Aceasta este noua Dacia Spring! A doua generație aduce tehnologie nouă la bord, dotări extinse și adoptă multe dintre elementele de design lansate de noul Duster. Și nu este totul. Logan, Sandero, Sandero Stepway și Jogger sunt aduse la zi.
Așadar, Dacia Spring primește o nouă generație. Și, cum a obișnuit deja marca, și de această dată este adoptată o strategie inteligentă de marketing. Una care să permită evitarea cheltuielilor inutile, dar care să sporească simțitor calitatea percepută de șofer și călători.
De la ce s-a plecat, spun chiar cei de la Dacia, din datele adunate de la clienți. Deloc puțini, pentru că s-au vândut peste 140.000 de unități de la lansare, din care peste 61.000 doar anul trecut.
Astfel, numărul călătoriilor zilnice este în medie de 4, ceea ce confirmă că Spring este folosită pentru naveta zilnică, fiind preferată pentru zona urbană dar și naveta din zonele suburbane către oraș.
Distanța medie parcursă pe zi este de 37 km, la o viteză medie ce nu excede 37 km/h. Peste 90% dintre posesorii de Spring nu rulează niciodată mai mult de 70 km, iar 75% dintre aceștia încarcă mașina acasă!
79% dintre clienții de Spring sunt cumpărători de EV pentru prima dată, iar 79% vin pentru prima dată la Dacia. O rata de noi clienți extrem de ridicată, cum puține modele reușesc la oricare altă marcă de automobil.
Dacia Spring 2025- ce s-a schimbat
Datele deja amintite au confirmat că autonomia de 220 km este suficientă pentru un astfel de automobil. La fel și cele două tipuri de motorizări, de 45 CP, respectiv 65 CP la versiunea Extreme, sunt suficiente.
Constructorul a luat decizia de a menține platforma tehnică actuală, inclusiv aceeași baterie de 27 kWh, care păstrează avantajul de greutate al primei generații. Noua Dacia Spring, în ciuda numeroaselor noi sisteme introduse, are cu doar 6 kg mai mult decât actuala generație, cu peste 100 kg mai puțin decât orice concurență!
Modificări de design
Și-atunci cu ce schimbări vine Dacia Spring 2025? În primul rând, designul exterior. Deși silueta a rămas aceeași, elementele de stil sunt noi și reflectă apartenența la noua imagine a mărcii. Luminile de zi adoptă semnătura luminoasă lansată de noul Duster. Masca, cu lamele orizontale albe și cu sigla în centru, este îngustă cât farurile, deci nu mai coboară spre mijloc, ca la prima generație. Blocurile optice principale sunt situate tot sub luminile de zi, dar sunt mai mici și nu au decât un element optic la interior, față de două înainte.
Bara de protecție a fost modificată puternic, pentru a accentua caracterul dur al modelului. Acum, vine cu o protecție masivă în zona inferioară, aidoma lui Duster, protecție care, în cazul versiunii de top, Extreme, este acoperită cu un sticker cu model neregulat, negru pe fond alb, menit să adauge o notă urbană accentuată.
În lateral, schimbările sunt mai subtile. Au dispărut barele longitudinale de pe plafon, din dorința ameliorării coeficientului aerodinamic și scăderii costurilor de producție. În schimb, apar extensii în zona superioară a protecțiilor pentru pasajele roților, o formă ușor schimbată a stickerului de pe uși și apariția unui element orizontal cu sigla Spring, în spatele ușilor.
Jantele au fost, și ele, retușate, dar anvelopele au rămas aceleași Linglong dintotdeauna. Varianta de 45 CP are jante pe 14 inchi, dar la cea de 65, în premieră, apar jante pe 15, incluse în preț.
În spate, schimbarea aspectului este majoră. Apariția benzii negre pe toată lungimea hayonului adaugă o notă de robustețe și o detașează de noul Duster, care nu are un astfel de element de stil. Eleronul, care prelungește spre spate linia plafonului, a primit două nervuri pentru un plus de dinamică. Bara de protecție preia caracteristicile celei din față și integrează cele două noi elemente reflectorizante. Peste toate, se pot ”așterne” șase nuanțe, printre care nou apărutele Beige Safari și Brick Red.
Bord redesenat complet
Marea evoluție survine la interior, unde noua Dacia Spring introduce nu doar un nou design foarte atrăgător, dar și noi materiale și culori care au o contribuție importantă la o calitate percepută sensibil mai mare decât la actuala generație. Este o abordare modernă, contemporană, care te inspiră, un interior primitor, simplu și esențial.
Și aici, spiritul viitorului Duster și-a pus amprenta din plin. Astfel, volanul are aceeași formă teșită sus și jos și are trei spițe, doar că nu vine îmbrăcat în piele nici în versiunile de top. Gurile de ventilație de la extremele bordului au rămas similare cu ale primei generații, dar cele din zona centrală au forma celor de la Duster. Și selectorul rotativ al cutiei de viteze s-a transformat într-o manetă pe care o acționezi cu două degete, fix ca la Duster.
Pentru a sparge monotonia cromatică, câteva elemente albe, precum rama instrumentarului digital de bord, ornamentul din jurul manetei schimbătorului și interioarele spațiilor de depozitare din uși sunt albe. În plus, elementul central care integrează gurile de ventilație este gri la Essential, roșu la Expression și kaki la Extreme.
Tapițeria nu mai e realizată din imitația de piele care te făcea să transpiri în toiul verii, cu aerul condiționat setat la minim, ci dintr-un material reciclat de consistență mai apropiată de a stofei.
Încă de la cea mai ieftină versiune, Essential, există instrumentar digital configurabil, de 7 inchi. Sistemul multimedia Media Nav Live cu ecran tactil de 10 inchi este disponibil standard la echiparea de top, Extreme, și opțional la Expression.
Acesta este situat cât de sus se poate, pentru a optimiza ergonomia, permite conectarea smartphone-ului folosind protocoalele Apple CarPlay și Android Auto wireless și dispune de două mufe USB-C. În sfârșit, accesoriile YouClip de la Duster pot fi montate și pe noua Dacia Spring. Numai că Spring are doar trei prinderi, toate situate în față.
O altă mare surpriză vine sub capota motorului. Nu, nu un propulsor mai puternic, ci un frunk, adică un mic portbagaj (de 35 l) în față. Dar, atenție, piesa din plastic cu rol de portbagaj, este un accesoriu de origine, care poate fi cumpărat doar separat de mașină. Volumul pentru bagaje totalizează 308 litri, cu 6% mai mult decât fosta generație. La interior, sunt spații de depozitare de 33 l. Printre ele, și un ”raft” în fața pasagerului din dreapta, plasat deasupra torpedoului.
Respectă noile regulamente ADAS
O altă evoluție remarcabilă este oferită de noile regulamente ADAS ale Comisiei Europene, GSR2. Dacia a folosit această obligație pentru a o transforma într-o oportunitate. Acum clienții Spring beneficiază de toate sistemele de asistență a securității exact ca la orice automobil de top.
Avem upgrade over the air pentru noua Dacia Spring, încărcarea se poate programa și aplicația MyDACIA iți spune ce nevoi de maintenance au de realizat sau îți poate regla de la distanța temperatura interioară sau poate încuia sau descuia ușile. Sigur, aceste facilități sunt deja cunoscute dar este cu adevărat spectaculos să ai așa ceva pe Spring!
După noul Duster, Dacia introduce butonul “My Safety” care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.
Gama Dacia – schimbări majore în 2024. Ea se aliniază normelor GSR2
Ajunsă una dintre cele mai apreciate mărci din Europa, Dacia își împrospătează continuu gama pentru a-și putea continua ascensiunea.
Un prim exemplu este faptul că modelele existente sunt aliniate la a doua variantă a normelor GSR. Aceste reglementări de securitate impun introducerea în echiparea standard a anumitor dotări. Astfel, toate modele Dacia le vor primi, progresiv, până în luna aprilie.
Încă de la nivelul de echipare Essential, vor fi disponibile:
- sistem de înregistrare automată a datelor în caz de accident (cutie neagră)
- posibilitatea instalării dispozitivului care nu permite pornirea mașinii când șoferul se află sub influența alcoolului
- sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere
- alertă pentru depășirea vitezei legale
- asistent de bandă
- detector de oboseală a șoferului
- senzori de parcare în spate
- senzori de lumină și ploaie
- aprinderea avariilor la frânarea de urgență
- butonul My Safety permite accesul rapid la aceste funcții.
- autocolantul Rescue QR Code lăsat vizibil pe parbriz și lunetă. Când este scanat cu aplicația gratuită, codul oferă acces la broșura cu informații de salvare a Dacia. Acest lucru le oferă pompierilor toate informațiile de care au nevoie pentru a răspunde în siguranță unei urgențe, economisind minute prețioase.
Aspect nou, confort mai bun
Compania a profitat de acestea, pentru a aduce și alte modificări modelelor sale. Astfel, Sandero primește o echipare nouă, Journey, echivalentă lui Extreme de pe Stepway. Standard, Journey vine cu antenă ”aripioară de rechin”, jante din aliaj specifice, ornamente pentru praguri (sub uși) și covorașe speciale. Confortul este susținut de cartela hands free, camera de marșarier, suportul detașabil pentru telefon și organizatorul pentru portbagaj, toate incluse în prețul versiunii.
Sandero, Logan, Stepway și Jogger primesc, standard, jante Flexwheel în două nuanțe, și opțional pot fi comandate cu jante din aliaj Randia și Randia Dark, noi în gama Dacia.
Sandero Stepway poate fi configurat și în culoarea Beige Safari. Mai mult, Gris Schiste și Cedar Green pot fi comandate, de-acum, pe toate modelele.
Jogger Hybrid primește instrumentarul digital de 7 inchi de la viitorul Duster. În plus, are acum și o funcție E-SAVE, selectabilă manual de către șofer, care permite păstrarea unui nivel de curent de aproximativ 70% în bateria sistemului hibrid. Joggerul de bază, Essential, primește aer condiționat manual.
Pe portierele din față ale lui Jogger și Sandero Stepway Expression, actualele stickere de sub oglinzi, sunt înlocuite cu unele noi, ce includ noua emblemă Dacia și coordonatele GPS ale Transfăgărășanului.
Pe toate modelele a apărut o mufă USB-C în zona inferioară a bordului, precum și una în spatele consolei centrale pentru versiunile dotate cu opțiunea Comfort Pack.