Dacia a avut un excelent început de an din punct de vedere al vânzărilor, înregistrând în primele trei luni din 2023 creșteri pe toate planurile.
Astfel, producătorul de automobile de la Mioveni a reușit până la sfârșitul lunii martie să comercializeze în Europa 171.789 de unități. Asta înseamnă o creștere de 34,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
Mai mult decât atât, cota de piață a mărcii autohtone pe segmentul vehiculelor de persoane la nivel european a crescut cu 0,8%, până la 4,6%. Este cea mai puternică ascensiune a cotei de piață dintre cele 30 de mărci incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Câte mașini a vândut Dacia în România în primul trimestru
Pe plan local, topul celor mai vândute vehicule de persoane în primul trimestru al anului 2023 este dominat de Dacia. Astfel, primele cinci locuri sunt ocupate de modelele din gama de la Mioveni. Fiecare dintre acestea a fost lider în segmentul său de piață.
Concret, în primul trimestru din 2023, Dacia a vândut pe piața locală 13.651 de mașini, în creștere cu 81% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cota de piață deținută de Dacia pe piața locală se ridică la 33,1%, cu 9,8 puncte procentuale mai mult față de nivelul atins în primele trei luni din 2022.
Sandero, cel mai bine vândut model Dacia
La nivel european, Sandero a fost comercializat în 68.318 de unități, în creștere cu 26,1%. Astfel, hatchback-ul subcompact rămâne cel mai bine vândut model către persoane fizice din Europa, potrivit datelor publicate de Dacia.
SUV-ul Duster a înregistrat 57.660 de unități comercializate, cu 23,9% mai mult față de aceeași perioadă din 2022. În schimb, Jogger s-a vândut în 23.330 de exemplare.
În același interval, 14.494 de clienți din Europa au cumpărat un Dacia Spring. De altfel, pe segmentul vehiculelor electrice, acest model domină clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an. Cota sa de piață a ajuns la 48,5%.
Cum s-a descurcat Dacia în Europa
În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, volumul vânzărilor în primul trimestru a atins pragul de 38.938 de unități. Vorbim despre o creștere de 32,6% față de același interval din 2022.
Această performanță a determinat o creștere a cotei de piață Dacia cu 1,2 puncte procentuale, până la 7,6%. Brandul românesc a raportat volume-record de vânzări și a atins cea mai mare cotă de piață din istorie. Astfel, și-a consolidat locul al treilea pe piața de retail pe toate canalele de vânzare.
Patru modele Dacia au fost printre cele mai bine vândute zece mașini de pe piața de retail. Este vorba despre Sandero, Spring (cel mai bine vândut vehicul integral electric), Duster și Jogger. Acestea s-au clasat, în ordine, pe primul, al patrulea, al cincilea și al zecelea loc.
În Italia, Dacia a vândut 25.142 de vehicule în primele trei luni ale anului, în creștere cu 29,7%. Marca autohtonă a înregistrat o creștere puternică și în Germania, unde a vândut în primul trimestru 16.399 unități. Asta înseamnă o creștere cu 30,4% față de perioada similară din 2022.
Și vânzările în Spania au crescut semnificativ. Pe piața iberică, producătorul român a raportat vânzări de 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%.
Clasamentul pe mărci în primele trei luni din 2023:
1. Volkswagen – 283.273 unități (+21%)
2. Toyota – 184.284 (+19,6%)
3. Peugeot – 162.164 (+13%)
4. Renault – 148.476 (+16,6%)
5. Mercedes-Benz – 147.700 (+17,4%)
6. Skoda – 145.379 (+27,4%)
7. Audi – 140.924 (+21,6%)
8. Dacia – 136.829 (+41,5%)
9. BMW – 133.014 (+8,9%)
10. Kia – 113.008 (+2,8%)