Bulgaria se pregătește pentru anul viitor în ceea ce privește turismul – „piesa” de rezistență a țării. Turism în Bulgaria – Priorităţi strategice pentru 2025 este tema evidențiată recent de vecinii noștri, o temă interesant de parcurs.
Ministerului Turismului din Bulgaria a prezentat priorităţile sale strategice pentru 2025, ce prevăd abordări inovative de marketing, digitalizare şi parteneriate cu platformele globale, potrivit Novinite.
Ministrul Turismului, Evtim Miloșev, a prezentat aceste iniţiative membrilor Consiliului Naţional al Turismului (NTC), atrăgând atenţia asupra planurilor de a colabora cu platforme importante, cum ar fi National Geographic, BBC, CNN, Google, Meta (Facebook) şi Booking.com. Aceste eforturi sunt menite să îmbunătăţească reputaţia Bulgariei ca destinaţie de vârf pentru turismul cultural, de sănătate şi spa, pe baza realizărilor deosebite din 2024.
Conform datelor Institutului Naţional de Statistică, perioada ianuarie – septembrie 2024 a fost extrem de importantă pentru turismul din Bulgaria, fiind înregistraţi 7,5 milioane de turişti, o creştere de 9,4% faţă de primele nouă luni din 2019. Turismul în interiorul ţării a înregistrat un avans de 14,9%, depăşind creşterea de 3,7% în zonele de coastă, indicând majorarea cererii pentru turismul cultural, de sănătate şi spa. Avansul vine pe fondul diversificării ofertelor de turism ale ţării, subliniind succesul Bulgariei în atragerea unei game largi de vizitatori, a declarat Miloșev, după cum arată BTA, potrivit Agerpres.
Vor fi turnee de promovare pe pieţele cheie
Anul viitor, Bulgaria îşi va extinde prezenţa la târgurile internaţionale de turism, participând la 27 de forumuri din ţări ca Danemarca, Elveţia, China şi Japonia. În plus, vor fi turnee de promovare pe pieţele cheie şi vizite de studiu pentru jurnaliştii străini, influenceri şi tour-operatori care ar urma să promoveze potenţialul Bulgariei pentru turismul pe tot parcursul anului. De asemenea, includerea Bulgariei în Schengen va spori şi mai mult interesul pentru această ţară.
Miniştrii de interne din ţările UE, reuniţi în Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne, au decis să ridice controalele asupra persoanelor la frontierele terestre interne cu şi între Bulgaria şi România începând cu 1 ianuarie 2025, acest pas important finalizând intrarea deplină a ambelor ţări în Spaţiul Schengen. În urma deciziei, începând cu 1 ianuarie 2025, cetăţenii pot călători fără controale la frontierele terestre către şi între Bulgaria şi România.
În sezonul turistic de iarnă, care se întinde în perioada decembrie-sfârşitul lunii martie, Bulgaria se aşteaptă la aproape 3,1 milioane de turişti străini, comparativ cu 2,9 milioane în sezonul din 2023, a declarat joi Rumen Draganov, directorul Institutului pentru analize şi evaluări în turism, şi consilier al ministrului interimar al Turismului.
Turism în Bulgaria. Cea mai mai mare pondere în turismul balneo şi spa
Rumen Draganov se aşteaptă la o creştere cu 5% a vizitelor turiştilor străini în Bulgaria în acest sezon de iarnă, comparativ cu anul precedent, şi o creştere de peste 20% comparativ cu cel din 2019, când industria a avut un sezon slab.
În Bulgaria, sezonul turistic de iarnă a fost deschis pe 7 decembrie la staţiunea Pamporovo, şi apoi pe 14 decembrie la Bansko şi ale staţiuni, a spus Draganov.
Din numărul total de vizite ale străinilor prognozate a fi înregistrate în această iarnă, aproape două milioane ar urma să fie în scop turistic, vizitatorii pentru turism de ski urmând să fie la aproximativ 300.000 iar vizitatorii pentru turism cultural se vor ridica la aproximativ 400.000.
În timpul sezonului de iarnă, bulgarii vor avea cea mai mare pondere în turismul balneo şi spa (80% sau 320.000), iar numărul turiştilor străini este estimat la 80.000.
Citiți și: Mergeți în vacanță în Bulgaria? Care e calitatea apei mării