Uniunea Europeană ar putea autoriza vânzările de automobile alimentate cu e-fuels și după 2035. Principala condiție ar fi ca acestea ar trebui să fie 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, informează Reuters.
Această informație vine la câteva zile după ce Germania a cerut Comisiei Europene ca acești carburanți sintetici să poată fi folosiți la scară largă și după anul în care, teoretic, mașinile termice ar urma să fie interzise.
Ce prevede noul proiect de lege al UE referitor la e-fuels?
Toate mașinile noi comercializate în UE începând cu 2035 vor trebui să aibă emisii zero, după ce Parlamentul European a aprobat la început de 2023 proiectul legislativ prin care va fi interzisă comercializarea de automobile echipate cu motoare termice.
Cu toate acestea, Comisia Europeană pregătește o lege referitoare la vânzările de mașini noi pe bază de e-fuels. Concret, acestea ar putea să fie autorizate și după 2035, însă principala condiție ar fi aceea ca automobilele să fie 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Un proiect de lege a UE dezvăluie planurile Bruxelles-ului de a stabili condiții stricte pentru mașinile pe bază de combustibili sintetici. Aceștia sunt considerați neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon când sunt produși cu ajutorul emisiilor de CO2 captate, care echilibrează CO2 eliberat atunci când combustibilul este ars într-un motor.
Proiectul de lege ar urma să fie mai strict comparativ cu normele privind combustibilii cu emisii scăzute de carbon din alte politici climatice ale UE. Spre exemplu, țările membre vor putea folosi anumiți carburanți pentru a îndeplini obiectivele UE în materie de energie regenerabilă dacă vor obține o reducere a emisiilor cu 70% în loc de 100%.
Ce tehnologii vor folosi în viitor producătorii auto?
Grupul industrial eFuel Alliance a anunțat că proiectul de lege va interzice efectiv noile motoare termice începând din 2035, dacă ar include emisiile de-a lungul lanțului valoric, dar și cele provenite de la producerea carburanților sintetici. „O reducere cu 100% a emisiilor este aproape imposibilă”, a declarat Ralf Diemer, directorul general al grupului.
Noul proiect legislativ ar constitui o bază legală pentru producători de a înmatricula un nou tip de vehicul, și anume unul echipat cu motor termic care funcționează exclusiv pe bază de e-fuel. Astfel de mașini vor trebui proiectate astfel încât propulsorul să nu poată porni dacă este alimentat cu astfel de carburanți convenționali.
Producătorii de automobile ar trebui să impună acest lucru folosind tehnologii precum dispozitive care urmăresc proprietățile chimice ale combustibilului. De asemenea, ar trebui să dezvolte reguli pentru a se asigura că aceste tehnologii nu pot fi modificate.