Volkswagen a anunțat schimbări radicale în operațiunile sale din Germania, inclusiv peste 35.000 de reduceri de locuri de muncă și reduceri drastice ale capacității într-un acord de ultimă suflare între cel mai mare producător auto din Europa și sindicate, vineri, pentru a evita grevele în masă.
Acordul a fost salutat ca un “miracol de Crăciun” de către liderii sindicali după 70 de ore de negocieri istovitoare, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei, deoarece nu vor exista închideri imediate sau concedieri. De asemenea, VW pare să se fi retras de la a cere reduceri salariale de 10%.
Volkswagen a purtat discuții cu reprezentanții sindicatelor din septembrie cu privire la măsurile pe care le consideră necesare pentru a concura cu rivalii chinezi mai ieftini și pentru a face față cererii slabe din Europa și adoptării mai lente decât se aștepta a vehiculelor electrice.
Aproximativ 100.000 de muncitori au organizat deja două greve separate în ultima lună, cea mai mare din istoria Volkswagen, protestând împotriva planurilor de reducere a costurilor.
“După negocieri lungi și intense, acordul este un semnal important pentru viabilitatea viitoare a mărcii Volkswagen”, a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, într-un comunicat.
VW a declarat că tranzacția va permite economii de 15 miliarde de euro (15,66 miliarde de dolari) anual pe termen mediu și nu a avut niciun impact semnificativ asupra orientărilor sale pentru 2024. Deși nu au existat închideri imediate, VW a declarat că analizează opțiuni pentru fabrica sa din Dresda și reutilizarea site-ului din Osnabrueck. O parte din producție va fi mutată în Mexic.
Sindicatul IG Metall a declarat că o creștere salarială de 5% convenită în noiembrie va fi suspendată, iar producția de vehicule se va închide la uzina din Dresda până la sfârșitul anului 2025. Personalul VW AG nu va primi creșteri în temeiul unui contract colectiv de salarizare în următorii patru ani, în timp ce unele bonusuri vor fi eliminate sau reduse.
Producția la fabrica VW din Wolfsburg, cea mai mare, va fi redusă la două linii de asamblare de la patru.
“Nicio locație nu va fi închisă, nimeni nu va fi concediat din motive operaționale, iar acordul salarial al companiei noastre va fi asigurat pe termen lung”, a declarat șefa comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo.