Flavius Nedelcea, secretar de stat în Ministerul Economiei (Departament ce include Economie, Digitalizare, Antreprenoriat și Turism), a fost reținut de DNA Timișoara, fiind acuzat de instigare la abuz în serviciu. Suspiciunile se leagă de presiuni asupra conducerii ANPC, pentru a schimba șefa Protecției Consumatorului din Caraș-Severin, ceea ce ar evidenția folosirea poziției publice ca instrument politic.
De la Reșița la București: traseul politic și administrativ
Nedelcea este originar din Reșița, cu studii în domenii economice și administrative.
Primii pași i-a făcut în administrația locală: consilier local Reșița (2000-2004), apoi consilier județean Caraș-Severin între 2012-2022, perioadă în care și-a construit relații politice și influență locală. În 2017 devine vicepreședinte al CJ Caraș-Severin, poziție din care a interacționat cu proiecte de infrastructură, fonduri europene și administrația regională.
În aprilie 2022 este numit secretar de stat în Ministerul Economiei . Acest rol îi conferă acces la decizii strategice legate de companii de stat, de politici economice și de reglementare/unelte financiare guvernamentale.
CV-ul oficial și piramida funcțiilor paralele
CV-ul oficial arată că Nedelcea avea deja experiență administrativă și politică, dar presa a relevat extinderea mult mai rapidă și mai puțin transparentă a funcțiilor:
- Președinte al Consiliului de Administrație al Loteriei Române; articolul de investigație DeFapt subliniază că, în această poziție, el ar fi într-o situație de auto-evaluare: Ministerul, prin direcțiile subordonate, împuternicește persoane în AGA sau CA-uri și le evaluează, deci există o zonă gri larg exploatabilă.
- Membru al Comitetului Interministerial de Finanțări Garantate al EximBank, unde se alocă garanții de stat pentru proiecte private, ceea ce ar putea crea situații conflictuale dacă funcțiile paralele permit influențe nediscrete.
- Președinte CA la IOR SA, o companie de stat și, în trecut, membru CA la CNAIR și la Carfil
Declarația de avere: venituri mari și terenuri ce „vorbesc”
Documentele oficiale confirmă venituri semnificative provenite din mai multe surse publice.
Venituri:
- de la statul român, ca secretar de stat, salariu și indemnizații. Confirmat: cifra de 116.808 lei pentru această poziție.
- indemnizații de la EximBank ( 257.916 lei) pentru rolul din comitetul interministerial de finanțări garantate.
- indemnizații de la Loteria Română (președinte CA) ( 85.878 lei).
- de la IOR SA ( 14.155 lei).

Terenuri și proprietăți:
Teren intravilan – 1.000 mp, Văliug (Caraș-Severin)
Teren forestier – 10.517 mp, Văliug (Caraș-Severin)
Teren agricol – 17.600 mp, Cujmir (Mehedinți)
Teren agricol – 10.000 mp
Teren agricol – 23.351 mp, Obârșia de Câmp (Mehedinți)
Teren intravilan – 2.101 mp, Izimșa (Mehedinți)
În total, Flavius Nedelcea deține 54.569 mp de terenuri (adică peste 5,4 hectare), din care:
- Agricole: 50.951 mp
- Forestier: 10.517 mp
- Intravilan: 3.101 mp

Sinecuristul perfect: comunitatea locală, presa și adversarii politici
Presa locală și politicienii din județul Caraș-Severin îl critică pentru ceea ce văd ca un model de politică clientelară: Nedelcea este descris ca „pesedist multi-tasking”. De exemplu, Express de Banat publică un articol în care Romeo Dunca, fost președinte CJ Caraș-Severin, îl numește „profitor”, pentru că și-a multiplicat pozițiile în aparatul de stat, cu puțină transparență, și pare să profite de reglementări ambigue.
Incompatibilități și legea ignorată
Legea 161/2003 — articolul 84 — interzice cumulul de funcții: secretarii de stat nu pot fi membri ai consiliilor de administrație ale companiilor naționale. Există însă prevederi care permit excepții „în interes public”, aprobate de Guvern. În cazul Nedelcea, această excepție pare să fi devenit regula. Investigatori/jurnaliști spun că a existat acceptul Guvernului pentru multe dintre aceste funcții, dar nu s-a dat public explicația interesului public care să justifice cumulul. DeFapt ridică întrebarea dacă evaluarea CA-urilor de către subordonați ai ministerului pe care-l conduce Nedelcea nu introduce un conflict de interese inerent.
Finalul (provizoriu) previzibil: control, presiune și anchetă penală
Reținerea lui Nedelcea de către DNA Timișoara nu vine din senin: în ultima vreme presa sesizează excesul de putere, distribuirea sinecurilor și interferența politică în instituții de reglementare. Cazul presiunilor asupra ANPC, instituție de protecția consumatorului, este un semnal foarte clar că nu discutăm doar de beneficii materiale, ci de control instituțional.






