Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri ACTUALITATE

Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața

Alecsandru Ion de Alecsandru Ion
13/11/2024
in ACTUALITATE, Analiză, News
A A
0
Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri

Boicotul național nu trebuie să se rezume doar la supermarketuri

Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 13.11.2024 14:32

Bunurile de larg consum sunt responsabile, cel puțin în România, pentru cei mai mulți bani pe care îi alocă o gospodărie în cadrul cheltuielilor lunare, mai ales când vine vorba despre produsele alimentare și cele de uz personal și de folosință curentă. Când vine însă vorba despre posibilitatea consumatorilor de a alege, oferta este controlată de un număr mic de companii internaționale care controlează piața și pot influența puternic obiceiurile de consum.

Cuprins articol

Toggle
  • Bunurile de larg consum – lupta marilor companii pentru o piață uriașă
  • Bunurile de larg consum, promovate prin marketing agresiv
  • Cei mai mari dintre cei mari

Bunurile de larg consum – lupta marilor companii pentru o piață uriașă

Bunurile de larg consum sunt produse la care oamenii practic nu pot renunța, putând fi numite indispensabile, de la alimente la produse de îngrijire corporală. Dar te-ai gândit vreodată, în magazin, ce produs e mai bine să cumperi? Ai ezitat între a alege unul sau altul dintre ambalajele frumos colorate?

Ai stat pe gânduri dacă să speli rufele cu Ariel sau Tide? Sau dacă să îți cumperi șampon Pantene, ori, poate din contră, Head&Shoulders? Înghețată Cornetto sau Magnum?

În acest caz, ce ai face dacă ai afla că Ariel și Tide, ca și Pantene și Head&Shoulders ori Cornetto și Magnum sunt de fapt produsul acelorași companii?

Este vorba despre companii de proporții colosale care controlează porțiuni mari dintr-un anumit segment de piață.

În timp ce numărul mare de mărci creează iluzia că există o alegere nelimitată, realitatea este că doar câteva companii internaționale de dimensiuni gigantice controlează ceea ce cumperi în mod regulat.

Se creează iluzia concurenței și a posibilității de a alege, când în realitate multe dintre produsele pe care le achiziționăm aparțin unui număr restrâns de companii.

Bunurile de larg consum, promovate prin marketing agresiv

Mai exact, un număr de 12 companii dețin la nivel global peste 550 de branduri de consum.

Ele vizează diferite segmente de piață și au produse din aceeași gamă, dar care se adresează fiecărui segment în parte.

Mai mult decât atât, giganții internaționali apelează la practica de a cumpăra mărci locale, astfel încât consumatorii să fie amăgiți cu ideea că susțin economia țării lor, când în realitate produsele aparțin tot unor companii globale și venitul este distribuit ca atare.

Multe dintre aceste companii au stabilit relații cu comercianții cu amănuntul pentru spațiul de raft.

La rândul lor, retailerii apreciază, în marea lor majoritate, aceste mărci, deoarece consumatorii se așteaptă să le vadă și le doresc, mai ales datorită politicilor agresive de marketing, pe care micii producători nu și le permit.

Cei mai mari dintre cei mari

Cele mai mari companii care activează la nivel global pe piața bunurilor de larg consum și care controlează fiecare zeci și sute de mărci sunt:

PepsiCo: Pepsi, Mirinda, Mountain Dew, Tropicana, AquaFina, Lipton, Soda Stream, Lay’s, Doritos, NatuChips, Rockstar, Chewy, Cheetos, Smart Food, Soulboost, Munchies, Muscle Milk Protein, Brisk și altele.

Mars: Mars, Bounty, Twix, Milky Way, Kitekat, Spearmint, M&M, Skittels, Juicy Fruit, Orbit, WinterFresh, Double Mint, Starbust, Ben’s Original, Tasty Bite, NutryChoice, Aquarian, Royal Canin, Pedigree, Whiskas și altele.

Coca Cola: Coca Cola, Coke, Fanta, Sprite, Schweppes, FuzeTea, Fresca, Ciel, Vitamin Water, Costa, Aquarius, BodyArmor, FairLife, SmartWater și altele.

Procter&Gamble (P&G): Ariel, Tide, Lenor, Pantene, Head&Shoulders, Fairy, Braun, Always, Tampax, Pampers, Gillette, Oral B, Fixodent, Clearblue, Old Spice, Mr. Clean, Puffs, Ambipur, Charlie Banana, Ivory, Cascade, Olay și altele.

Colgate – Palmolive: Colgate, Palmolive, Ajax, Softsoap, Lady Speed Stick, Protex, Axion, Elmex, Meridol, Tom’s, Soupline, Softlan și altele.

Unilever: Dove, Cif, Domestos, Omo, Lux, Wall’s, Ben&Jerry’s, Knorr, Hellmann’s, Cornetto, Magnum, Carte D’or, Dermalogica, Comfort, Caress, Rexona, Vaseline, Sunsilk, Paula’s Choice, Axe, Marmite, Closeup, Nutrafol, Solero, Colman’s, Nexxus și altele.

Nestle: Nespresso, Nescafe, Coffee Mate, BlueBottle Coffee, Nestea, Perrier, Aqua Panna, S. Pellegrino, Haagen-Dazs, Lion, Milkybar, KitKat, CiniMinis, Cheerios, Chocapic, Fitness, Friskies, Felix, Purina, CatChow, DrumStick,TidyCats, Dentalife, Vittel, Garden Gourmet, Vital Proteins și altele.

Danone: Danone, Danette, Danonino, Activia, Actimel, Alpro, Aqua, Evian, ProViva, Wallaby, Aptamil, YoPro, YoCrunch, Oikos și altele.

Mondelez International: Oreo, Halls, Barni, BelVita, Marabou, 7 Days, Milka, Toblerone, Tuc, Lacta, Triscuit, Club Social, Freddo, Cote d’Or, Alpen Gold, Cadburry, Tiger, Freia și altele.

KraftHeinz: Kraft, Heinz, Kool-Aid, Capri-Sun, Smart Ones, Grey Poupon, Philadelphia, Plasmon, Jell-O, ABC, Mac&Cheese și altele. General Mills: Bisquick, Liberte, Yoplait, Trix și altele. Associated British Foods: Rajah, TipTop, Twinings, Mazola, Burgen și altele.

În urma acestei acaparări a pieței, veniturile încasate la nivel global în 2023 de companiile amintite sunt pe măsură: Nestle: 111 miliarde dolari, PepsiCo: 91 miliarde dolari, Procter&Gamble: 84 miliarde dolari, Unilever: 66 miliarde dolari, Mars: 47 miliarde dolari, Coca Cola: 46 miliarde dolari, Danone: 30 miliarde de dolari, Colgate – Palmolive: 19 miliarde dolari, adevărate imperii construite prin vânzarea de bunuri de larg consum.

Citiți și: PSD și premierul Ciolacu nu renunță la plafonarea adaosului la produse românești. Marii retaileri vs. micii comercianți români

author avatar
Alecsandru Ion
Am intrat în presă din pasiune și, în ciuda faptului că lucurile nu au fost tot timpul roz, am ajuns să spun că am și oareșce vechime. Pentru asta am renunțat la o carieră în mediul financiar-bancar. Nu știu dacă presa a câștigat ceva cu mine activând în rândurile jurnaliștilor, cert e că mediul financiar-bancar nu a pierdut nimic, după plecarea mea. Economist de profesie, reușesc încă să privesc mass media ca pe un hobby, e adevărat, plătit, în ciuda numeroaselor și amplelor schimbări care au avut loc în ultimii zece ani - cel puțin. În timp, am avut colaborări mai lungi sau mai scurte cu Risco.ro (plus ziare.com), Ziarul de Investigații, Capital, PSNews, Financiarul, DC Business, Aspirina lu' Dinescu și altele.
Citește mai mult
Taguri: bunuri de larg consumconsumatoriproducători româniretaileri
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri
News

Blugi, banane, droguri și… pârnaie! Legea care bagă consumatorii de droguri la răcoare!

02/07/2025
Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri
ACTUALITATE

Hidroelectrica, anunț important pentru clienți. Ce se întâmplă cu facturile de la 1 iulie

15/04/2025
Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri
ACTUALITATE

Ședință Comandament Energetic: Peste 2.400 de consumatori de energie sunt nealimentați din cauza vremii

06/04/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri
Pamfletul zilei
Donald Trump și militarii americani dau sarmalele românilor pe cârnații polonezi
de Flaviu Mitroi
31/10/2025
0

Indignați și la îndemnul președintelui Donald Trump, total dezinteresat de ce se întâmplă în acest colțișor al Europei, militarii americani...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Statul român, păgubit de propriile firme: Datorii de 9,5 miliarde de lei la buget
Nicușor Dan duce Legea energiei la CCR: Modificările, neconstituționale
Inflația anuală în zona euro a scăzut la 2,1%.
Șeful Jandarmeriei București, schimbat din funcție după ce organizatorul marșului Colectiv a fost amendat. Înlocuitorul său este preot voluntar, în timpul liber
Transportul feroviar de pasageri a scăzut în România cu 5%
Filmele lunii noiembrie pe Netflix. Surprize și spectacol
banner proger
Bunurile de larg consum și cum trăiește consumatorul cu iluzia alegerii: Un număr restrâns de companii-mamut controlează piața | Oficiul de Știri

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro