Magazine online adaptate viitorului, pentru a rămâne competitive prin adoptarea inovației tehnologice, a personalizării și a strategiilor, constituie o nouă perspectivă în e-Commerce… Sună ca un început de conferință TED, dar aceasta e realitatea.
De la recomandări personalizate de produse, la copywriting automat, inteligența artificială este acum integrată în procesul de vânzare-cumpărare. Consumatorii se așteaptă la o experiență de cumpărături fără probleme, iar unele dintre magazinele online investesc în instrumente care ajută la „ieșirea din trecut” și la sincronizarea cu viitorul. Shopify ajută prin furnizarea unei platforme în continuă evoluție, cu instrumente integrate pentru personalizarea bazată pe inteligență artificială, vânzări globale și integrare perfectă pe diverse canale de vânzări, asigurându-se că afacerile pot îndeplini așteptările viitoare ale clienților.
Peisajul comerțului electronic este în continuă schimbare, odată cu noile tehnologii precum inteligența artificială, realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR). Clienții se așteaptă din ce în ce mai mult la experiențe personalizate, confort și transparență în ceea ce privește produsele. Pentru a crește, afacerile trebuie să ajungă cu ușurință la clienți dincolo de piețele lor locale și să gestioneze vânzările internaționale.
Viitorul cere magazine online adaptabile
Viitorul comerțului cu amănuntul este omnicanal, ceea ce înseamnă că afacerile trebuie să fie prezente acolo unde sunt clienții lor, inclusiv pe rețelele sociale, aplicațiile mobile și magazinele fizice. În contextul marketingului și al afacerilor, omnicanal se referă la o strategie care integrează toate canalele de comunicare și vânzare pentru a oferi o experiență coerentă și continuă clientului pe parcursul întregii sale călătorii de cumpărare.
Reprezintă o abordare holistică, în cadrul căreia clienții pot interacționa cu un brand prin diverse canale (cum ar fi rețelele sociale, site-ul web, aplicații mobile, magazine fizice etc.), iar experiența lor este uniformă, indiferent de canalul folosit.
Magazine online ajutate de AI
Shopify permite magazinelor să utilizeze inteligența artificială pentru a oferi recomandări personalizate de produse și promoții direcționate, ceea ce poate crește ratele de conversie și fidelizarea clienților. Facilitează vânzările internaționale oferind suport și integrări cu furnizori globali de servicii de transport maritim, permițând companiilor să se extindă cu ușurință pe piețe noi.
Platforma este concepută pentru a se scala odată cu o afacere, permițând adăugarea ușoară de noi produse și funcții pe măsură ce compania crește. Și pentru că a venit vorba despre omnicanal, tot Shopify ajută companiile să vândă pe mai multe canale, inclusiv pe platforme de socializare precum Instagram și TikTok, pe lângă propriul magazin online.
Iar la capitolul instrumente integrate oferă o singură platformă pentru a gestiona diverse aspecte ale afacerii, de la crearea unui magazin cu aspect profesional până la procesarea plăților și gestionarea transportului. Shopify este o platformă SaaS, ceea ce elimină din start grijile legate de hosting, securitate, scalare, update-uri de sistem sau de add-on-uri. Totul se realizează automat, în fundal, iar o agenție care respectă bunele practici Shopify actualizează o temă cu două click-uri, fără cod.
Multe magazine online funcționează pe platforme învechite
Aproape două treimi (63%) dintre români fac achiziții online, cu 7% mai mulți față de anul trecut, potrivit raportului European E-commerce pe 2025. Dar, deși cererea este în creștere, multe magazine funcționează încă pe platforme învechite. Pentru a depăși limitările tehnologice și face față concurenței jucătorilor internaționali, specialiștii din agentia Ecommerce Today recomandă migrarea pe Shopify, care asigură câștiguri rapid.
„Magazinele blocate în trecut, care folosesc platforme învechite, nu doar că pierd cotă de piață, dar riscă să dispară. În timp ce unele companii lansează deja integrări cu OpenAI și își pregătesc asistenți virtuali de vânzare, altele încă se luptă cu probleme elementare, precum emailuri care nu se trimit corect, butoane care nu funcționează, site-uri mobile neoptimizate, lipsă de tracking și costuri mari de mentenanță. Practic, nu joacă în aceeași ligă. Iar problema este că, pe această piață foarte dinamică, adaptarea constantă la schimbare este vitală pentru a supraviețui”, explică Ștefan Chiriacescu, CEO al agentiei Ecommerce Today.
Pentru a putea depăși rapid limitările cu care se confruntă, specialistul recomandă migrarea magazinelor online pe Shopify, cea mai utilizată platformă SaaS de e-commerce la nivel global, folosită de peste 4,5 milioane de comercianți. Anul trecut, aproximativ 675 de milioane de cumpărători au realizat achiziții prin intermediul platformei, iar pentru 2025 se estimează că numărul lor va depăși 700 de milioane.
„Nu am fost hackuit până acum” nu e o strategie matură de business
Pe Shopify, un nou serviciu de marketing se implementează în câteva minute. Pe platformele self-hosted același proces poate să dureze luni, pentru că necesită: solicitare, ofertă, aprobare buget, dezvoltare, testare și, adesea, corecții repetate, potrivit sursei menționate.
Platformele self-hosted sunt expuse riscurilor, iar un incident de securitate major poate falimenta un magazin. O abordare de genul „Nu am fost hackuit până acum” nu este o strategie matură de business. Shopify este actualizat constant și folosește o strategie proactivă de protecție pentru a proteja siguranța a milioane de comercianți la nivel global.
„De ce aleg tot mai multe magazine online să migreze pe Shopify? Pentru că este o platformă sigură, îmbunătățită permanent și care oferă comercianților scalabilitate și acces la un ecosistem modern și integrat, fără grija infrastructurii tehnice. În comerțul online modern, diferența între succes și eșec o fac viteza, funcționalitățile variate și calitatea serviciilor livrate”, precizează Ștefan Chiriacescu.
Pentru a realiza o tranziție rapidă pe noua platformă, specialișii agenției recomandă parcurgerea unui proces etapizat, care include audit, prioritizare, mapare SEO și integrare operațională. Astfel, migrarea pe Shopify devine un proiect controlabil, sigur și cu beneficii vizibile încă din primele luni.






