De ce este mai scump un RCA la Logan decât unul la Mercedes G55 AMG. În timp ce șoferii de Logan sunt realmente jupuiți de firmele de asigurări, Allianz Țiriac tocmai a raportat pentru anul 2024 un profit istoric, de 100 milioane de euro.
De ce este mai scump un RCA la Logan decât unul la Mercedes G55 AMG
Pentru a explica de ce este mai scump un RCA la un Logan decât unul la un Mercedes G55 AMG, avem următorul studiu de caz:
Firma X SRL deține 2 autovehicule pentru care vrea să încheie asigurare RCA pentru o perioadă de 12 luni. A solicitat cotații de la mai multe firme de asigurări, iar rezultatele sunt de noaptea minții.
Cea mai ieftină poliță RCA pentru un an pentru un Logan este de 1772 de lei.
Cea mai ieftină poliță RCA pentru un an pentru un Mercedes G55 AMG costă 1179 lei.
Să reținem următoarele:
Dacia Logan are capacitatea cilindrică de 999 de cmc și putere de 54 kw.
Mercedesul G55 AMG are capacitate cilindrică de 5439 cmc și putere de 373 KW.
Ambele autovehicule sunt înmatriculate pe aceeași firmă.
Anomaliile din piața RCA
Cotațiile RCA pentru un an pentru Logan sunt între 1.772 lei și 6.295 lei, rezultând o variație de preț de aproximativ 3 ori și jumătate între cel mai ieftin și cel mai scump RCA.
Cotațiile RCA pentru un an pentru Mercedes G55 AMG sunt între 1179 de lei și 17.763 lei, rezultând o variație de preț de peste 15 ori între cel mai ieftin și cel mai scump RCA.
Citește și: Tun în ASF: 3 miliarde de euro din pensiile private ale românilor
Tariful RCA de referință pentru Logan este de 1.832 de lei, iar tariful RCA de referință pentru Mercedes G55 AMG este de 1.246 de lei.
În mod inevitabil se nasc următoarele întrebări:
- Cum este posibil să coste mai puțin un RCA pentru o mașină cu capacitate cilindrică de 5 ori și jumătate mai mare, de 7 ori mai mulți cai putere si un preț de 10 ori mai mare?
- Cum este posibil ca într-o piață reglementă, cu un arbitru profesionist și integru cum este ASF (nu râdeți, vă rugăm!) să existe diferențe de preț de 15 ori între o firmă de asigurări și alta, pentru același autovehicul (același risc asigurat)?
- Cum este posibil ca tariful de referință pentru Mercedes G55 AMG să fie cu 47% mai mic decât cel al unui Logan de 999 cmc?
Sunt întrebări retorice, care reflectă haosul care guvernează piața de asigurări RCA din România, o piață în care clienții sunt captivi și total neprotejați de vreo instituție din România, în condițiile în care ASF are ca misiune principală protejarea consumatorilor de asigurări.
În timp ce șoferii de Logan sunt realmente jupuiți de firmele de asigurări, compania de asigurări Allianz Țiriac tocmai a raportat pentru anul 2024 un profit istoric, de 100 milioane de euro, rezultat din activitatea de asigurări și pensii, iar 90% din acest câștig vine din activitatea de asigurări.
Consiliul ASF este condus de către Alexandru Petrescu (PSD), Gabriel Avramescu (PNL), Sorin Mititelu (PSD), Dan Armeanu (PSD), Jozsef Birtalan (UDMR), Ovidiu Wlassopol (PSD) și Elena Stanica (PSD).
Reamintim cititorilor noștri ca în anul 2024 ASF a aplicat firmelor de asigurări care vând RCA ZERO sancțiuni.
Citeste si: Consiliul ASF, făcut ”pachet” de avertizorul de integritate Cristian Muntean
Bună ziua!Eu am făcut la Sandero 2017 cu 746 pe12 luni!