Tentativa de asasinat asupra lui Donald Trump a generat o modă: momentul „imortalizat” pe tricouri, cu diverse sloganuri. Astfel tricouri cu Trump a ajuns un fel de afacere a momentului.
Un val de de produse comercializate în mediul online, cu o fotografie a candidatului la preşedinţia Statelor Unite a apărut imediat după ce a fost împuşcat . Și sloganuri precum „Antiglonţ”, „Legendele nu mor niciodată”, „Rănit, dar nu ameţit” sau „Împuşcătura mă face mai puternic”, relatează Reuters.
Tricourile inscripţionate cu imagini cu Trump ridicând pumnul în aer în timp ce sângele îi curge pe faţă au devenit virale, fiind comercializate cu preţuri cuprinse între 9 şi 40 de dolari.
La câteva ore după împuşcături, companii şi vânzători independenţi s-au grăbit să creeze sloganuri şi produse – majoritatea înfăţişându-l pe candidatul republican la preşedinţie sfidător -, ultimele dintr-o lungă serie de produse Trump. „(Vânzările) mi-au depăşit aşteptările. Nu mă aşteptam ca Trump să aibă atât de mulţi fani”, a declarat Zhong Jiachi, de 28 de ani, proprietarul Paxinico, un comerciant de îmbrăcăminte de pe reţeaua Douyin, versiunea chineză a Tiktok, care a vândut în 24 de ore aproximativ 40 de tricouri cu imaginea lui Trump, imediat după ce acesta a fost împuşcat.

Pe tricou – privirea furioasă a lui Trump
Li Jinwei, în vârstă de 25 de ani, care vinde produse pe platforma Taobao a Alibaba, a declarat pentru media din Hong Kong că a avut nevoie de doar aproximativ o jumătate de minut pentru a produce un tricou cu Trump la fabrica ei din China. „Am pus tricourile pe Taobao imediat ce am văzut ştirile despre împuşcături, deşi nici măcar nu le imprimasem încă, şi în trei ore am avut peste 2.000 de comenzi, atât din China, cât şi din Statele Unite”, a declarat ea.
Privirea furioasă a lui Trump îndreptată spre cameră, care figurează pe multe dintre produsele anterioare cu imaginea sa, seamănă cu postura sa caracteristică din „The Apprentice”, reality show-ul de televiziune în care a apărut timp de mai mulţi ani.
În 2023, o fotografie cu chipul lui Trump a fost transformată rapid în tricouri, pahare, căni, postere şi chiar în figurine „bobblehead” de către prieteni şi duşmani deopotrivă.
Tricourile cu Trump și epoca Kennedy
Sâmbătă, susţinătorii candidatului republican la alegerile prezidenţiale americane din noiembrie au adoptat rapid fotografia lui Trump realizată imediat după ce un tânăr de 20 de ani a tras asupra sa de pe un acoperiş.
Fostul preşedinte american ţinea un discurs electoral în Butler, Pennsylvania – un stat-cheie în alegerile din 5 noiembrie – când s-au auzit împuşcăturile. Trump a fost lovit în urechea dreaptă şi a sângerat vizibil.
Se pare că o asemenea fervoare a trcourilor inscripționate nu a mai fost de pe vremea asasinării președintelui Kennedy.
Site-ul lui Donald Trump a postat luni dimineaţă imaginea feţei însângerate a fostului preşedinte american pentru a-i mobiliza pe susţinători să doneze pentru campania acestuia şi a-i aduce împreună în spiritul unităţii şi păcii, în contextul atacului armat care a avut loc în weekend asupra candidatului republican, scrie Reuters.

Trump: „De obicei trebuie să mori pentru a avea o fotografie iconică”
Potenţialii donatori sunt redirecţionaţi către o pagină de pe platforma de colectare de fonduri WinRed care prezintă o imagine alb-negru realizată de un fotograf al agenției The Associated Press (AP), fotografie pe care Trump a calificat-o drept „iconică”.
Aceasta îl arată pe candidatul republican cu chipul purtând dâre de sânge, având pumnul ridicat în semn de înfruntare a primejdiei, după ce un glonţ i-a străpuns vârful urechii drepte la un miting din Pennsylvania. Imaginea este însoţită de cuvintele „FEAR NOT” („Nu vă temeți”), scrise cu majusculă. Mesajul de sub imagine afirmă: „Unitate. Pace. Vom face America măreaţă din nou! (Make America Great Again!)”.
Pagina conţine, de asemenea, semnătura lui Trump şi oferă vizitatorilor site-ului posibilitatea de a dona sume diferite.
Într-un interviu publicat duminică seara târziu de New York Post, Trump a vorbit despre fotografiile care i-au fost făcute imediat după ce s-a tras în el, inclusiv despre cea prezentată pe site-ul său de campanie. „O grămadă de oameni spun că este cea mai iconică fotografie pe care au văzut-o vreodată”, a declarat Trump, citat de New York Post. „Au dreptate, iar eu nu am murit. De obicei trebuie să mori pentru a avea o fotografie iconică”, a adăugat republicanul. Republicanul a afirmat că dacă nu ar fi aplecat puţin capul spre dreapta pentru a privi o imagine proiectată spre public cu privire la imigranţii ilegali, el ar fi fost mort, potrivit cotidianului.
Trump – definiția poveștii americane
O campanie GoFundMe, susţinută de Trump pentru victimele atacului armat de la mitingul său de campanie, a strâns peste 3,5 milioane de dolari până la sfârşitul zilei de duminică.
După această tentativă de asasinat, Donald Tump şi-a rescris discursul pe care îl pregătise pentru convenţia republicană. El a declarat că “pregătise un discurs extrem de dur” asupra “oribilei administraţii Biden”, dar că l-a abandonat pentru un discurs care, speră el, “va uni ţara”. “Însă eu nu ştiu dacă aceasta este posibil. Oamenii sunt foarte divizaţi”, a mai spus Donald Trump.
Donald Trump este o personalitate emblematică: însăși definiția poveștii de succes americane, potrivit unora dintre analiști. Antreprenor, proprietar de afaceri imobiliare în întreagă lume, producător TV și președinte al Statelor Unite. Trump este un maestru în arta succesului, are carismă și stil, motivează și schimbă modul de gândire al celor din jur prin propria să imagine și modul de a ieși învingător în lumea afacerilor. Este un exemplu viu al modului în care apare gândirea în stil mare.