SUV-ul japonez Toyota RAV4 a fost cel mai bine vândut automobil la nivel mondial în anul 2022, potrivit datelor publicate de JATO Dynamics. Pe locul al doilea s-a clasat un alt model al producătorului nipon, Toyota Corolla. Podiumul a fost completat de electricul american Tesla Model Y.
Conform raportului vânzărilor globale, în decursul anului trecut au fost vândute la nivel global 79,4 milioane de autoturisme. Totalul este mai mic cu 2% comparativ cu anul anterior, arată datele JATO Dynamics.
Toyota are cinci modele în Top 10 mondial

Potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics, Toyota RAV4 s-a vândut la nivel mondial în 1.016.000 de unități. Dintre acestea, 43% au fost vândute în SUA și în Canada.
SUV-ul japonez este doar unul dintre cele cinci modele pe care Toyota le are în acest clasament. De asemenea, mărcile Ford, Nissan și Honda au avut câte un model, în timp ce Tesla sunt prezenți în Top 10 cu două mașini.
Toyota RAV4 a fost urmat în clasament de sedanul Toyota Corolla. Acesta a fost comercializat anul trecut în lume în circa 992.000 de unități. Locul al treilea i-a revenit SUV-ului electric Tesla Model Y, cu 747.000 de înmatriculări (+91%).

Din totalul de 79,4 milioane de automobile care au fost comercializate anul trecut în lume, 7,37 milioane au fost electrice. Vorbim despre o creștere de 66% comparativ cu 2021. Practic, anul anterior, au fost vândute mai mult cu aproape trei milioane de mașini cu emisii zero.
BYD, producătorul cu cea mai mare creștere în 2022

Piețele mari ca Europa, America de Nord și China au înregistrat scăderi în cursul anului precedent. Piețele emergente precum India, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și Africa au urmat un trend ascendent. Astfel, au fost compensate scăderile de pe celelalte piețe.
În ceea ce privește vehiculele electrice, Norvegia rămâne țara cu cea mai mare cotă de piață. Din totalul de mașini noi vândute în această țară în 2022, 71% au fost cu emisii zero.
Totodată, raportul JATO Dynamics arată că producătorul cu cea mai rapidă creștere în 2022 a fost BYD. Compania chineză a câștigat 1,5% din cota globală și acum deține 2,42% din piața mondială.
SUV-urile au fost preferatele clienților de pretutindeni. Acest segment a ajuns să ocupe 39,7% din totalul vânzărilor globale de mașini.







Comments 0