Transapuseana, drumul care traversează Apusenii începe să devină realitate. Primul lot, cu o lungime de 43 de kilometri a fost inaugurat.

Oficialii județeni susțin că este un drum de «Jos pălăria!»
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Marius Haţegan, care de profesie este inginer, susține că „lucrările sunt de nota 10”.

„Astăzi, a avut loc recepţia lucrărilor pe lotul 1 al Transapusenei care totalizează nu mai puţin de 43 de kilometri. Un drum de poveste, emblematic pentru judeţul Alba şi pentru România. O investiţie pe cât de costisitoare, pe atât de necesară. Ca inginer, pot zice că lucrările sunt de nota 10 şi de «jos pălăria!». Ca vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, transmit că am respectat, la fix, termenul de finalizare a lucrărilor”, a anunţat, pe Facebook, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba.

Cât ”a înghițit” primul lot din Transpuseana
Transpuseana este cel mai scump drum județean din țară. Costurile de realizare se ridică la 73 de milioane de euro.
Marius Haţegan a prezentat şi informațiile tehnice legate de realizarea acestui prim tronson: s-au folosit 26 de mii de tone/277 de mii de mp de strat de beton asfaltic, 41 de mii de tone de strat de binder, 44 de mii de metri cubi de piatră spartă pentru fundaţie, 25 de mii de metri cubi de beton folosit pentru lucrări de consolidare şi 23 de mii de metri liniari de parapet metalic.

Transapuseana, drumul care traversează Apusenii
Transpuseana este cea mai mare investiţie făcută pe un drum judeţean din România, cu o valoare totală a proiectului care depășește 73 de milioane de euro. Banii pentru acest proiect au venit în mare parte din fonduri europene. Drumul are o lungime totală de 78 de kilometri și face legătura între municipiul Aiud (Autostrada A10) şi zona Bucium – Abrud (DN 74).
Drumul judeţean (DJ) 107I a fost cunoscut iniţial ca ”Transalpina de Apuseni”, a fost denumit ulterior Transapuseana.
