Tiger Woods pune capăt unei relații de 27 de ani. Una care a reprezentat un etalon pentru lumea sportului.
Nu au apucat să fie trei decenii. A lipsit, ironia sorții, fix acea perioadă despre care a scris Frederic Beigbeder în romanul în care a lansat o teză pe cât de simplă, pe atât de cinică: amorul are un timp de evoluție și disoluție inconturnabil. Trei ani.
Însă, chiar și așa, 27 de ani înseamnă mult. Ba, poate, extrem de mult, mai cu seamă că în cazul de față, al lui Woods, vorbim despre o altfel de legătură. Cea cu Nike. Ori, cu toții știm cât de repede se schimbă lucrurile în domeniul sponsorizării. Și cât de rare sunt cazurile în care legăturile se întind pe o perioadă atât de amplă.
Tiger Woods și Nike, o legătură începută la primii pași ai sportivului în elită
Ani de zile, cei ce urmăresc golful îl dibuiau instantaneu pe Tiger Woods după tricoul sau jacheta roșie cu logo-ul Nike. Sigur, în anii din urmă compania a mai schimbat oferta cromatică în ceea ce-l privește. Logo-ul era însă acolo.
La fel și legătura dintre cele două entități, care era tabu. Așa cum s-a întâmplat, jumătate de secol, cu Ferrari și partenerul său din industria tabacului, reconoscibilă, simbolistic, chiar și după ce inscripțiile au dispărut de pe monoposturi urmare a interdicției publicității la țigarete în Marele Circ.
Și nu este de mirare. Căci legătura lui Woods cu Nike a început în 1996, atunci când și-a început cariera de profesionist. Iar pe măsură ce sportivul punea în vitrină trofee, sumele creșteau. Ajungând la contractul de peste 100 de milioane de dolari din 2000, care a reprezentat, la acea vreme, cea mai mare sumă oferită pe baza unui contract de sponsorizare.
Woods și Nike, împreună, la bine și la rău
Au rămas împreună și ulterior, la bine și la rău. Un exemplu sunt scandalurile care au alterat serios imaginea sportivului. Știrile despre relațiile extraconjugale ale lui Woods, apărute în 2009, l-au lăsat fără mulți parteneri. Nike însă a rămas alături de el.
Iar Tiger le-a întors favorul. Când producătorul a ieșit din afacerea cu echipamente de golf, în 2016, a trecut la alte crose, dar a continuat să poarte echipamentul companiei.
Acum însă, totul este istorie
Povestea a ajuns însă la final. A spus-o, tranșant, chiar Tiger Woods, printr-o postare pe rețeaua X.
— Tiger Woods (@TigerWoods) January 8, 2024
Woods a scris că timpul petrecut alături de Nike a fost „plin de atât de multe momente și amintiri uimitoare” și i-a mulțumit lui Phil Knight, co-fondatorul companiei.
Pe de altă parte, Nike, într-o declarație, l-a numit pe Tiger Woods „unul dintre cei mai mari sportivi pe care i-a văzut vreodată lumea” și i-a urat tot ce este mai bun în viitor.
„De-a lungul parteneriatului nostru, am fost martori, împreună cu restul lumii, cum Tiger nu numai că a redefinit golful, dar a spart barierele pentru întreg sportul mondial”, a spus Nike.
Ce urmează? „Oamenii vor întreba dacă există un alt capitol”, a scris legenda golfului. „Da, cu siguranță va fi un alt capitol.” Nu a oferit însă și detalii.
Astfel că, pentru moment, doar un lucru este cert. Elvețienii de la OnHolding, cu care se zvonea că va semna, au anunțat că nu vor semna un parteneriat. Se spune însă, în piață, că opțiunile nu lipsesc. Astfel că, rămâneți pe fază, cu siguranță vom avea, cât de curând, vești.