În 2024 vor fi lansate o serie de automobile electrice noi, cu adevărat accesibile, dar și câteva modele termice și hibride interesante, destinate celor foarte bogați.
De asemenea, vom fi martori la revenirea unor modele clasice legendare, relatează CNN.
Ce automobile vor fi lansate în 2024 pe piața nord-americană?
În cele ce urmează prezentăm câteva dintre cele mai importante modele care vor debuta pe piața nord-americană, una dintre cele mai mari din lume
Chevrolet Equinox EV
Deși există deja multe SUV-uri electrice pe piață, ceea ce va face Chevy Equinox EV să iasă în evidență va fi prețul său. Se așteaptă ca acesta să coste de la aproximativ 30.000 de dolari, ceea ce înseamnă că Equinox va fi unul dintre cele mai ieftine vehicule electrice de acest gen de pe piață.
Tariful nva fi valabil pentru versiunea de bază cu autonomie de 402 kilometri. Noul Chevy Equinox va fi un SUV complet nou, care va împărtăși o mare parte din componente cu alte „electrice” ale gigantului General Motors, precum Cadillac Lyriq și GMC Hummer EV.
Volvo EX30
SUV-ul compact EX30 electric nu este doar un Volvo pe baterii accesibil, ci va fi cel mai ieftin model din toată gama suedezilor. Prețul de bază, de circa 35.000 de dolari, va fi pentru versiunea cu un singur motor electric și tracțiune spate, care va oferi o autonomie de până la 440 de kilometri. Cele cu tracțiune integrală și mai multe dotări vor costa, evident, mai mult.
Cu toate acestea, EX30 se va număra printre cele mai accesibile crossovere cu emisii zero de pe piață. La interior, designerii Volvo au gândit spații de depozitare inteligente și extrem de flexibile pentru noul SUV scandinav.
Volkswagen ID.Buzz
Modelul Volkswagen ID.Buzz este deja disponibil în Europa, însă americanii primesc o versiune specială mai mare, care oferă în standard mai mult spațiu și un al treilea rând de scaune, ceea ce permite mașinii să găzduiască până la șapte pasageri.
Totuși, ID.Buzz este puțin mai scurt decât monovolumele cu motoare pe benzină ale rivalilor direcți, precum Chrysler Pacific. Acest lucru se datorează, în parte, faptului că modelul din Wolfsburg nu are nevoie de spațiu pentru un motor pe benzină. Va fi disponibil într-o versiune cu tracțiune integrală și motoare electrice capabile să producă până la 330 CP, mult mai mult comparativ cu modelul original pe benzină.
Cadillac Celestiq
În timp ce General Motors face ca modele electrice precum Equinox EV să fie mai accesibile, noul Cadillac Celestiq este cu totul altceva. Prețul unui exemplar din noul model cu emisii zero de lux, care va fi construit în mare parte manual, începe de la aproximativ 300.000 de dolari, adică de zece ori mai mult decât cel mai ieftin Equinox EV. Celestiq poate fi individualizat în nenumărate moduri.
Mașina reprezintă o încercare a celor de la GM de a recăpăta o parte din gloria mărcii Cadillac din anii 1950, atunci când modelele de top puteau comanda o mașină ce se apropia ca preț foarte mult de Rolls-Royce. În timp ce Cadillac a dezvăluit în ultimii ani câteva concept-car-uri care au sugerat acest nivel de opulență, Celestiq este primul dintre acestea care va fi produs în serie.
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser revine pe piața americană la aproximativ trei ani după ce modelul a fost retras de constructor. De data aceasta, SUV-ul japonez este mai mic, adoptă un design retro și va concura cu Jeep Wrangler și cu un alt clasic reînviat, Ford Bronco. Acesta face parte dintr-o tendință mult mai mare a industriei către SUV-uri și camionete cu capabilități off-road serioase, așa cum este noul Bronco.
În ciuda aspectului său clasic, noul Land Cruiser va fi disponibil doar într-o versiune hibridă, cu un motor pe benzină și un motor electric, care vor produce împreună până la 326 CP. Cei de la Toyota anunță că prețul de pornire va începe de la aproximativ 55.000 de dolari.
Ferrari Purosangue
În timp ce aproape toți marii producători de automobile de lux oferă un SUV, inclusiv Lamborghini și Rolls-Royce, Ferrari oferă acum și el unul pentru prima dată în istoria mărcii. De fapt, italienii nu denumesc Purosangue un SUV deoarece nu are pretenții de off-roader. Însă, are o poziție (relativ) înaltă a scaunelor, așa cum le place șoferilor de SUV-uri. De asemenea, are patru uși, deși cele din spate sunt oarecum ascunse pentru a păstra acel aspect clasic de coupe sport.
Propulsat de un motor V12 de 715 cai putere, Purosangue are un sistem de suspensie sofisticat pentru a ajuta la menținerea genului de capacități de virare pentru care Ferrari este renumit chiar și cu acest stil de caroserie. Prețurile în SUA vor pornesc de la aproximativ 400.000 de dolari, iar livrările vor debuta la început de 2024.
Ram 1500 Ramcharger
Ram 1500 Rev și Ramcharger vor fi puse în vânzare la sfârșitul anului viitor. Rev este primul camion complet electric al mărcii Ram și va oferi o autonomie de până la 804 kilometri cu un singur plin de baterie. De partea cealaltă, Ram 1500 Ramcharger este un modelul plug-in hybrid, care se deosebește de alte modele similare prin câteva aspecte importante.
În afară de motoarele electrice și bateria de mare capacitate, acesta folosește un motor pe benzină cu 6 cilindri și poate parcurge până la 233 de kilometri în modul pur electric. Vorbim despre o autonomie mai mare decât cea pe care o pot oferi majoritatea vehiculelor hibride cu încărcare la priză. De asemenea, spre deosebire de majoritatea modelelor PHEV, poate utiliza încărcătoare rapide de curent continuu pentru a-și reîncărca rapid bateria. Asta înseamnă că Ramcharger ar putea fi utilizat ca un vehicul complet electric, motorul pe benzină fiind necesar doar rareori.
Honda Prologue
Honda nu a fost în avangarda vehiculelor electrice. Deși a mai oferit automobile cu emisii zero pe piața nord-americană, acestea au fost în mare parte modele de nișă oferite pe piețe de nișă, cum ar fi California. Prologue va fi primul model electric de volum produs de Honda. Acesta este primul model al mărcii construit pe platforma Ultium EV dezvoltată de General Motors, care este folosită și de Chevrolet Equinox.
Întrebarea este dacă Honda, pornind de la ingineria unei alte companii, poate face ceva care să iasă suficient de mult în evidență într-un domeniu aglomerat de SUV-uri electrice de dimensiuni medii pentru a atrage clienți. Dar, numele Honda are o mare greutate în fața consumatorilor. Se așteaptă ca prețurile pentru noua Honda Prologue să înceapă de pe la 50.000 de dolari.