eforie Nord, Crowne Plaza Bucuresti, Autograph Marmorosh București, Swissotel Poiana Brașov, Ida Spa dar ai fost  implicată și în alte proiecte mai mici. Cum vezi industria SPA în România? Plusuri, minusuri?

Mi-a făcut o deosebită placere să contribui cu know-how in aceste proiecte menționate de tine, și am toată încrederea că fiind uniți in scop, viziune și dorința de schimbare, noi specialiștii din aceste domenii de spa&hotel vom reuși să ridicăm piața romănească la un nivel foarte înalt, acolo unde merită să și rămână. Jos pălaria pentru locațiile unde în ciuda provocărilor de zi cu zi încă mai investesc în angajați, in resurse operaționale și de menținere a calității. Acesta este viitorul.

Industria spa din România este într-un moment de transformare frumos. Observ o oarecare deschidere către concepte autentice, tehnologie, către educație profesională și către integrarea wellness-ului în stilul de viață, dar sincer vorbind mai avem cale lungă… Ca și țară cu istorie in domeniul balnear, al prevenției, etc avem potențial imens – natură, resurse termale, oameni talentați.

Ce lipsește uneori este coerența, și unitatea standardelor. Lipsa unui sistem, unui organ acreditat să măsoare aplicabilitatea și consecvența standardelor în spa. De aceea, una dintre direcțiile mele ca și consultant este să contribui la profesionalizarea industriei, prin training, strategie și audit, pentru a ridica nivelul de excelență la standardele internaționale.

O experiență spa transformatoare începe cu o poveste – un sentiment de loc și scop care rezonează cu emoțiile oaspetelui. Procesul meu începe întotdeauna cu intenția: ce sentiment vrem să evocam? Fiecare detaliu ar trebui să se alinieze cu această intenție. Dincolo de estetică, energia echipei este cea care face diferența. Când terapeuții, recepționerele și liderii întruchipează mindfulness și grijă, experiența devine vie. În cele din urmă, cred că un spa ar trebui să ofere integrare – idei mici, dar puternice, pe care oaspeții le pot lua acasă, transformând o evadare temporară într-o stare de bine de durată.

Mai nou spa-urile încorporează tehnologii precum tratamente personalizate bazate pe inteligență artificială, medii de relaxare în realitate virtuală și diagnostice avansate pentru a îmbunătăți experiențele clienților. Ce părere ai despre toate acestea?

Industria spa evoluează, fie că vrem sau nu, tehnologia devine tot mai mult un partener de nădejde în crearea unei experiențe wellness. Cred că viitorul spa-urilor va fi o îmbinare între tehnologie, inovație și umanitate. Inteligența artificială ne va ajuta să înțelegem mai bine nevoile clientului prin tot felul de sisteme de măsurare, dar conexiunea umană rămâne esențială, după părerea mea. De la echipamente de ultimă generație și dispozitive de evaluare corporală, până terapii asistate digital și management operațional inteligent, tehnologia redefinește modul în care ne trăim relaxarea prin virtual reality, frumusețea și îngrijirea. Sunt fascinată de ideea spa-urilor inteligente, dar și convinsă că „inteligența emoțională” a terapeutului va rămâne cea mai valoroasă resursă. Tehnologia e un sprijin, nu un substitut.

În spa avem nevoie de armonie, care vine mai ales de la echipă, de la energia locului. Deocamdată echipa de spa este „’device-ul cel mai sesibil și perfectibil’’de a lua feedback-ul de la clienți, de a empatiza cu ei, de a le oferi servicii personalizate și nici o altă mașinărie sofisticată nu poate face acest lucru. Este adevărat că în plan operțional tehnologiile digitale optimizează rezervările, ajută la managementul stocurilor, analiza performanței etc, contribuind la un flux de lucru fluid și la decizii bazate pe date, bine justificate. Insă punctul esențial aici este ca în orice altceva, să menținem un echilibru între vechi, nou, tradțional, inovativ etc.

Îți este dor de ceva anume? Cum îți vezi viitorul? Și ce proiecte ai? Trei întrebări nu prea legate, dar știu că tu le vei evidenția sensul prin răspunsurile tale.

Mi-e dor de oameni fără măști, cei frumoși, care au întenții bune, de unele momente simple — de începuturile mele, de emoția primului client mulțumit, de sentimentul acela de “ wow, am făcut o diferență”. Poate sunt eu mai nostalgică, dar imi lipsesc acele momente de conectare față in față cu oamenii, imi e dor de un slow time și să nu mai fim așa de mult sub presiune, cu deadline-uri, stres, trafic, ușor -ușor uităm cum să traim autentic.

Într-o lume care aleargă neîncetat, adevăratul curaj este să încetinești. Să iți acorzi timp să respiri conștient, să te bucuri de frumusețea micilor momente care adesea trecem este ele, fiind pe pilot automat.

Eu tot ce îmi doresc este să fiu, nu numai să fac. Să fiu prezentă în tot ceea ce fac, să practic yoga regulat, să petrec timp de calitate cu animaluțele mele iubite dar mai ales cu familia și prietenii. Am nevoie de calitate a vieții, nu cantitate a experințelor. De aceea probabil această perspectivă de viață s-a reflectat și în plan profesional, am devenit mai selectivă în proiectele profesionale în care ma implic, prefer să fac mai puține lucruri deodată dar care să fie absolut în sinergie cu ceea ce sunt și simt, și la care să nu trebuiască să fac compromisuri.

În viitor, mă văd tot mai mult în rol de creator de concepte și consultant spa, lucrând cu echipe și spa-uri care doresc să evolueze în mod real. Mă văd ajutând oamenii să se mențină tineri prin practica yoga și terapii. Mă văd în continuare participând la congrese, conferințe și evenimente legate de spa&hotelărie. Mi-aș dori pe aceeași linie să contribui la formarea unei comunități de profesioniști wellness&spa din România, uniți de aceeași viziune: de a aduce binele la un alt nivel.

O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine
author avatar
Roseti Roxana Redactor
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.
Citește mai mult
LifeStyle Actualitate Business Opinii Politica
social network icon
Taguri: Larisa MarinicălifestyleSPAwellness
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine
Life

Festival Chocolate Saga la bibliotecă. Un eveniment cum n-a mai văzut Bucureştiul 

25/10/2025
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine
ACTUALITATE

Schimbarea orei trebuie să ia sfârșit. Cum e afectat ceasul intern

25/10/2025
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine
Life

Lucruri noi despre stres. Ne poate face mai puternici

22/10/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine
Pamfletul zilei
Ronaldo, Messi, Giroud, Lewandowski și Neymar vin la CCR pentru a învăța cum se simulează mai bine
de Flaviu Mitroi
23/10/2025
0

Aflați la final de carieră, cei cinci mari fotbaliști care au rupt plasele pe marile stadioane ale Europei s-au gândit...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Schimbarea orei a speriat Bruxelles-ul
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine: „Adevăratul curaj e să încetinești” EXCLUSIV
Invazie de pisici la București. Campionatul Mondial de Frumusețe Felină, prima oară în România
Topul celor mai ieftine mașini electrice în România 2025 VIDEO
VIDEO Șobolan filmat printre pâinile din vitrina unei brutării din București. Ce amendă a dat ANPC
Alexandru Nazare: Digitalizarea ANAF nu ne scapă de mită. Integritatea nu se automatizează
banner proger
O poveste cu spa și destin. Larisa Marinică, creator de bine

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro