YangWang, sub-brand de lux al lui BYD, arată că ambițiile grupului din China nu se rezumă la duelul cu Tesla. Și o face cu stil. Mai exact, cu U9, un supercar electric capabil să ofere 1306 CP.
Prima navă specializată în transportul de automobile aparţinând grupului auto chinez BYD a descărcat luni 3.000 de vehicule electrice în portul german Bremerhaven (Nord). A fost momentul care marchează debutul ofensivei grupului chinez pentru cucerirea pieţei europene.
Anterior, nava denumită ‘BYD Explorer No. 1’ a acostat la Vlissingen, Ţările de Jos. Vasul are capacitatea de a transporta 7.000 de automobile şi a fost construită special pentru producătorul chinez de automobile electrice, care în ultimul trimestru din 2023 a avut vânzări duble faţă de Tesla.
Este o mărturie a faptului că chinezii nu se joacă. Dar nu este totul. BYD nu se rezumă la modelele de volum. De altfel, ați aflat deja, și-a croit și un brand specializat în modele de top. Iar după ce au prezentat U8, un SUV de lux, au scos la iveală și varianta de serie a unui supercar.
YangWang U9, supercar electric de 215.600 euro
YangWang U9 este un supercar pur electric, litera U din denumire venind de la Ultimate. Are la bază platforma e4, cu patru electromotoare (găsită și pe modelul U8). Toate se pot roti cu până la 21.000 rpm și împreună generează 1.306 cai putere și un cuplu maxim de 1.680 Nm.
Cu astfel de forțe este capabil de 0-100 km/h în 2.36 secunde. Un sfert de milă (402 metri) îi poate parcurge în 9.78 secunde. Viteza maximă se ridică la 309.19 km/h. Și, tot precum în cazul lui U8, cele patru electromotoare îl pot întoarce în loc la 360 de grade.
Modelul dispune de un pachet de baterii Blade de tip LFP de la BYD. Bateria are o capacitate de 80 kWh și cântărește 633 kg. Autonomia se ridică la 465 km, conform ciclului CLTC. Însă acesta este mai puțin strict decât variantele din Europa, astfel că nu este exclus ca modelul să nu depășească 400 km la o singură încărcare.
Însă acest lucru nu este o problemă. Căci puterea maximă de încărcare rapidă este de 500 kW. Și, datorită unei arhitecturi electrice de 800 V, încărcarea de la 30 la 80% durează doar 10 minute. Mai mult, YangWang U9 acceptă și încărcare dublă rapidă, existând porturi de încărcare pe ambele părți ale mașinii. În cazul în care nu se găsește în apropiere vreo stație de 500 kW, se pot utiliza două de 250 kW, de exemplu.
Prețul mașinii este de 1.68 milioane de yuani, echivalentul a 215.600 de euro. Deja se pot face precomenzi, însă doar în China. Dar, cum mașina se bucură deja de succes, să nu vă mire dacă o vom vedea cât de repede și în Europa.