Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri OPINII

Catastrofa Air India – noi opinii

Cezar Osiceanu de Cezar Osiceanu
27/06/2025
in OPINII
A A
0
Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri

Shanghai și Aviația mondială

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 27.06.2025 12:18

O nouă opinie apărută în spațiul public care indică o nouă cauză a catastrofei avionului companiei Air India se referă la apariția fenomenului de vaporizare a combustibilului. Practic și pe înțelesul tuturor ca urmare a unor condiții specifice legate de temperatura exterioară mare, presiunea atmosferică, cota aeroportului, expunerea îndelungată la soare a aeronavei, etc există teoretic posibilitatea ca să se transforme în vapori o parte din combustibilul din rezervoare și astfel motorul în cauză să nu mai fie alimentat doar cu petrol lichid ci cu un amestec de petrol lichid și gazeificat.

Cuprins articol

Toggle
  • Varianta teroristă a catastrofei
  • Răbdare și tutun
  • Aviația indiană în … alb și negru!
  • Boeing și Paris Air Show

Trebuie însă să știm ca la bordul avioanelor există un indicator a temperaturii combustibilului la intrarea în motor dar care este folosit în special pentru a identifica o scăderea a temperaturii acestuia, apariția gheții în interiorul conductei de alimentare și o oprire a motorului. Un astfel de caz a fost înregistrat cu un avion Boeing 777 al companiei British Airways la aterizarea pe aeroportul Heathrow din Londra și a condus la oprirea ambelor motoare și aterizarea cu mare noroc fără producerea unei catastrofe.
Deci dacă la frig se poate întâmpla cazul din India ar putea arăta ca și la cald se poate petrece.

Varianta teroristă a catastrofei

Viteza executării controalelor executate de către DGCA imediat după catastrofă precum și aria completă și complexă de acoperire pare să fie un argument pro această variantă.

Cazul copilotului din catastrofa avionului Airbus 320 al companiei German Wings despre care se susținea în rapoartele oficiale ca s-ar fi sinucis și a prăbușit în mod intenționat avionul cu pasageri și echipaj cu tot a fost infirmat de către o anchetă paralelă dar este un argument folosit și în susținerea acestei teorii.

La fel și cazul copilotului companiei chineze care ar fi prăbușit intenționat un Boeing 737 deși în cockpit mai era cel puțin un pilot iar traiectoriile ambelor avioane, german și chinez, nu susțin această teză.

Răbdare și tutun

Până la apariția rapoartelor oficiale avem de a face cu o explozie pe rețelele de socializare de analize și comentarii, făcute și în română chiar, toate bazate pe un așa-zis raport preliminar al DGCA care este un FALS grosolan. Unele comentarii aveau inclus și linkul pentru verificarea așa-zisului raport preliminar dar care prin accesare indică ca nu există!
În alte comentarii linkul respectiv nu mai apare deloc chestie pe care puțini au observat-o însă!

Aviația indiană în … alb și negru!

Catastrofa Air India a produs un val de măsuri și controale demarate de către Autoritatea Aeronautică Indiana DGCA care a trimis pe 19 iunie în control inopinat două echipe pe marile aeroporturi ale țării și în mod inopinat, Aceste echipe au efectuat controalele pe o gamă mare de domenii de activitate precum: operațiunile de zbor, navigabilitatea, siguranța la rampă, controlul traficului aerian, evaluările medicale pre-zbor și sistemele de comunicare, navigație și supraveghere.

DGA declarând întreg procesul legat de „activitățile la sol și mișcările aeronavelor au fost monitorizate îndeaproape pentru a verifica conformitatea cu cerințele de reglementare și pentru a identifica zonele slabe care necesită îmbunătățiri”.

În urma acestor controale de evaluare a siguranței și securității zborurilor inspectorii DGCA au descoperit o listă lungă de discrepanțe, neconformități și încălcări ale procedurilor pe care le-au consemnat în scris și comunicat operatorilor controlați.

Una dintre cele mai importante constatări este aceea a multiplelor cazuri în care „defectele raportate au reapărut de mai multe ori pe aceeași aeronavă, indicând o monitorizare ineficientă și acțiuni de rectificare inadecvate”.

De asemenea, rapoartele de control indică și faptul ca reglementarile generale sau procedurile de întreținere prevăzute de producători nu au fost respectate corect în unele cazuri.
În ceea ce privește situația aeroporturilor s-au constatat probleme și situații legate de marcajele și iluminatul pistei, circulația vehiculelor de la sol și datele privind diversele obstrucții ale pistelor și căilor de rulaj aferente.

Cu toate ca aceste constatări au fost comunicate operatorilor în cauză, fără a se identifica și preciza însă un avion și producător, aceștia trebuie să ia măsuri corective în termen de șapte zile de la data comunicării rezultatelor controlului.

Din păcate, chiar dacă DGCA a declarat ca:„Acest proces de supraveghere cuprinzătoare va continua și în viitor pentru a detecta pericolele din sistem”, nivelul se siguranță și securitate a zborului rămâne unul scăzut și mult sub cele americane și europene. Cauzele acestui nivel scăzut fiind diverse de la cele culturale, la cele strict profesionale.

Referitor la cutiile negre ale avionului Boeing 787 Dreamliner implicat in catastrofa aeriană, DGCA a anunțat ca acestea au fost găsite și se află în curs de desfășurare acțiunile de decodificare a acestora. Acțiunile se desfășoară împreună cu producătorul american al avionului și reprezentantiii NTSB-ului american.

Boeing și Paris Air Show

Evident ca petrecerea acestei catastrofe din India cu un avion Boeing 787 a fost una din cauzele majore ale lipsei totale a gigantului american de la marele eveniment mondial al aviației de la Paris Le Bourget.

Aviația mondială este la o răscruce foarte mare datorată următoarelor aspecte:
– remodificarea țintelor de sustenabilitate în domeniul poluării
– necesitatea apariției noilor avioane de transport mediu curier care să înlocuiască în special rablele de tip Boeing 737 care a depășit șaizeci de ani vârsta dar se încăpățânează să zboare încă cu liftinguri și tuninguri repetate
– situația noilor motoare descoperite cu probleme cauzate de materialele folosite care cedează prea repede și prea ușor și cu consecințe prea mari
– lipsa personalului calificat. S-a estimat de către canadienii de la CAE – companie lider în domeniul pregătirii personalului în special piloți, ca până în 2035 este nevoie ca zilnic pe glob să fie arestați peste 400 de piloți, tehnici, controlori de zbor, stewarzi, personal auxiliar
– lipsa unităților de reparații la nivel global
– apariția necontrolată a fenomenului pieselor aftermarket produse fără aprobarea producătorului original. Situația fiind constatata odată cu producția de piese pentru Airbus făcută de Rusia in fostele facilități ale companiei, pe baza ingineriei inverse și cu tehnicienii ruși școliți și autorizați de Airbus .

author avatar
Cezar Osiceanu
Citește mai mult
Taguri: Air Indiaavion prăbușitcatastrofa aviatică
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri
ACTUALITATE

„Avionul prăbușit pe DN1”, doar o alarmă falsă. Aeronava era transportată legal, în cadrul unui transport agabaritic anunțat de CNAIR

09/11/2025
Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri
Extern

Un avion s-a prăbușit pe un aeroport în SUA: 7 morți și 11 răniți | VIDEO

05/11/2025
Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri
ACTUALITATE

Tragedie la Bârlad: Pilot mort după prăbușirea unui avion în Băcani

23/10/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri
Pamfletul zilei
Ambițiile doamnei Oana Gheorghiu
de Flaviu Mitroi
12/11/2025
0

Desemnată de premierul Ilie Bolojan, specialistul în tăieri fără măsurători și analize, să reformeze mult hulitele companii de stat, Oana...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Distrigaz a lăsat fără căldură și apă caldă 120 de apartamente în prag de iarnă
Ce zodii sunt candidații la Primăria București și cum le influențează astrele personalitatea și șansa de câștig
Gabi Tamaș și Dan Alexa, câștigătorii Asia Express 2025. Cu câți bani s-au întors acasă
Negocierile de la Cotroceni pe tema pensiilor speciale au eșuat. Ce au cerut magistrații
Capcana politică din legea RCA. RCA – între falimentele asigurărilor și interesele de partid
Macron ar vrea să iasă din social media, dar e Regele ei 
banner proger
Catastrofa Air India – noi opinii | Oficiul de Știri

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro