Sistemul de supraveghere pe șosele se activează de vineri: de la ora 14:00, toate drumurile expres și naționale vor intra în regim de monitorizare integrală. Măsura a fost luată de MAI pentru a disciplina traficul și a scădea numărul de victime din accidente.
Sistemul de monitorizare inteligentă a traficului rutier, coordonat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Centrul de Informatică Rutieră, a intrat oficial în funcțiune, acoperind deja DN1, autostrăzile A1, A2, A3, A10 și principalele artere din București (Iuliu Maniu, Regina Elisabeta, Magheru, Unirii, Aviatorilor și I.C. Brătianu).
Începând de vineri, ora 14:00, rețeaua va fi extinsă la nivel național, incluzând toate drumurile expres (DEx-uri) și drumurile naționale principale, precum DN2, DN3, DN4, DN5, DN6 și DN7, alături de arterele adiacente.
Rețea de peste 10.000 de camere fixe și mobile
Acest sistem este susținut de o rețea de peste 10.000 de camere fixe și mobile, ale căror date sunt centralizate în 24 de centre regionale de comandă. Toate camerele sunt interconectate într-o bază de date unică gestionată de Direcția Rutieră, care permite identificarea automată a numerelor de înmatriculare (ANPR), verificarea în timp real a valabilității RCA, ITP și rovinietei, detectarea vitezei instantanee și medii între puncte, și semnalarea vehiculelor suspecte. Echipamentele folosesc inteligența artificială (AI) pentru a recunoaște automat depășiri ilegale, treceri pe roșu, lipsa centurii de siguranță sau utilizarea telefonului la volan. Rezultatele sunt transmise direct polițiștilor, care pot genera procese-verbale electronice fără intervenție umană.
Deși Ministerul Transporturilor afirmă că obiectivul principal este reducerea accidentelor, surse din sistem confirmă că proiectul are și o componentă de control fiscal. Sistemul este compatibil cu platformele RO e-Transport și RO e-Factura, permițând semnalarea automată către ANAF a camioanelor care circulă fără a avea înregistrare în e-Transport. Un aspect mai puțin discutat, dar confirmat de surse guvernamentale, este testarea tehnologiei de recunoaștere facială în zona centrală a Capitalei (Magheru, Aviatorilor și Unirii), transformând Bucureștiul într-un oraș-pilot.









