Toate contactele din România, într-o bază unică de date. Secretariatul General al Guvernului și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizarii au anunțat înființarea Registrului Național al Datelor de Contact. Astfel, cetățenilor li se facilitează accesul la instituții.

Toate contactele din România, într-o bază unică de date
Executivul a dat undă verde astăzi înființării și administrării Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Această mișcare strategică este concepută pentru a aduce o transparență sporită în administrația publică: Astfel devine mai ușor accesul cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate la informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice.

Toate datele de contact, într-un singur loc
Centralizarea datelor de contact va simplifica semnificativ comunicarea și colaborarea între diferitele autorități și instituții publice din România. Acest pas va elimina necesitatea căutării informațiilor pe multiple platforme și va reduce povara administrativă pentru cetățeni și întreprinderi, care nu vor mai fi nevoite să interacționeze separat cu sistemele IT ale diverselor entități publice.
Un mediu digital avansat
Potrivit secretarului general al Guvernului, Mircea Abrudean, această inițiativă este esențială pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferitele instituții și sistemele lor informatice.
“Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice.”, a declarat Abrudean.

Se urmărește eficientizarea schimbului de informații
Mircea Abrudean a subliniat, de asemenea, importanța accesului rapid și digital la informații dintr-o sursă unică și sigură în era digitalizării. “Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică.”
Un pas strategic
Platforma online contact.gov.ro va fi suportată tehnic de către Secretariatul General al Guvernului. Această inițiativă marchează un pas semnificativ pentru România în conformarea cu rigorile și directivele europene privind accesul universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului.

Prin centralizarea datelor de contact și prin crearea unui registru de bază, România se îndreaptă către un mediu digital avansat, în care serviciile publice sunt accesibile, transparente și eficiente.
Actul normativ a fost redactat de Secretariatul General al Guvernului (SGG), în parteneriat cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării. Ministerul are responsabilitatea în domeniile tehnologiei informației, societății informaționale și cadrului național de interoperabilitate.