39% dintre români sunt neliniştiţi de nivelul salarial, iar sărăcia şi inegalitatea socială îi îngrijorează pe 34%, acestea sunt numai o parte dintre rezultatele unui sondaj recent.
“Topul subiectelor care îi preocupă pe cetăţenii României în acest moment arată, în mod deloc surprinzător, că principala îngrijorare a românilor (47%) este legată de puterea de cumpărare în perioada inflaţionistă pe care o traversăm.
Îngrijorarea este mai pregnantă în rândul celor cu venituri medii pe gospodărie, precum şi în rândul părinţilor cu copii liceeni, împovăraţi cu cheltuielile aferente etapei educaţionale pe care o parcurg copiii lor”, susţin autorii unui sondaj realizat de Ipsos.
Conform sursei menționate mai sus, 39% dintre români sunt neliniştiţi de nivelul salarial, cu precădere femeile şi românii cu educaţie medie, în rândul lor regăsindu-se şi cei care obişnuiesc să împrumute bani de la familie, prieteni, colegi până la următorul salariu.
În acelaşi timp, sărăcia şi inegalitatea socială îi îngrijorează pe 34% dintre cetăţeni, în principal pe cei cu venituri mici, pensionari sau şomeri.
Siguranţa locului de muncă și pensiile, printre preocupări
“Departe de fi o preocupare principală şi indicând reticenţa populaţiei generale de a contracta credite în perioada următoare, 5% dintre români semnalează îngrijorare în ceea ce priveşte accesul la creditare. Îngrijorarea este manifestată în principal de cei care plănuiesc să acceseze un credit imobiliar în următoarele 12 luni, cei care şi-au făcut un obicei din a rambursa anticipat rate pentru creditele în curs, precum şi de părinţii cu copii nou-născuţi, care au probabil planuri pentru o locuinţă potrivită cu noua etapă din viaţa lor”, susţin autorii sondajului.
Sondajul arată faptul că principalul comportament manifestat de români în această perioadă este cumpătarea. Astfel, 45% dintre conaţionalii noştri afirmă că acordă mai multă atenţie cheltuielilor care nu sunt neapărat necesare.
“Este în principal cazul populaţiei vârstnice (50-65 ani), pensionarilor şi părinţilor. Aceştia sunt mai preocupaţi de evoluţia inflaţiei şi menţionează că în ultima perioadă au renunţat să cumpere diverse categorii de produse, fie că vorbim de produse electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, dar şi produse alimentare sau de uz curent (gustări ambalate, sucuri, cafea, tutun şi băuturi alcoolice), ceea ce conduce la o încetinire a consumului, în general”, susţin autorii cercetării.