Platforma YouTube a anunțat că va relaxa cerințele impuse creatorilor de conținut pentru ca aceștia să aibă acces la instrumentele de monetizare din cadrul programului YouTube Partner Program (YPP), transmite TheVerge.
Canalele de YouTube vor putea activa mai repede funcţiile de monetizare prin reclame, după ce compania a decis să aducă mai jos pragurile de admisie în program.
Pentru programul YouTube Partner vor fi suficienți 500 de abonați
Reprezentanții YouTube anunţă modificarea condiţiilor de eligibilitate în cadrul programului YouTube Partner Program, care permite monetizarea creaţiilor prin afişarea reclamelor vândute de companie.
Pe de-o parte, pentru admiterea în program, canalele de YouTube vor avea nevoie de-acum încolo de doar 500 de abonaţi. Practic, vorbim despre o înjumătăţire a numărului de abonați comparativ cu perioada anterioară.
Un al doilea criteriu, cel de performanţă, a fost scăzut cu 25%. Concret, în loc de 4.000 de ore de vizionare, un canal va fi primit în programul de monetizare de pe cea mai cunoscută platformă de video-sharing din lume după ce va ajunge le 3.000 de ore de vizionare în decursul unei luni.
Noile condiţii urmează să fie implementate treptat. Primele ţări în care acestea vor deveni active vor fi Statele Unite ale Americii, Canada, Marea Britanie, Taiwan şi Coreea de Sud.
Relaxarea condiţiilor de acceptare în cadrul programului YouTube Partner va duce la creşterea numărului de canale care vor afişa reclame şi care, în acest fel, vor genera bani pentru ele, dar şi pentru YouTube.
În urmă cu mai mulţi ani, YouTube decidea să impună condiţii mai stricte pentru monetizare. Decizia venea ca o consecință a unor scandaluri cu clipuri care promovau ura şi extremismul și în care apăreau reclamele unor mari branduri.