Ministerul Agriculturii spune că responsabilitatea selecției participanților la târgurile de produse tradiționale organizate sub emblema sa aparține federațiilor de producători și cooperativelor agricole, spălându-se astfel pe mâini de problema intermediarilor care ar ajunge să vândă ca producători autohtoni.
După ce Oficiul de Știri a dezvăluit nemulțumirea unor producători tradiționali față de “invadarea” târgurilor organizate sub emblema Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) de către diverși intermediari (comercianți care nu sunt producători) și monopolizarea organizării acestor evenimente de către anumite cooperative Agricole, ca de exemplu CAPIROM Sud Muntenia, MADR spune că verificarea celor care comercializează produse tradiționale la aceste evenimente este responsabilitatea celor care au solicitat la minister organizarea târgurilor.
Mai exact, federațiile de producători și cooperativele agricole ar trebui să verifice dacă au certificate de producător toți cei care solicită tarabe în piețele temporare de produse tradiționale.

Ministerul de resort o contrazice pe reprezentanta CAPIROM, care ne-a declarat că nu cooperativa este cea care selectează participanții la târgurile tradiționale.
MADR subliniază, în finalul răspunsului său, că selecția este exact responsabilitatea celor care au solicitat organizarea târgurilor de produse tradiționale.
Ministerul Agriculturii, despre verificarea participanților la târgurile de produse tradiționale
În cele ce urmează vă prezentăm integral răspunsul MADR pentru Oficiul de Știri:

“Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), prin prerogativele conferite de lege, are ca obiectiv prioritar asigurarea securității alimentare naționale, prin creșterea, diversificarea și valorificarea integrală și eficientă a producției agricole, pentru a garanta populației alimente suficiente, sănătoase și nutritive.
Ținând cont de creșterea preferințelor consumatorilor pentru produsele românești, MADR a contribuit constant la creșterea vizibilității și promovarea produselor agroalimentare autohtone pe piața românească și internațională.
Prin acțiunile specifice desfășurate, MADR intenționează să crească gradul de acoperire a consumului de alimente din producția internă, în concordanță cu potențialul de producție.
Aceste acțiuni se axează pe promovarea produselor de calitate românești, cu valoare adăugată ridicată.
Aceste acțiuni de promovare (târguri, expoziții, etc.) se organizează la solicitarea asociațiilor/federațiilor/patronatelor din sectorul agroalimentar și au ca scop punerea în valoare a tradițiilor gastronomice și culinare autohtone și totodată promovarea produselor agroalimentare românești, ca urmare a implementării legislației naționale și europene.
Asociațiile/federațiile/patronatele din sectorul agroalimentar solicitante sunt cele care selectează operatorii economici care urmează să participe la evenimente (târguri). Operatorii
economici/producătorii participanți la aceste evenimente, trebuie să îndeplinească anumite condiții: să dețină atestat de produs tradițional, atestat de produs obținut conform unei rețete consacrate, decizie de produs montan, produse înregistrate/în curs de înregistrare pe un sistem de calitate DOP, IGP, STG, ecologic, producători agricoli care să dețină atestat de producător, MADR stabilind astfel pentru asociații/federații/cooperative condițiile de participare/organizare a acestor evenimente.
Dintre asociațiile/federațiile/patronatele din sectorul agroalimentar care au solicitat la MADR în ultimii ani organizarea unor astfel de evenimente de promovare amintim: Federația Națională a Producătorilor de Produse Tradiționale din România, Asociația Produs de Cluj, Asociația Crescătorilor de ovine ”Păstorul Crișana” Arad și Cooperativa Agricolă Caprirom Sud-Muntenia.
La acest moment, Cooperativa Agricolă Caprirom Sud-Muntenia și Patronatul Peștelui din România împreună cu Cooperativa Agricolă ”Păstrăvul din Țara Ta” sunt cele care au solicitat la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale organizarea unor astfel de evenimente (expoziții cu vânzare de produse agroalimentare și produse piscicole), acestea făcând și selecția participanților.”






