Uniunea Europeană vrea să interzică mașinile pe benzină și motorină. Cel puțin așa rezultă din prezentarea unui plan rapid pentru stimularea cererii de vehicule electrice, propus marți de Stephane Sejourne, principalul candidat la funcția de vicepreședinte executiv responsabil de prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană.
Propus pentru funcția de vicepreședinte executiv responsabil de prosperitate și strategie industrială în viitoarea Comisie Europeană, Stephane Sejourne a prezentat marți, în timpul audierii sale de confirmare în Parlamentul European, un plan rapid de sprijinire a industriei auto pentru accelerarea cererii de vehicule electrice.
Uniunea Europeană vrea să interzică, din 2035, mașinile pe benzină și motorină
Soluția propusă de Stephane Sejourne constă în elaborarea unei strategii prin care UE să interzică mașinile pe benzină și motorină începând cu anul 2035. Planul prezentat de Stephane Sejourne vine în contextul necesității de a fi urgentată tranziția la vehicule electrice, măsură în legătură cu care Uniunea Europeană crede că îi va ajuta pe constructorii auto europeni să își îndeplinească obiectivele de reducere a emisiilor de CO₂.
Stephane Sejourne promite un plan pentru stimularea cererii de vehicule electrice în UE
Planul lui Stephane Sejourne, prin care se dorește creșterea accelerată a cererii pentru vehicule electrice este considerat „o piatră de temelie a strategiei europene de reducere a emisiilor, sprijinind industria auto într-o perioadă critică”, potrivit capital.ro. Uniunea Europeană intenționează să ofere industriei auto o perioadă de tranziție pentru adaptare până în 2035, când o să interzică vânzarea vehiculelor cu motoare termice, pe benzină și motorină. Sejourne a explicat că acest termen oferă predictibilitate industriei, dar a subliniat și necesitatea unei acțiuni rapide. „Am un plan pentru a accelera cererea de vehicule, în special de vehicule electrice, în următoarele luni. Va trebui să îl punem în practică cât mai rapid”, a afirmat Stephane Sejourne în timpul audierii.
Sancțiuni pentru cei care nu respecta normele de emisii de CO₂ impuse pentru 2025 vs. planul lui Stephane Sejourne
Constructorii auto sunt obligați, prin noile prevederi UE, să se conformeze normei CAFE (Corporate Average Fuel Economy), aceasta din urmă presupunând impunerea din 2025 a unei medii anuale de emisii per vehicul vândut. În condițiile în care producătorii europeni de automobile se plâng tot mai des de faptul că se confruntă cu o scădere a vânzărilor de vehicule electrice, este evident că nu le va fi prea ușor să evite sancțiunile. Este și motivul, de altfel, pentru care au solicitat măsuri de ajutor. Iar UE pare să le facă pe plac fiind pe punctul să interzică mașinile pe benzină și motorină.
Măsura prin care Uniunea Europeană vrea să interzică mașinile pe benzină și motorină, o prioritate pe agenda Uniunii Europene
Fără a milita pentru suspendarea sancțiunilor, pe care continuă să le considere o opțiune viabilă, Stephane Sejourne a sugerat că este mai avantajoasă o abordare echilibrată, de natură să faciliteze tranziția verde a Europei. În timpul audierii, Stephane Sejourne a fost întrebat despre eventualele sancțiuni pentru constructorii auto care nu vor respecta normele de emisii de CO₂ impuse pentru 2025. Politicianul a evitat o poziție fermă cu privire la suspendarea sancțiunilor, propusă de ministrul francez al economiei, Antoine Armand, dar a subliniat că obiectivul UE pe termen lung este clar stabilit. Ca atare măsura prin care UE vrea să interzică mașinile pe benzină și motorină, ca urmare a aplicării unui plan rapid pentru stimularea cererii de vehicule electrice, ar putea deveni în scurt timp aplicabilă. Audierea lui Stephane Sejourne s-a desfășurat în fața comisiilor ITRE, IMCO, ENVI și ECON, împreună cu reprezentanți ai altor comisii europene relevante.
CITEȘTE ȘI: Scăderea prețurilor bateriilor va accelera vânzările de vehicule electrice