Producătorul german de automobile Volkswagen a anunțat, marți, că va prelua partea guvernului german din bonusul de mediu pentru achiziția de mașini electrice.
Volkswagen va acoperi partea de subvenție a statului german
După cum Oficiul de Știri v-a informat deja, programul de subvenții în Germania pentru achiziția de vehicule cu emisii zero a fost încheiat prematur, luni, 18 decembrie, în urma adoptării unui buget revizuit pentru anul 2024, relatează Investing.
Reprezentanții Volkswagen au declarat că înțelegerea este făcută ca un gest de bunăvoință și se va aplica acelor clienți privați din această țară care au comandat deja un vehicul eligibil din gama ID de modele electrice Volkswagen înainte de 15 decembrie.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Programul Germaniei de subvenţii pentru achiziţionarea de mașini electrice se va încheia luni, după ce au fost rambursate în jur de zece miliarde de euro din 2016, transmite Agerpres.
Potrivit ministerului german al economiei, acesta este cel mai recent indiciu al reducerii cheltuielilor după adoptarea bugetului revizuit pe 2024.
Subvenţiile trebuiau inițial să se acorde până la finalul anului 2024
Planurile de cheltuieli ale autorităților de la Berlin au fost date peste cap de o decizie de luna trecută a Curţii Constituţionale, prin care Executivul german a fost împiedicat să transfere spre iniţiative verzi fonduri necheltuite în valoare de 60 miliarde de euro dedicate combaterii pandemiei.
Drept urmare, unele programe Care aveau rolul să accelereze tranziţia verde a Germaniei au fost reduse pentru a se putea adopta noul buget.
În primă fază, subvenţiile pentru achiziţionarea de mașini electrice erau menite să se acorde până la finalul anului viitor. Persoanele care au solicitat deja subvenţii vor primi banii, însă începând de astăzi nu vor mai fi acceptaţi noi solicitanţi.
Care sunt cauzele întârzierii în vânzarea de „electrice”?
Industria auto din această țară şi-a extins gama de vehicule cu emisii zero după ce China şi Statele Unite ale Americii au depăşit producătorii auto germani pe acest segment, care înregistrează o creştere rapidă.
Potrivit reprezentanților Autorităţii rutiere germane (KBA), la sfârșitul lunii aprilie 2023, pe șoselele din Germania circulau aproximativ 1,2 milioane de vehicule electrice, cu mult sub obiectivul de 15 milioane de vehicule fixat pentru 2030.
Preţurile ridicate, autonomia limitată şi lipsa unei infrastructuri de încărcare, în special în zonele rurale, sunt considerate principalele cauze pentru care vânzările de automobile electrice înregistrează întârzieri.