Conceptul de ride-sharing a devenit din ce în ce mai popular în România, iar Uber este unul dintre aceste servicii care oferă o alternativă confortabilă și adeseori mai ieftină comparativ cu transportul public.
În cazul în care alegi să devii șofer pentru o companie de ride-sharing poți obține câștiguri financiare suplimentare destul de importante.
Cum poți ajunge să ai o medie mică în aplicația Uber
Adeseori se întâmplă ca unii clienți de Uber să reclame către platformă o serie de nemulțumiri legate de modul în care se comportă șoferii sau de condițiile de transport. Există, însă, și situații în care șoferii sunt puși în fața unor situații neplăcute provocate de clienți.
De obicei, șoferii de Uber au o medie ridicată a notelor primite din partea călătorilor, mulți dintre ei având mii de curse efectuate în care au primit 4 sau 5 steluțe. Uber spune pe că șoferii săi pot raporta oricând incidente pe platforma dedicată.
Ponderea calificativelor mici nu este suficient de mare astfel încât media să arate că serviciile oferite de un șofer nu sunt dintre cele mai bune. În schimb, clienții au șanse mai mari să-și strice media pentru simplul fapt că orice notă mică se va oglindi în medie.
În cele ce urmează vom spune care sunt cele mai urâte cinci lucruri pe care nu ar trebui să le faci atunci când călătorești cu Uber-ul. Astfel, nu veți primi note mici în aplicație și, implicit, nici nu veți ajunge în situația de a fi interziși în platformă. Cinci șoferi au povestit pentru Business Insider cele mai urâte lucruri pe care le fac pasagerii în timpul unei călătorii cu Uber-ul.
Pasagerii nepoliticoși
Pasagerii nepoliticoși pot fi un adevărat coșmar pentru șoferii de pe Uber. „Cei mai răi pasageri sunt cei nepoliticoși, care se enervează când vorbesc cu mine”, a declarat pentru Business Insider Trevor Martin, șofer Uber din Orange County (California). „Probabil că am un astfel de client în fiecare săptămână”.
Trevor este de mai bine de un an șofer la Uber, perioadă în care a efectuat peste 1.000 de curse. El a mai spus că nu-i place să conducă pasageri bolnavi sau cei care nu se îngrijesc.
John Lacy, un șofer Uber din Florida, a spus că cei mai neplăcuți pasageri sunt cei foarte zgomotoși, care trântesc ușa mașinii. În cei opt ani în care a fost șofer Uber a avut cel puțin 3-4 astfel de pasageri în fiecare săptămână.
David Hamilton, un alt șofer din Jacksonville (Florida), a efectuat peste 3.600 de curse într-un an și a spus că transportă într-o săptămână măcar un pasager care este nepoliticos sau nespălat.
Solicitările de opriri la magazine

Un alt șofer a mai spus că pasagerii care solicită opriri pentru a-și cumpăra ceva aduc pierderi șoferilor, prin urmare aceștia sunt deranjați de astfel de solicitări. „Este o adevărată lovitură financiară dacă cineva vrea să oprească 10 minute la o benzinărie înainte de finalul cursei. Este ciudat când trebuie să îi refuz”, a spus Michael Eide, un șofer din California.
Călătorii pot adăuga opriri în călătoria lor prin aplicația Uber, înainte, dar și în timpul unei călătorii. Uber spune că pasagerii pot adăuga până la două opriri suplimentare de-a lungul rutei, însă dacă o oprire durează mai mult de trei minute, pasagerul va fi taxat suplimentar.
Eidde spune că, atunci când cererea este mare, evită să selecteze cursele cu opriri pe traseu deoarece acestea nu îi aduc suficienți bani pentru timpul suplimentar. Un pasager i-a cerut să se oprească la o benzinărie la ora unu în noaptea de Revelion, dar a refuzat să-i plătească în plus”, a spus acesta.
A avut parte, însă, și de o experiență plăcută. „Am avut un pasager care mi-a oferit 30 de dolari cash pentru a face o oprire de 10 minute. Asta a făcut ca timpul meu să merite și, totodată, clientul a fost și respectuos”, a conchis Michael Eide.
Pasagerii care nu lasă bacșiș
Un alt aspect care îi deranjează pe șoferii de Uber este legat de bacșișul pe care unii pasageri nu îl lasă. Aceștia au opțiunea să dea bacșiș șoferului după fiecare călătorie, iar Uber spune că bacșișul le este transmis direct șoferilor.
Un studiu din 2019 al unui economist de la Universitatea din Chicago, care a analizat datele din peste 40 de milioane de călătorii, a arătat că pasagerii Uber au dat bacșiș pentru doar 16% dintre curse. Dintre aceștia, doar 1% lasă bacșiș de fiecare dată.
„Mi-aș dori ca oamenii să dea mai mult bacșiș, mai ales dacă merg pe distanțe scurte”, a spus un șofer Uber, pe nume Pasquale, care lucrează pentru Uber de mai bine de un an în Melbourne (Australia).
Acesta a preciat că pasageri care au plătit doar 8 dolari pentru o călătorie scurtă ar putea cel puțin un bacșiș suplimentar de 3 dolari. Lacy, care are un rating de 4,91 stele, a spus că „aproape nimeni nu lasă bacșiș”. Ca pasager, el a spus că întotdeauna dă bacșiș minim 5-10 dolari pentru călătorii mai lungi. „Chiar și câțiva dolari ar fi bine”.
Clienții care întârzie
Clienții de Uber au la dispoziție două minute pentru a ajunge și a se urca în mașină înainte să fie taxați suplimentar ori să li se anuleze călătoria.
Spre deosebire de taxiurile tradiționale, șoferii Uber trebuie să aștepte două minute până pot începe să fie plătiți respectiva călătorie. După ce așteptă cinci minute, șoferul poate alege să anuleze călătoria, ceea ce înseamnă că pasagerului i se va percepe o taxă de anulare.
Michael Eide a spus că pasagerii vor uneori ca el să aștepte mai mult de cinci minute.
Chemarea mașinii în zone interzise
Michael Eide i-a indicat și pe pasagerii care doresc să fie preluați din zone în care șoferii nu au voie să intre sau nu au voie să oprească
În liniile directoare ale comunității, Uber spune că șoferii ar trebui să fie conștienți că locurile în care pot parca în timp ce așteaptă călătorii ar putea fi limitate.
„Ne dorim ca fiecare călătorie să fie o experiență respectuoasă și pozitivă atât pentru pasageri, cât și pentru noi, șoferii. De aceea,îi rugăm pe toți cei care călătoresc cu Uber să respecte regulile comunității”, a declarat un purtător de cuvânt al Uber pentru BusinessInsider. „Șoferii ne pot transmite direct informații, iar utilizatorii care încalcă aceste reguli și-ar putea pierde accesul la platform”.