Printre toate reclamele și influencerii de pe rețelele de socializare care îți spun ce să cumperi, există un nou trend în creștere. Are un mesaj total diferit și îți spune ce nu ar trebui să cumperi. Cei care fac acest lucru se numesc „de-influencers”.
Având în vedere că #deinfluencing a fost vizualizat de peste 449,5 milioane de ori numai pe TikTok, este o mișcare puternică care i-a determinat pe consumatori să își regândească obiceiurile de cumpărare și a determinat companiile să regândească autenticitatea planurilor lor de marketing, notează CNN.
Datorită cunoștințelor și expertizei lor într-un anumit domeniu, influencerii sunt capabili să influențeze deciziile urmăritorilor lor – fie că este vorba despre frumusețe, modă, alimentație sau wellness.
Pe de altă parte, de-influencers vor să încurajeze oamenii să nu cumpere lucruri sau să consume în exces, să fie mai puțin reactivi la tendințe și să fie mai atenți la achizițiile lor. Toate acestea se leagă de ideea de sustenabilitate.
Ce încurajează de-influencing
Deciziile noastre de cumpărare au un impact uriaș asupra mediului înconjurător. Statisticile din cercetările Zero Waste Week arată că deșeurile de ambalaje din plastic din industria de frumusețe se ridică la peste 120 de miliarde de unități de ambalaje în fiecare an, contribuind la numărul alarmant de depozite de deșeuri.
Potrivit analiștilor însă, ascensiunea de-influencers va avea, de asemenea, un efect uriaș asupra strategiilor de marketing ale brand-urilor. Atunci când planifică modul de prezentare a campaniilor lor și aleg influencerii cu care să lucreze, ne putem aștepta ca acestea să pună un accent mai mare pe transparență, autenticitate și alinierea valorilor pentru a evita o analiză negativă.
Ascensiunea De-Influencing ar putea duce la o creștere a sabotajului de brand, în care o afacere plătește pe cineva pentru a crea conținut care prezintă produsele altei afaceri într-o lumină negativă.