Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri OPINII

Aviația următoarei decade

Cezar Osiceanu de Cezar Osiceanu
18/06/2025
in OPINII
A A
0
Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri

Shanghai și Aviația mondială

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 18.06.2025 11:09

Salonul aeronautic de la Paris Le Bourget a adus în fața tuturor pe lângă avioane, elicoptere, rachete, sisteme, etc etc și o problemă majoră și anume aceea a personalului calificat care s-a le construiască, repare, dirijeze și zboare.

Cuprins articol

Toggle
  • În mod evident însă cerințele specifice variază în funcție de regiune după cum urmează:
  • România aviatică încotro?

Și în acest sens noile previziuni lansate la acest salon de către CAE – o companie lider mondial în domeniul simulatoarelor de zbor, Industria aviației civile va trebui să angajeze 400 de profesioniști pe zi în următorii 10 ani pentru a putea să țină pasul cu cererea globală în creștere pentru călătoriile aeriene.

Practic canadienii de la CAE estimează că până în 2034 vor fi necesari aproape 1,5 milioane de piloți, tehnicieni de întreținere a aeronavelor, membri ai personalului de cabină și controlori de trafic aerian pentru a ține pasul cu creșterea economică și a înlocui lucrătorii care se pensionează.

În mod evident însă cerințele specifice variază în funcție de regiune după cum urmează:

  • America de Nord are o nevoie acută de tehnicieni, – în regiunea Asia-Pacific, unde transportul aerian crește cel mai rapid, are piloții în topul nevoilor de angajare. – in Europa cererea majora este de controlori de trafic aerian datorită pieței sale fragmentate a aviației și a populației îmbătrânite. Conform publicației Aviation Week, cererea de profesioniști din domeniul aviației „este determinată de cererea record de călătorii aeriene și de un val semnificativ de pensionări care este așteptat în toate categoriile”, după cum spune Marie-Christine Cloutier, vicepreședinte CAE pentru strategie, performanță, servicii de trafic aerian și marketing. Această mai afirmă ca:„Având în vedere că se așteaptă ca flotele de aviație comercială și de afaceri să înregistreze creșteri de două cifre în următorii 10 ani, industria trebuie să ia măsuri pentru a atrage, instrui și păstra personalul”.

Este interesant însă nimeni nu a pus încă problema costurilor de “producție” al acestui personal necesar întrucât tarifele școlilor de pilotaj sunt în continuare foarte mari, un pilot de la faza zero până la aceea de a ajunge în scaunul unui avion de linie cheltuind doar pe școlarizare între 40 si 50.000 usd sau euro. Lipsa de interes pentru profesiile din aviație se manifestă pregnant deoarece până în prezent eforturile financiare îi revin exclusiv celui doritor, nivelul de recuperare a investiției este foarte redus, cerințele și exigențele sunt multiple și ridicate, privațiunile sunt multe, stresul și responsabilitățile sunt enorme iar riscurile sunt evidente toate raportate la alte meserii foarte cerute de piața muncii.

Previziunile, care citează datele despre flotă ale Aviation Week, estimează că numărul de aeronave comerciale în serviciu va crește de la 33.000 în prezent la 44.000 în 2034, în timp ce numărul de aeronave business este așteptat să crească de la 23.000 la 27.000. Această creștere, combinată cu pensionările preconizate în următorul deceniu, înseamnă că industria va trebui să atragă 300.000 de piloți noi, 416.000 de tehnicieni, 678.000 de membri ai echipajului de cabină și 71.000 de controlori de trafic aerian.

Cea mai recentă prognoză pe 10 ani a CAE pentru piloți, tehnicieni și personal de cabină arată o creștere de 8% față de ultimul raport al companiei de acum doi ani. Dar nu se ține cont de încercarea companiilor producătoare în frunte cu Airbus, de eliminare a unui pilot din cei doi și suplinirea lui de către un pilot IA. Momentan sindicatul pilotilor americani, unde sunt peste 27 de mii de piloti din USA și Canada au blocat orice acțiune în acest sens.

Deși Studiul CAE nu a inclus controlorii de trafic aerian, prognoza din acest an presupune că aceștia vor deveni mai eficienți pe măsură ce inteligența artificială și alte tehnologii noi vor fi implementate.

România aviatică încotro?

În România Școala Superioară de Aviație Civilă SSAVC se zbate între DNA și lipsa de fonduri, si deși a realizat un centru de pregătire și testare de nivel european nu are decât un avion Cessna la zbor.

Pe lângă SSAVC, Aeroclubul României condus de Geotge Rotaru și JetAv- o companie privată condusă de Geica Alexandru se luptă pe o nișă creată de lipsa capacității de formare, instruire și atestare a pilotilor.

Absolvenții Facultății de Aeronave din București sunt preluați pe bandă rulantă de industria auto tocmai datorită unui nivel ridicat de salarizare și a unei viteze mari de formare, instruire și atestare dar mai ales datorită programului de lucru care l-a aviație este în trei schimburi, cu weekenduri și sărbători lucrate șamd.

Liceele de aviație din București, Bacău, Craiova și Caransebeș oferă mână de lucru necalificată și puțin numeroasă.

Niciunul dintre programele educaționale de până în prezent nu a cuprins această zonă și aceasta este o evidentă tristă în condițiile în care fabricile de avioane de la Băneasa și Craiova somează de ani de zile.

author avatar
Cezar Osiceanu
Citește mai mult
Taguri: aviațieavioanepiloțișcoala
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri
ACTUALITATE

Două avioane, redirecționate din cauza furtunii din București VIDEO

04/10/2025
Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri
Anchete

Toate școlile au autorizații sanitare, pentru că au fost eliminate controalele. EXCLUSIV

19/09/2025
Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri
Cross

INTERVIU Andrei Marga: Dacă eram în locul lui David, îmi dădeam demisia! Fostul ministru de Externe despre actuala situație geopolitică

15/09/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri
Pamfletul zilei
Ambițiile doamnei Oana Gheorghiu
de Flaviu Mitroi
12/11/2025
0

Desemnată de premierul Ilie Bolojan, specialistul în tăieri fără măsurători și analize, să reformeze mult hulitele companii de stat, Oana...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Distrigaz a lăsat fără căldură și apă caldă 120 de apartamente în prag de iarnă
Ce zodii sunt candidații la Primăria București și cum le influențează astrele personalitatea și șansa de câștig
Gabi Tamaș și Dan Alexa, câștigătorii Asia Express 2025. Cu câți bani s-au întors acasă
Negocierile de la Cotroceni pe tema pensiilor speciale au eșuat. Ce au cerut magistrații
Capcana politică din legea RCA. RCA – între falimentele asigurărilor și interesele de partid
Macron ar vrea să iasă din social media, dar e Regele ei 
banner proger
Aviația următoarei decade | Oficiul de Știri

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro