Totul a început din 19 martie dacă nu știați și este vorba despre noi reguli YouTube. Mai exact, oicine încarcă videoclipuri pe platformă trebuie să anunte, dacă este cazul, utilizarea mijloacelor sintetice, Inclusiv utilizarea inteligenței artificiale (AI) astfel încât oamenii să știe că ceea ce văd nu este real.
Platforma va cere oricui încarcă un videoclip care arată realist și care „este realizat cu materiale alterate sau sintetice, inclusiv cu ajutorul AI generative”, să-l eticheteze în scopul transparenței.
YouTube definește conținutul realist ca fiind orice ar putea fi „ușor confundat” de un spectator cu o persoană reală, un eveniment sau un loc real.
Aceste etichete vor începe să apară pe întregul YouTube în săptămânile următoare. Ele vor apărea în mare parte în descrierea extinsă, indicând că videoclipul include „conținut alterat sau sintetic”, adăugând că „sunetul sau imaginile au fost editate semnificativ sau generate digital”.
YouTube: Ce arată noua politică
Noua politică arată că YouTube vrea să limteze dezinformarea, în contextul apropierii alegerilor prezidențiale din SUA.
Noile reguli nu se aplică însă și animațiile generatoare de AI destinate copiilor.
Asta înseamnă că persoanele rău intenționate care folosesc conținut generat de inteligența artificială pot produce și difuza videoclipuri destinate copiilor fără să fie obligați să își dezvăluie metodele.
Părinții vor fi nevoiți să identifice singuri desenele animate generate de inteligența artificială.
Compania mamă a YouTube, Google, a declarat recent că își modifică algoritmii de căutare pentru a limita recenta avalanșă de clickbait generat de AI, posibil datorită unor instrumente precum ChatGPT.
Test derulat de YouTube
YouTube a început în anul 2023 să deruleze un test care implică crearea şi afişarea unor scurte rezumate a conţinutului clipurilor video. Aceste rezumate sunt generate cu ajutorul AI-ului. În momentul de faţă, rezumatele generate de AI pot fi văzute alături de un mic număr de filmări în limba engleză şi au fost setate să fie vizibile doar unui număr redus de utilizatori.
Aceste rezumate pot ajuta utilizatorii să-şi facă o idee despre conţinutul unei filmări, care poate dura câteva zeci de minute, şi vor fi afişate în alături de clipuri şi în paginile de căutare. Rezumatul creat de inteligenţa artificială generativă nu va lua locul descrierii făcute de autorul filmării, ci o va suplini, oferind un plus de informaţie despre conţinutul acesteia. Această funcţionalitate este doar una dintre numeroasele iniţiative derulate de Google pe zona AI-ului generativ în prezent, însă, nu este neapărat o noutate.
Muzica falsă generată de inteligența artificială pe YouTube
Casele de producție pot solicita eliminarea melodiilor care folosesc versiuni ale vocilor artiștilor generate de inteligența artificială, conform noilor orientări emise de YouTube. Platforma video introduce un instrument care va permite marcarea conținutului care imită vocea unui artist, potrivit The Guardian.
Muzica falsă generată de inteligența artificială a fost unul dintre efectele secundare ale salturilor din anul 2023, în domeniul inteligenței artificiale generative – termenul pentru tehnologia care poate produce texte, imagini și voci extrem de convingătoare pornind de la indicații umane. Unul dintre cele mai cunoscute exemple este „Heart on My Sleeve”, un cântec cu voci create de AI care pretind a fi ale lui Drake și The Weeknd. Piesa a fost retrasă de pe serviciile de streaming după ce Universal Music Group, casa de discuri a ambilor artiști, a criticat cântecul pentru „conținut infracțional creat cu ajutorul AI generativ”. Cu toate acestea, melodia poate fi încă accesată de ascultători pe YouTube.
Platforma deținută de Google a precizat într-o postare pe blog că va testa noile controale cu un grup selectat de case de discuri și distribuitori, înainte de a le implementa la scară mai largă. De asemenea, YouTube va permite oamenilor să depună plângeri pentru deepfakes într-o actualizare a procesului de reclamații privind confidențialitatea. „Nu tot conținutul va fi eliminat de pe YouTube și vom lua în considerare o varietate de factori atunci când evaluăm aceste solicitări”, a precizat YouTube în postarea de pe blog a lui Jennifer Flannery O’Connor și Emily Moxley, vicepreședinți pentru managementul produselor în cadrul companiei.
Citiți și: