Toată lumea pare că se învârte în jurul lui Elon Musk în ultimul timp: mașina lui Musk, casa lui Musk, iubita lui Musk, X-ul lui Musk! După atâtea superlative ar părea de X Files ca acest om omnipotent și omniprezent să fi avut vreodată ghinion în viața lui. Doar că…
Trecutul acestui om strălucit în felul lui, dar totodată primejdios – în sensul că iubește riscul, ascunde multe necunoscute, dar și lucruri cunoscute. Pe care mass media din lumea întreagă le răscolește de câte ori are ocazia.
Cum ar fi faptul, cam puțin amintit (poate voit…), că în 2007, printr-o lovitură de teatru, Musk l-a înlăturat pe Eberhard din funcția de director general al Tesla și din consiliul de administrație al companiei.

X Files: Aproape că a ajuns la faliment
În 2008, când criza financiară a lovit serios Tesla, Musk a salvat personal compania de la faliment și a preluat funcția de CEO. În același an, el însuși aproape că a ajuns la faliment și spunea mai târziu că 2008 a fost cel mai prost an din viața lui. Tesla pierdea bani, SpaceX avea probleme cu lansarea rachetei Falcon 1, iar Musk trăia din împumuturi.
Nici cu viața personală nu o ducea mai bine. Tot în 2008 a divorțat de prima lui soție, Justine, o scriitoare canadiană cu care se căsătorise în 2000. Primul lor copil a murit la 10 săptămâni de sindromul morții subite la sugari. Ulterior, au avut gemeni și tripleți, prin inseminare in vitro. Imediat după divorț, Musk a început să se întâlnească cu actrița Talulah Riley, cu care s-a căsătorit în 2010 și de care a divorțat în 2012. În iulie 2013, s-au recăsătorit, ca să divorțeze din nou în 2016.
X Files: S-a terminat ca în povești
Deși spune că 2008 a fost cel mai rău an din viața lui, totul s-a terminat ca în povești pentru Musk. Adică a avut un final fericit: SpaceX a semnat un contract de 1,5 miliarde de dolari cu NASA, pentru a livra materiale de cercetare și alimente pe Stația Spațială, iar Tesla a „cules” din ce în ce mai mulți investitori.
În iunie 2010, Tesla a avut un succes răsunător cu listarea la bursă, când a strâns 226 milioane de dolari, în urma ofertei publice inițiale. A fost prima listare a unui producător auto american de la listarea Ford, în 1956, iar această mișcare l-a ajutat pe Musk să-și revină financiar.
Ca să îi cităm pe unii dintre criticii lui „Are omul ăsta un noroc”…
