Atacurile din Marea Roșie au dus la perturbarea transporturilor maritime din toată regiunea. Ce au decis producătorii pentru a rezolva situația de criză?
Producătorii au început să se gandească la varianta de a folosi avioanele deoarece în zona Mării Roșii există de ceva vreme un conflict destul de tensionat între o grupare (houthi) din Yemen și două armate, cea a Statelor Unite ale Americii și Marii Britanii.
Pe ruta comercială est-vest se află Marea Roșie, iar accesul către Europa se face prin canalul Suez care susține aproximativ 12% din transportul maritim mondial.
Atât din punct de vedere logistic cât și financiar, „Transportul aerian este costisitor în comparație cu transportul maritim și nu este competitiv pentru articolele voluminoase și cu marje reduse. Astfel de constrângeri au limitat transportul aerian de marfă la mai puțin de 1% din comerțul global în funcție de volum” a comunicat Asociația Industriei Aeriene – IATA.
Multe dintre firmele de logistică precum: Schenker din Germania, Bollore Logistics din Franța și C.H. Robinson din Statele Unite ale Americii au declarat că isi asigură spațiu suplimentar pentru transpoturile pe cale aeriană. Un nume mare, Stellantis, companie care deține mărci auto precum: Alfa Romeo, Jeep, Opel, Peugeot și multe altele au declarat săptămâna trecută faptul că se bazează pe transportul aerian pentru a face față întreruperilor temporare.
Cum comentează marile firme de logistică situația actuală din transport?
„Pe măsură ce prețul oceanelor crește, pe măsură ce timpul de tranzit crește și pe măsură ce se acumulează întârzieri, atunci expeditorii încep să fie foarte îngrijorați că nu vor avea inventarul de primăvară”, a declarat Neel Jones Shah, director pentru clienți la digital. expeditor de marfă Flexport.
„Primul lucru pe care îl veți vedea convertiți sunt expeditorii care fac 20% aer 80% ocean pentru același produs, merg la 50:50”.
„Cu cât situația persistă mai mult, cu atât se adaugă mai multă presiune asupra capacității de transport maritim și a lanțurilor de aprovizionare ale clienților, apropiindu-se astfel din ce în ce mai mult de „punctul de vârf” pentru nevoia de conversie a celui aerian”, a declarat Jack Liu, Senior Vice President al Air Logistics la Kühne+Nagel Asia Pacific.
CITEȘTE ȘI: Statele Unite atacă rebelii Houthi din Yemen. Tensiunile escaladează în Marea Roșie