Toyota rămâne cel mai bine vândut producător auto de pe scena auto internațională, raportând în 2023 peste 11 milioane de unități comercializate. Este cel de-al patrulea an consecutiv în care constructorul nipon încheie anul cu această distincție extrem de importantă. Totodată, Toyota a fost în 2023 și cel mai căutat brand auto pe motorul de căutare Google, depășind chiar și Tesla.
Așteptam deja de ceva vreme ca cei de la Toyota să publice datele referitoare la vânzările din 2023. Anterior, Grupul Volkswagen a anunțat că a vândut 9,24 milioane de mașini pe parcursul anului trecut. Cifrele au sosit și, așa cum era de așteptat, gigantul nipon a reușit să își învingă confortabil rivalul german cu un record de 11.233.039 de vehicule livrate anul trecut. Această cifră reprezintă o creștere de 7,2 procente de la an la an, ceea ce face ca Toyota să fie cel mai bine vândut producător auto pentru al patrulea an consecutiv.
2023, un an perfect pentru constructorul japonez
O privire mai atentă asupra cifrelor de vânzări abia publicate ne arată că mărcile Toyota și Lexus au livrat 10.307.395 de mașini în 2023, adică cu 7,7% mai mult decât în anul precedent. Astfel, avem chiar și un nou record în această privință. Daihatsu a înregistrat, de asemenea, rezultate solide, deoarece livrările au crescut cu 3,2%, ajungând la 790.441 de unități. Ultimele 12 luni nu au fost însă prea bune pentru divizia de vehicule comerciale Hino, întrucât vânzările lor au scăzut cu 9,8 procente, ajungând la o cifră de 135.203 unități.
Vânzările în afara granițelor Japoniei au atins un maxim istoric anul trecut, când Toyota și celelalte divizii ale sale au livrat 8.928.230 de mașini, o creștere de 4,1% față de anul precedent. Principalele mărci Toyota și Lexus au adus cea mai mare parte a vânzărilor, cu 8.634.425 de mașini, în creștere cu 4,3 procente față de 2022, stabilind astfel un nou record. Statele Unite au fost cea mai mare piață unică pentru Toyota, cu 2.617.033 de mașini, în creștere cu 7 procente față de anul precedent.
Lexus a atins vânzări record în 2023, după ce a livrat 824.258 de mașini – un salt uriaș de 132% față de 2022. America de Nord a fost de departe cea mai mare regiune de desfacere pentru Toyota, cu 355.606 unități (+124%), urmată de Asia cu 236.587 unități (+113%) și de piața internă Japonia cu 94.647 unități (+229%).
Cum s-au descurcat ceilalți mari producători auto în 2023? Trio-ul Hyundai/Kia/Genesis a înregistrat vânzări totale de 7,32 milioane de vehicule (o creștere de +6,7%), ocupând ultimul loc pe podium. General Motors nu a publicat încă cifrele de vânzări globale pentru anul precedent, dar ne reamintim că a livrat 5,93 milioane de mașini în 2022. Stellantis va publica datele pentru anul care tocmai s-a încheiat pe 15 februarie, iar între timp, merită să menționăm că livrările s-au situat la 5,84 milioane de vehicule în 2022.

Toyota, cel mai căutat brand auto pe Google în Statele Unite
Toyota a condus ani de zile cota de piață globală în domeniul auto, chiar și în condițiile în care tot mai multe mărci au trecut la automobile electrice. Apropo de electricitate, Tesla continuă să domine piața EV în SUA, câștigând chiar teren în fața producătorilor auto tradiționali, precum GM, Ford și, bineînțeles, Toyota.
Deși Toyota se autoproclamă drept o marcă „electrificată”, în prezent oferă doar un singur model complet electric în SUA – bZ4X. Cu toate acestea, producătorul lui Prius, RAV4 și Tacoma a dominat căutările pe Google în 2023, potrivit studiului MarketWatch Guides publicat de Electrek.
Astfel, Google a înregistrat peste 37,6 milioane de căutări pentru Toyota, pe locul secund în acest top clasandu-se Tesla, cu 3 milioane de căutări mai puține. Ultima treaptă a podiumului este ocupată de Honda, cu 22,2 milioane de căutări.
Citește și: Dacia, printre cele mai valoroase branduri auto