Companiile aeriene fac bani buni din taxele pe bagaje. Și, în egală măsură, folosesc standarde diferite când vine vorba despre drepturile pasagerilor care se confruntă cu întârzieri. Însă UE este decisă să ia măsuri.
În ceea ce privește bagajele, nu există o uniformizare a regulilor. Astfel că mai mereu intervine confuzia în rândul clienților companiilor aeriene, ca să nu mai vorbim despre costuri suplimentare ascunse. Iar profiturile înregistrate de operatorii aerieni arată că vorbim despre o afacere.
Este motivul pentru care, ați aflat deja dintr-un material publicat de Oficiul de Știri, încă de la începutul acestui an, Parlamentul European a cerut o standardizare a regulilor companiilor aeriene privind bagajele de mână. Dar, în loc să propună măsuri, Comisia a spus că preferă să lase industria să vină cu regulile în sine.
Numai că timpul a trecut, și nimic nu s-a întâmplat. Iar acum, UE pare să nu mai fie la fel de blândă și este decisă să treacă la acțiune. ”Multor oameni le este greu să afle ce dimensiuni de bagaje le sunt permise gratuit la bord. Ori cât trebuie să plătească pentru a beneficia de un excedent. Această informație ar trebui furnizată călătorilor încă de la început, din momentul în care cumpără biletul, pentru a știi ce fel de bagaje pot avea la bord sau la cală. În plus, ar trebui să existe standarde la nivelul industriei. Aceasta fiind spuse, ne rezervăm dreptul ca, dacă nu se întâmplă nimic într-un interval rezonabil de timp, să intervenim”, a declarat Adina Vălean, Comisarul European pentru Transporturi.
În același timp, Comisia a propus și o serie de măsuri pentru consolidarea legislației privind drepturile pasagerilor, cu un accent special pe rambursarea călătoriilor întârziate sau anulate, după ce a descoperit lacune în ceea ce privește călătoriile intermodale.
O modalitate prin care Comisia încearcă să rezolve acest lucru este prin intermediul unui formular standard de rambursare și compensare la nivelul UE.
Dar va încerca, de asemenea, să-i ajute pe pasageri să fie mai conștienți de drepturile lor, mai ales dacă călătoresc cu mijloace diferite de transport sau au rezervat călătoria printr-un intermediar.