Grupul Mercedes-Benz a reușit să treacă pragul estimat de analiști, având un câștig anual de 20,5 miliarde de euro. Ca urmare a controlului strict al costurilor, s-a reușit creșterea câștigurilor cu 28% față de anul trecut.
La fel de important este că producătorul de mașini premium Mercedes-Benz, semnalează incertitudinea pieței în anul 2023, chiar dacă au crescut câștigurile în anul 2022.
În ciuda mediului instabil, grupul și-a respectat obiectivele pentru anul trecut. De fapt, chiar și-a majorat prognoza de profit în octombrie 2022. În acest sens, pentru anul acesta, compania germană prevede însă câștiguri mai mici, din cauza incertitudinii economice.
“Am reproiectat Mercedes-Benz pentru a fi o companie mai profitabilă datorită concentrării noastre pe produsele dorite și gestionarea disciplinată a marjei și a costurilor. Nu putem controla evenimentele mondiale, dar 2022 este un exemplu că ne îndreptăm în direcția corectă. Grupul s-a concentrat asupra autoturismelor de ultimă generație și a utilitarelor premium”, a declarat Ola Kallenius, președintele Consiliului de Administrație în cadrul Mercedes-Benz.
În plus, pe piața din Europa, vânzările cu amănuntul au ajuns la 635.100 de unități. De asemenea, în Europa au crescut cu 45% vânzările de vehicule de top în ultimul trimestru al anului 2022. Per total, câștigurile companiei în trimestrul patru s-au ridicat la 5,4 miliarde de euro.