Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > Life > Entertainment & Showbiz > TikTok a inventat un gen literar: Ce este „romantasy”
TikTok a inventat un gen literar: Ce este „romantasy”

TikTok a inventat un gen literar: Ce este „romantasy”

De Roseti Roxana Publicat 2024-07-28
Distribuie

TikTok a „inventat” un gen literar numit „romantasy”, care combină elemente de romantism și fantezie. E o tendință observată în rândul tinerilor autori care își publică lucrările pe platformă. Genul câștigă rapid popularitate.

Contents
Noua obsesie TikTokTikTok a mizat pe #BookTokLibrăriile pe TikTokPresa tradițională nu mai atrage publicul tânărCitiți și: Adevărul despre Ziua Mondială a Cărții și a Dreptului de Autor

A atras atenția cititorilor tineri, dar și editorilor deopotrivă. Romantasy îmbină fantezia și romantismul, și a câștigat popularitate printre tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani. Cărțile romantasy sunt atrăgătoare datorită combinației de lumi magice și povești de dragoste intense, care captează imaginația și emoțiile. Pe larg, un univers cu vârcolaci, vampiri, elfi, totul plin de erotism.

De unde pornește totul? În 2015, Sarah J. Maas publica  A Court of Thorns and Roses un roman în care eroina adolescentă Feyre este condusă într-o lume a intrigilor magice, cu zâne și romantism. Romanul a fost foarte popular și a ajuns, printre altele, pe lista celor mai bine vândute New York Times.

Cartea era deja populară pe rețelele de socializare, dar a atins culmi cu adevărat extraordinare odată cu apariția BookTok – subcomunitate din aplicația TikTok, care se concentrează pe cărți și literatură. Aproape de îndată ce BookTok a devenit un fenomen – în jurul anului 2020, la fel a devenit și romanul. În jurul acestei cărți și a altora asemănătoare s-a cristalizat noul termen: „romantasy”, potrivit The Conversation.

TikTok s-a orientat „pe cărți”
TikTok s a orientat pe cărți Foto The Guardian

Noua obsesie TikTok

Prin urmare, regina genului romantasy este Sarah J. Maas, iar „Regatul spinilor și al trandafirilor” a fost  primul volum dintr-o serie de șase, iar toate au dat au dat lovitura pe TikTok. Iată însă că „Lightlark”, de Alex Aster, lansată în vara anului 2022 și deja pregătită să fie ecranizată, ste una dintre recentele obsesii ale BookTok. Acțiunea are loc pe insula Lightlark, care găzduiește la fiecare 100 de ani un joc mortal numit Centennial. Șase conducători de regate sunt aleși să joace, având astfel șansa de a sparge blestemele malefice care le-au afectat tărâmurile. Dar fiecare conducător are ceva de ascuns, iar blestemul fiecărui tărâm este unic.

Astfel, utilizatorii TikTok, care sunt cunoscuți pentru crearea și distribuirea de conținut variat, nu se limitează doar la trenduri muzicale, ci promovează și recomandări de cărți.

Aceste recomandări de cărți „pe noul trend” ajung adesea pe pagina de „For you” a utilizatorilor, expunând astfel cărțile romantasy unui public mai larg. E o tendință care subliniază influența TikTok în modelarea gusturilor literare și în introducerea de noi genuri în peisajul literar românesc. Prin promovarea cărților romantasy, TikTok contribuie la diversificarea preferințelor de lectură ale tinerilor și la creșterea accesibilității acestor cărți pentru cititori. TikTok este o platformă vizuală, care permite oamenilor să arate ce cred despre o carte. Iar restricțiile din timpul pandemiei au accelerat această tendință.

TikTok a mizat pe #BookTok

Deci TikTok s-a dovedit a fi o modalitate de mare succes de a promova cărțile în ultimii ani, editorii atribuind popularitatea cărților precum It Ends With Us de Colleen Hoover și The Seven Husbands of Evelyn Hugo de Taylor Jenkins Reid, în mare parte, recomandărilor din aplicație. În 2022, TikTok a decis să vândă cărți în mod direct, anunțând parteneriate cu editorii HarperCollins UK, WH Smith, Bloomsbury și bookshop.org, care vor vinde cărți prin intermediul pieței online TikTok.
#BookTok este unul dintre cele mai populare hashtag-uri ale platformei de socializare, ajungând până în prezent la peste 90 de miliarde de vizualizări și, drept urmare, TikTok a format mai multe parteneriate pe baza succesului avut, inclusiv cu festivalul Hay și cu editorul Penguin Random House (PRH), din septembrie, utilizatorii aplicației putând eticheta orice titlu PRH în videoclipurile lor.
Directorul senior pentru comerțul electronic de pe TikTok Shop, Patrick Nommensen, a spus că „a fost incredibil să asist la creșterea comunității BookTok, împărtășind pasiunea pentru lectură și remodelând lumea publicării în acest proces”.
TikTok și cărțile, o nouă „relație”
TikTok și cărțile o nouă relație Foto euronewsro

Librăriile pe TikTok

Pe de altă parte, Nicole Vanderbilt, managing director la bookshop.org, a declarat pentru The Guardian că „suntem încântați să colaborăm cu TikTok Shop, nu numai pentru a oferi BookTokers și comunităților lor o altă modalitate de a cumpăra de la librăriile independente prin bookshop.org, ci și pentru a ajuta librăriile să-și îmbunătățească propriile abilități de relaționare cu comunitatea BookTok.”Cu toate acestea, creșterea comercializărilot de pe BookTok nu a fost întotdeauna primită pozitiv de către utilizatorii TikTok. Când un club de carte TikTok a fost lansat la începutul lui 2022, un utilizator al aplicației TheLibbyRuth a spus: „În timp ce îmi place conținutul creat de companii, cred că cea mai bună parte a TikTok este aspectul autentic și neșlefuit al acestuia și nu mi-ar plăcea să văd că devine excesiv comercializat, mai ales cu lipsa diversității în publicare”.

Presa tradițională nu mai atrage publicul tânăr

Nu numai cărțile, și presa a ajuns pe Tik Tok. Generațiile tinere caută știri prezentate în mod atractiv, participativ și să fie disponibile în condițiile lor – în rețelele și platformele în care își petrec timpul, arată ultimul raport al Institutului Reuters pentru studiul jurnalismului publicat în iunie 2023.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că presa tradițională nu mai atrage publicul tânăr și că platformele precum TikTok sau YouTube sunt sursele de informare ale acestuia. „TikTok este rețeaua de socializare cu cea mai rapidă creștere din sondajul nostru, fiind utilizată de 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani în orice scop și de 20% pentru știri“, arată raportul citat.

Potrivit psihologilor și sociologilor, aceste schimbări fac parte dintr-o tendință mai largă de renunțare la lectură în favoarea conținutului video/audio. De asemenea, creșterea puterii influencerilor este efectul cel mai spectaculos al unei bulversări a ierarhiei dintre rețelele de socializare: rețelele tradiționale, precum Facebook, pierd teren, fiind surclasate de cele bazate pe video, precum TikTok și YouTube.

 

Citiți și: Adevărul despre Ziua Mondială a Cărții și a Dreptului de Autor

Similare

author avatar
Roseti Roxana Redactor
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.
See Full Bio
LifeStyle Actualitate Business Opinii Politica
social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
SRI, schimbări la vârf. Cine vine la butoane cu Nicușor Dan?
SRI, schimbări la vârf. Cine vine la butoane în mandatul lui Nicușor Dan? Surse
“Lipsa de somn îngrașă!”. Câte ore trebuie să dormim pe noapte
Zsolt Vago a murit într-o expediție în Nepal. Avea 48 de ani și era cameraman la Pro TV / Ultimul mesaj
Sfinții Împărați Constantin și Elena, mesaje și urări. Ce nume se sărbătoresc pe 21 mai
Primar Alexandru Zidaru zis Makaveli – Cele 10 Porunci pentru București
Taguri:literaturărețeaua TikTokTikTok
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Moartea Domnului Lăzăr(Georg)escu

Moartea Domnului Lăzăr(Georg)escu

Un nou film de la studiourile politicii de pe Dâmbovița apare în curând pe televizioarele cu tub catodic ale poporului, cele care…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Sfinții Împărați Constantin și Elena, protectorii creștinismului. Tradiții și superstiții pentru 21 mai
Sfinții Împărați Constantin și Elena, protectorii creștinismului. Tradiții și superstiții pentru 21 mai
Director INSCOP: Prezența record și votul vârstnicilor, decisive în turul 2; Simion perceput drept o „catastrofă economică”
Pavel Durov, șeful Telegram, care a acuzat Franța de implicare în alegerile din România: “Sunt gata să vin și să depun mărturie”
Mamă și copil căzuți de la etaj. Tragedie în București
UE anunță revizuirea Acordului de asociere cu Israel, pe fondul crizei umanitare din Gaza
Ianis Hagi va părăsi Glasgow Rangers luna viitoare
Horoscop zilnic, 21 mai 2025: Taur, ești pragmatic
Keir Starmer sancționează Israelul pentru măcelul din Gaza. Londra a renunțat la negocierile de liber schimb
Elon Musk anunță o reducere semnificativă a donațiilor politice: „mult mai puțin”
Nicușor Dan, despre declarația că nu va crește TVA-ul: O mențin
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro