Vodafone pare tot mai decisă să țină pasul cu vremurile. O demonstrează și faptul că a ajuns la un acord cu Microsoft pentru semnarea unui parteneriat cu o durată de 10 ani.
Potrivit Reuters, acordul are drept finalitate posibilitatea de a oferi servicii generative de inteligență artificială, digitale, întreprinderi și cloud la peste 300 de milioane de întreprinderi și consumatori din Europa și de pe piețele africane.
Compania britanică va investi 1,5 miliarde de dolari în IA centrată pe client, dezvoltată cu tehnologiile Microsoft Azure OpenAI și Copilot, au precizat surse din interiorul acesteia. În plus, va înlocui centrele fizice de date cu servicii cloud Azure mai ieftine și scalabile.
Microsoft va deveni, la rândul său, un investitor de capital în platforma administrată de Vodafone IoT (Internet of Things) atunci când aceasta va deveni o afacere independentă, lucru care ar trebui să se întâmple până în aprilie. Mai mult, va ajuta la extinderea platformei financiare mobile a Vodafone în Africa.
Directorul executiv al Vodafone, Margherita Della Valle, care este sub presiune pentru a readuce grupul la creșterea profitului, a identificat o oportunitate de a ajuta companiile să se digitalizeze, menționând în mai 2023 că piața adresabilă valorează 140 de miliarde de euro.
Ea a spus că acordul, pe care l-a semnat cu președintele și CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, va „accelera transformarea digitală a clienților noștri de afaceri, în special a companiilor mici și mijlocii”.
Vodafone vrea să transforme serviciile pentru clienți cu ajutorul Microsoft
Directorul financiar al Vodafone, Luka Mucic, a declarat că statutul lui Microsoft în domeniul inteligenței artificiale, susținută de parteneriatul său cu OpenAI, va transforma serviciile pentru clienți ale companiei de telecomunicații.
„Aceasta este partea care va prinde cu adevărat pentru fiecare dintre clienții noștri”, a spus el marți, adăugând că un chatbot TOBi bazat pe IA Microsoft ar oferi răspunsuri mai consistente și mai inteligente la întrebări.
Tehnologia ar ajuta personalul Vodafone care se ocupă de serviciile pentru clienți să îmbunătățească productivitatea și calitatea conversațiilor lor, a spus compania, și a precizat că acest acord nu vizează ca oamenii să fie înlocuiți de inteligența artificială.
De cealaltă parte, directorul comercial al Microsoft, Judson Althoff, a declarat că puterea Vodafone în IoT și serviciile financiare sunt importante din punct de vedere strategic. „Activele IoT sunt esențiale pentru a ne ajuta să răspundem nevoilor de sustenabilitate ale atâtor dintre clienții noștri din sectoare greu de atenuat”, a spus el.
Microsoft implementează „gemeni digitali” pentru a modela mediile de producție, astfel încât îmbunătățirile proceselor să poată fi testate în cloud.
„Elementele IoT de la Vodafone ne permit să intrăm în acele medii, să modelăm mediul, să creăm depozite de date la scară largă și să folosim AI pentru a ajuta clienții să-și atingă obiectivele de sustenabilitate”, a menționat Althoff.
Platforma de bani mobil M-PESA a Vodafone, care operează în Kenya, Tanzania, Africa de Sud și alte țări africane, a împărtășit aceleași obiective ca și Microsoft în regiune, cum ar fi dezvoltarea alfabetizării digitale. „Suntem încântați să aducem capabilități AI generative pentru a ajuta clienții să ia decizii financiare mai inteligente”, a spus el.
CITEȘTE ȘI: Colegii digitali cu inteligență artificială, o realitate. Ce locuri de muncă “sigure” devin vulnerabile