Grupul care deține un lanț de magazine iubit și de români va închide în curând porțile în Austria. Compania își încetează toate operațiunile comerciale în această țară și depune cererea de faliment. Ce s-a întâmplat, atât de brusc.
Gigantul polonez de magazine cu discount Pepco își va închide în curând porțile în Austria. Lanțul popular de magazine își încetează toate operațiunile comerciale în această țară depune cerere de faliment, după cum a notat presa austriacă. Mai precis, Pepco Austria GmbH a depus cererea de insolvență și a solicitat procedura de faliment la Tribunalul Comercial din Viena. Acest lucru duce la retragerea companiei-mamă, Pepco HOLDING Sp. zoo din Polonia, de pe piața austriacă.
Sunt afectați 680 de angajați din 73 de magazine, iar compania justifică mutarea spunând că nivelul așteptat de rentabilitate nu este atins în Austria, potrivit ziarulromanesc.at și vienna.at.

Mai ușor cu noile magazine
Pepco a intrat în Austria în urmă cu doi ani și jumătate, când a preluat majoritatea magazinelor lanțului de retail de pantofi CCC. În ciuda „diverselor inițiative și modificări structurale” pentru a „aborda performanța operațională inadecvată”, Pepco a continuat să înregistreze pierderi, arată compania. Din acest motiv, se va retrage din Austria și se va concentra pe piețele în care există oportunități mai bune.
Potrivit „Standard”, personalul din Austria a fost deja informat despre procedura planificată.
Retailerul a decis în toamna anului 2023 să îşi încetinească planurile agresive vizând deschiderea de noi magazine, după cum a informat grupul care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz, potrivit Reuters.
O abordare mai disciplinată
Grupul listat la Bursa de la Varşovia preciza în 2023 că va deschide cel puţin 400 de noi magazine în exerciţiul financiar 2023/2024, în scădere faţă de 668 de noi magazine în exerciţiul 2022/23.
De asemenea, la o întâlnire cu investitorii organizată în Polonia, Pepco anunţa că va revizui programul său de modernizare a magazinelor care formează afacerile sale de bază din Europa Centrală şi de Est. Ambele măsuri fac parte dintr-un plan destinat refacerii profitabilităţii prin adoptarea unei abordări mai disciplinate cu privire la creştere şi investiţii de capital la nivelul întregului grup.
„Trebuie să ne concentrăm pe atingerea unei creşteri mai sustenabile, cu un accent mai mare pe îmbunătăţirea profitabilităţii şi generării de numerar”, a declarat preşedintele executiv Andy Bond. Anterior, Pepco a anunţa că în perioada iulie-septembrie 2023 a deschis un număr record de 343 de noi magazine şi vrea ca pe termen lung să ajungă la 20.000 de magazine. Pepco reitera că se aşteaptă în 2023 ca profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) să fie de aproximativ 750 milioane de euro, la rate constante de schimb, faţă de 731 milioane de euro în 2022.
Românii, importanți pentru lanțul de magazine
„În cinci ani, Pepco se aşteaptă să ajungă la EBITDA de un miliard de euro”, estima sraff-ul grupului în 2023.
În prezent, în România, Pepco Group a ajuns la o rețea de peste 400 de magazine și vede în continuare un potențial ridicat de creștere, în cadrul strategiei de expansiune în Europa Centrală și de Est. România rămâne a doua mare piață pentru grup, după Polonia, unde deține o rețea de 1.167 magazine. Pepco Group (fostul Pepkor Europe) este controlat de holdingul sud-african Steinhoff International din 2014.

Citiți și: