Într-un moment în care cetățenii din Drumul Taberei și întreg sectorul 6 sunt afectați de lucrările la Podul Grant, vine și o veste bună. Traficul cu metroul pe Magistrala M5 are șanse să se îmbunătățească cât de curând.
În 2020, Metrorex a semnat cu Alstom un contract în valoare de 500 de milioane de lei pentru achiziționarea a 13 rame de metrou. Livrările trebuiau să demareze încă din 2022, dar au întârziat din pricina problemelor de aprovizionare de pe fluxul tehnologic.
Sigur, au existat penalizări, calculate la 50 de milioane de lei, însă acestea nu ajută cadența circulației trenurilor. Una extrem de importantă pentru fluxul de călători într-o zonă în care traficul auto are tot felul de obstacole. Cărora li s-au alăturat, acum, problemele induse de reparațiile de la Podul Grant.
Nici după ce ramele au început să fie gata lucrurile nu au intrat în normal. Pentru că nu s-au găsit vapoare libere pentru transport transatlantic. A fost momentul în care Alstom a decis să caute o soluție. Și, se pare, au găsit-o.
Trenurile de metrou pentru Magistrala M5 Drumul Taberei ar putea fi livrate din Brazilia cu avionul, a anunțat Gabriel Stanciu, directorul Alstom pentru România, Republica Moldova și Bulgaria. Iar estimarea pentru plecarea primului tren nou de metrou este pentru data de 28 noiembrie.
„La trenul de metrou ne-am angajat ca până la sfârșitul lunii octombrie să dăm un calendar clar de livrare. Acolo, pe Magistrala V au fost ceva probleme de modificare a trenului pentru că au fost curbe în S care nu au fost anunțate în caietul de sarcini, deci a fost nevoie de modificarea caroseriei și să refacem testele de rezistență. Se adaugă și situația crizelor, conflictele armate și terminând cu ultima problemă că nu am găsit un vapor pentru a-l aduce la Constanța. Investigăm posibilitatea de a le aduce inclusiv pe calea aerului, ceea ce reprezintă un extracost imens. Obiectivul nostru este ca pe 28 noiembrie să plece de la uzină”, a spus Gabriel Stanciu.
Acesta urmează să fie însă doar primul pas. Căci, pentru recepția finală, prima ramă trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri în cadrul testelor. Probele se pot face doar noaptea când nu circulă metroul și în afara intervalului cu revizii. Este însă un pas înainte, trebuie să acceptați.