Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > MotionWeek: Ce este nou în industria auto? Ce se mai întâmplă pe piața locală și ce modele au mai fost lansate
MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

MotionWeek: Ce este nou în industria auto? Ce se mai întâmplă pe piața locală și ce modele au mai fost lansate

De Mihai Morcovescu Publicat 2023-10-15
Distribuie

Această rubrică, intitulată MotionWeek, vine să completeze, o dată pe săptămână, radiografia segmentului auto.

Contents
PMB anunță o nouă versiune a aplicației de plată a parcărilor din BucureștiCe mai este nou în industria auto?Toyota este pe plus pe piața din EuropaVolkswagen a confirmat că modelul Up! va fi eliminat din producțieProducția auto națională a scăzut în septembrie cu 9,1%Cu ochii pe ele: noua generație BMW X2 – versiune electrică de 313 CPCu ochii pe ele: noul Ford Transit Custom – 

Oficiul de Știri vă oferă cele mai proaspete informații din industria auto referitoare la prezentarea de noi modele, noutăți despre viitoare automobile și noi tehnologii, precum și imagini reprezentative. Toate acestea la MotionWeek.

PMB anunță o nouă versiune a aplicației de plată a parcărilor din București

Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat o nouă versiune a aplicaţiei de plată a parcărilor administrate de municipalitate, Parking București. Aceasta va permite plata parcării fără cont, achitarea în avans a taxei şi plata simultană pentru mai multe maşini.

„Compania Municipală Parking a lansat o nouă versiune a aplicaţiei de plată a parcărilor administrate de Primăria Capitalei. Noua versiune permite plata parcării fără cont, achitarea în avans a taxei şi plata simultană pentru mai multe maşini”, a anunțat Nicuşor Dan pe pagina personală de Facebook.

Noua aplicaţie conţine o hartă interactivă a oraşului care îi ajută pe utilizatori să identifice cele mai convenabile locuri de parcare în funcţie de locul în care se află, precum şi disponibilitatea acestora. Noua versiune se poate descărca din AppStore şi Google Store.

Ce mai este nou în industria auto?

MotionWeek

  • Coreenii de la KIA au dezvăluit trei noi concepte electrice de dimensiuni mici și medii – SUV-urile EV5 și EV3 și sedanul EV4 – care anunță viitoare modele de serie, scrie Reuters. Asiaticii speră că vor reuși cu cele trei vehicule cu emisii zero să-și atingă obiectivul de vânzări de un milion de EV-uri până în 2026. Versiunile de producție ar urma să coste între 35.000 și 50.000 de dolari.
  • Mărcile Kia și Hyundai au semnat un acord prin care modelele electrice ale grupului asiatic vor adopta conectorul North American Charging Standard (NACS), care le va permite să se încarce la stațiile Tesla Supercharger din SUA, Canada și Mexic începând cu 2025, relatează CNBC. Primele automobile cu emisii zero ale celor doi constructori coreeni cu portul NACS vor intra în producție în ultimul trimestru din 2024. Toate vehiculele electrice noi construite de sud-coreeni în 2024 și ulterior vor încorpora tehnologia NACS de la Tesla pentru a avea acces la peste 12.000 de stații Tesla Supercharger.
  • Automobilele pe benzină şi cele diesel nu vor mai avea voie în centrul oraşului Stockholm începând din 2025, în contextul în care autoritățile locale vor lua măsuri drastice împotriva poluării. Este vorba despre 20 de străzi, care sunt situate între zona financiară și principalele artere comerciale din capitala suedeză. În această zonă vor avea voie doar mașinile electrice, unele camioane hibride și vehicule care funcționează pe bază de pile de combustie.

Toyota este pe plus pe piața din Europa

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

  • Vânzările Toyota pe piața din Europa au crescut în primele nouă luni ale anului curent, iar cel mai vândut model al mărcii în regiune a fost Yaris Cross. Producătorul nipon a vândut pe piața europeană 860.212 de unități în intervalul ianuarie-septembrie, cu 6% mai mult decât în aceeași perioadă din 2022 și deține o cotă de piață de 6,6%. Brandul premium al grupului, Lexus, a înregistrat o majorare cu 55% a vânzărilor. Din totalul de mașini Toyota vândute în intervalul analizat, 607.185 au fost electrificate (mai ales versiuni hibride, plug-in hybrid și electrice), ponderea acestora fiind de 71%.
  • Numărul de înmatriculări de automobile electrice noi este în creștere, însă piețele din Estul Europei rămân în continuare în urma celor din Vest. Și în România, numărul clienților care migrează către modelele cu emisii zero este în creștere, conform datelor carVertical, lider în domeniul datelor auto și furnizor de raportare care cuprind istoricul auto. În 2022, ponderea vehiculelor electrice din totalul mașinilor inspectate pe platforma de verificare carVertical a fost de 0,4%, în timp ce, în acest an, această pondere a crescut la 0,6%.
  • China, care este cea mai mare piaţă auto din lume, a înregistrat în luna septembrie o creştere a vânzărilor cu 4,7% comparativ cu perioada similară din 2022, după ce din ce în ce mai mulţi consumatori au profitat de reducerile acordate de producătorii auto la noile modele lansate. Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din China (CPCA), în luna a noua au fost comercializate 2,04 milioane de mașini, după ce, în august, se înregistrase o majorare de 2,2%. În primele nouă luni din 2023, vânzările pe piaţa auto chineză au urcat cu 2,1%, la 15,41 milioane de unităţi, iar exporturile au crescut în septembrie cu 50%, după o creștere de 31% în luna anterioară. CPCA preconizează că, în 2023, vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză va atinge pragul de 8,5 milioane de unităţi, adică 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.

Volkswagen a confirmat că modelul Up! va fi eliminat din producție

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

  • Volkswagen a confirmat oficial că producția modelului Up! va fi oprită la uzina din Bratislava (Slovacia) la sfârșitul anului curent. Reprezentanții companiei anunță că mai pot fi încă achiziționate exemplare care au fost deja pre-configurate. VW Up! va fi înlocuit în gamă de viitorul model electric ID.1, Acesta va fi o alternativă mai mică, dar și mai ieftină a lui ID.2, care a fost prefigurat la începutul acestui an de conceptul ID.2all. Succesorul lui Up! își va face debutul de-abia în 2026 și ar urma să coste sub 20.000 de euro.
  • Gigantul auto Stellantis şi grupul sud-corean Samsung vor construi a doua lor fabrică de baterii pentru vehiculele electrice în orașul american Kokomo (Indiana), oraşul natal al preşedintelui sindicatului american United Auto Workers, Shawn Fain. Reprezentanții celor două companii au precizat că fabrica ar urma să devină funcțională în 2027 şi va număra 1.400 de lucrători. Prima uzină comună va demara producţia în primul trimestru al anului 2025.
  • Italienii de la Ferrari au început să accepte plata în criptomonede pentru modelele lor sport de lux pe piața din SUA, sistem care va fi extins și în Europa în urma solicitărilor venite din partea clienților, a declarat pentru Reuters șeful de marketing și comercial, Enrico Galliera. Oficialul „căluțului cabrat” nu a precizat câte mașini se așteaptă Ferrari să vândă prin intermediul noului sistem de plată cu criptomonede. În schimb, acesta a menționat că portofoliul de comenzi este rezervat până în 2025, însă compania a vrut să testeze și acest univers aflat în plină în expansiune. Italienii intenționează să extindă sistemul de criptomonede și în Europa până în primul trimestru al anului 2024 și, mai apoi, și în alte regiuni unde criptomonedele sunt acceptate legal.
  • Jaguar se pregătește să renunțe definitiv la motorizările pe benzină pentru că, începând din 2025, va trece la propulsia 100% electrică în toată gama. Anul viitor, britanicii vor lansa o ediție specială a ultimului lor model termic, F-Type, care se va numi ZP Edition. Aceasta va veni cu un motor V8 de 575 CP și 700 Nm de cuplu, care va oferi performanțe de invidiat: 3,5 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și o viteză maximă limitată electronic de 300 km/h. Modelul va fi produs într-o serie limitată de doar 150 de exemplare și va fi disponibilă în nuanțele speciale Oulton Blue și Crystal Grey. Toate detaliile specifice acestei ediții de adio sunt inspirate de modelele E-Type din anii 1960.

Producția auto națională a scăzut în septembrie cu 9,1%

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?
Foto ACAROM

Potrivit celor mai noi date publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția națională de mașini a continuat trendul descendent din precedentele două luni ale acestui an. Cele două linii de asamblare din țara noastră, Automobile Dacia și Ford Otosan, au produs în intervalul analizat mai puține vehicule decât în septembrie 2022.

Datele ACAROM arată că, în cea de-a noua lună a anului curent, în România au fost produse 46.888 de automobile. Volumul este cu 9,1% mai mic comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Din totalul de automobile fabricate în prima lună de toamnă, 28.934 au fost produse la fabrica Dacia de la Mioveni, iar restul de 17.954 de unități au fost produse la Ford Otosan din Craiova. Totodată, vorbim despre o diminuare a producției naționale și față de precedentele două luni ale anului curent (58.829 unități).

În primele nouă luni din 2023, producția auto națională a atins borna de 375.860 de unități: 234.530 au fost modele Dacia, iar 141.330 de modele au purtat sigla Ford.

Cu ochii pe ele: noua generație BMW X2 – versiune electrică de 313 CP

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

Producătorul german de automobile BMW a dezvăluit cea de-a doua generație a SUV-ului X2. Modelul bavarez vine cu un design complet nou, noi tehnologii la bord și, în premieră, cu o versiune electrică iX2 xDrive30. Fratele mai sportiv al crossover-ului X1 a crescut în dimensiuni, având acum o lungime de 4.554 mm (+194 mm), o lățime de 1.845 mm (+21) și o înălțime de 1.590 mm (+64 mm). În funcție de versiune, portbagajul are un volum cuprins între 560 și 1.470 de litri. Noul BMW iX2 dispune de un portbagaj cu o capacitate cuprinsă între 525 şi 1.400 de litri.

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?MotionWeek: Ce este nou în industria auto?MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

Habitaclul noului BMW X2 este similar cu cel al lui X1 cu care împărtășește aceleași tehnologii. La fel ca în cazul SUV-ului tradițional, noul X2 a primit două ecrane curbate, câte unul pentru sistemul multimedia și al doilea pentru instrumentarul de bord digital. Noul SUV german vine cu motorizări pe benzină și diesel. Versiunea de bază X2 sDrive20i folosește un benzinar de 1,5 litri mild-hybrid 48V și 170 CP, următoarea versiune este dieselul X2 sDrive18d de 150 CP, iar cea mai sportivă versiune este X2 M35i xDrive, care vine cu un propulsor de 2,0 litri și 300 CP.

Cum spuneam, marea noutate o reprezintă versiunea electrică iX2 xDrive30, care folosește două motoare electrice ce dezvoltă împreună 313 CP și 494 Nm. Acestea sunt alimentate de o baterie de 64,8 kWh, care asigură o autonomie între 417 și 449 kilometri în ciclu WLTP. A doua generație BMW X2 va sosi pe piața din România în martie 2024 și va costa de la 43.911 de euro.

Cu ochii pe ele: noul Ford Transit Custom – 

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?Divizia Ford Pro a producătorul american de automobile a prezentat noua generație a modelului comercial Transit Custom. Aceasta este disponibilă cu o motorizare plug-in hybrid (PHEV) de 232 CP, dar și într-o versiune complet electrică. Construit pe o platformă nouă, Transit Custom 2023 dispune o podea mai mică și o treaptă laterală integrată, care facilitează accesul în interior și încărcarea.

De asemenea, noua utilitară are o înălțime mai mică, de 2 metri, poate găzdui până la nouă pasageri și vine cu un nou sistem flexibil de scaune pe șine, un plafon panoramic mare și uși laterale glisante electric. Ca dotări, noul Transit Custom oferă climatizare pe trei zone, sistem audio Bang&Olufsen cu 14 difuzoare, iluminare ambientală, încărcare wireless pentru smartphone și scaune încălzite. Gama de motorizări constă în unități diesel de 136, 150 și 170 CP.

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

MotionWeek: Ce este nou în industria auto?

Acestea pot fi asociate în standard la o cutie manuală, în timp ce transmisia automată cu 8 rapoarte este oferită opțional. Versiunile de 136 și 170 CP au tracțiune integrală. Nu în ultimul rând, noul Ford Transit Custom este oferit și într-o variantă plug-in hybrid, care este dotată cu un motor de 2,5 litri de 232 CP și o baterie de 11,8 kWh. Autonomia electrică de anunțată este de 52 de kilometri. Comenzile pentru modelul PHEV au fost deschise, iar livrările vor începe în primăvara anului viitor. Modelul 100% electric va fi disponibil din vara lui 2024.

Similare

author avatar
Mihai Morcovescu
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
România, în top la Olimpiada Internațională de Limba Latină Certamen Ciceronianum Arpinas 2025: Elevul Luca Georgescu, locul V mondial
România, în top la Olimpiada Internațională de Limba Latină Certamen Ciceronianum Arpinas 2025: Elevul Luca Georgescu, locul V mondial
Mihai Bendeac, atac dur la adresa lui Călin Georgescu: „Parazit social, fascist cu episoade psihotice, voievod de pe Temu”
Cine transmite Finala Cupei României 2025 la TV. CFR Cluj – Hermannstadt: echipe probabile, arbitru, statistici
Curs valutar BNR, miercuri, 14 mai 2025
Ilie Bolojan își joacă viitorul politic la prezidențiale. De rezultatul alegerilor depinde și soarta sa în PNL. Crin Antonescu așteaptă la cotitură (surse)
Taguri:autoindustria automotionMotionWeekNicușor Dan
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu
  • Pingback: Tesla a prezentat noul Model 3 la București

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Nicușor Dan și George Simion își arată notele, așteptând alocația babană de la Cotroceni

Nicușor Dan și George Simion își arată notele, așteptând alocația babană de la Cotroceni

Mulți cetățeni, indiferent cât de turmentați ar fi de prezenta campanie pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale, pot realiza că au…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Rodrigo Duterte, acuzat de uciderea a 35.000 de filipinezi, a fost ales primar. A câștigat alegerile din spatele gratiilor
Rodrigo Duterte, acuzat de uciderea a 35.000 de filipinezi, a fost ales primar. A câștigat alegerile din spatele gratiilor
Cum se fură banii de parcări. Percheziții în Argeș
Minori, acuzați de extremism. Au vandalizat un cimitir evreiesc
Doi neurochirurgi renumiți din București, Radu Mircea Gorgan și Corneliu Toader, plasați sub control judiciar de DNA pentru mită și trafic de influență
Ce le-au transmis avertizorii de integritate din ASF prezidențiabililor Nicușor Dan și George Simion. DOCUMENT
Vremea se înrăutățește. ANM a anunțat Cod galben de ploi și vânt puternic
Ursula von der Leyen, lovitură dură în dosarul Pfizer. Președinta CE, acuzată de lipsă de trasparentă în scandalul vacinurilor COVID-19
Pliante cu George Simion și Viktor Orban, distribuite în Ardeal. Ce mesaj a transmis UDMR
Trădarea ca mod de viață, trădarea ca principiu în politică
Victor Ponta, atac la George Simion despre concedierea bugetarilor: „Să dai cu toporul cum a dat Băsescu a fost o mare greșeală, ar fi la fel acum”
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro