Porsche extinde gama de versiuni ale berlinei sale sport complet electrice, pentru a include Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach.
Nu se află încă pe piață, dar deține deja un record. Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach a obținut titlul de cea mai rapidă mașină electrică de serie la Weathertech Raceway Laguna Seca, în California, pe 23 februarie 2024.
Înregistrând un timp de 1:27,87 min, pilotul de testare al Porsche, Lars Kern, a parcurs un tur mai rapid decât a reușit oricare alt pilot până acum cu o mașină electrică, omologată pentru circulația pe șoselele publice.
Nu cu mult mai înainte, o versiune de pre-producție a aceluiași nou model a stabilit un nou record al clasei, pe circuitul Nürburgring. La volanul mașinii s-a aflat, și de această dată, tot Kern, care a înregistrat un timp de 7:07,55 min. pe Nordschleife.
Această performanță înregistrată în mod oficial este cu 26 de secunde mai rapidă decât cea înregistrată de Kern în ultimul său tur record la bordul unei berline Taycan Turbo S Sport, dotată cu un pachet de performanță, în luna august 2022. Totodată, acest timp reprezintă actualul record pentru mașinile electrice de serie și, de asemenea, face din Turbo GT cel mai rapid autoturism cu patru uși, indiferent de sistemul de propulsie, care a rulat pe circuitul Nürburgring.
Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach ridică standardul în ceea ce privește dinamica de condus
“Cele două recorduri de circuit, de la Laguna Seca și de pe Nordschleife, arată potențialul extraordinar pe care îl are Taycan”, afirmă vicepreședintele Liniei de Modele, Kevin Giek. “Pentru a-ți dovedi calitățile pe circuit, nu este suficient să ai putere. Întregul ansamblu de accelerare și frânare, aderența în viraje, aerodinamica, stabilitatea și reglajele de finețe trebuie să fie la înălțime.
La Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach, în special, inginerii noștri au obținut aceste rezultate într-un mod absolut impresionant. Aceștia au făcut într-adevăr o treabă excelentă cu modelele Taycan existente și recent actualizate. Însă noile noastre mașini GT ridică din nou, în mod clar, standardul în ceea ce privește dinamica de condus”, a completat acesta.
“Turbo GT cu pachetul Weissach setează noi standarde în aproape fiecare parametru. Între acestea se regăsesc accelerația și frânarea, un mod livrare imediată a puterii maxime, care este intuitiv de utilizat și un sistem de propulsie conceput pentru tracțiune și performanță maximă.
În plus, gradul de aderență în viraje e la fel de impresionant. Manevrabilitatea și ținuta de drum lejeră sunt incredibile. Anvelopele acționează excelent și ai parte de un echilibru adecvat în orice situație de condus. Drumul cu o astfel de mașină pe pista sinuoasă de la Laguna Seca este o experiență incredibil de antrenantă”, a completat și pilotul Lars Kern.
Modul Attack oferă putere suplimentară
Modul „Attack” are la bază funcția “push-to-pass” a celorlalte modele Taycan. Atunci când este activat, o putere suplimentară de până la 120 kW este oferită timp de 10 secunde prin simpla apăsare a unui buton.
Acest sistem este optimizat pentru condus pe circuit și funcționează în mod similar cu mașinile de curse 99X pe care Porsche le utilizează în Campionatul Mondial de Formula E Electrică ABB FIA. Boost-ul este afișat de un temporizator cu numărătoare inversă pe panoul de bord și este pus în evidență în mod dinamic prin intermediul unor inele animate pe vitezometru.
Comparativ cu funcția “push-to-pass” de pe celelalte modele Taycan, Modul „Attack” oferă o putere de propulsie cu 50 kW mai mare. El se poate activa și prin intermediul padelei din dreapta. Acest lucru face ca funcția să fie mai ușor de utilizat pe circuit.
“Poți activa boost-ul și cu mănuși de curse și fără a lua mâna de pe volan”, explică Kern. “Prin acest mod de operare simplu, sigur și rapid, modelele Taycan Turbo GT sunt adaptate la nevoile unui pilot de curse.” Cu ajutorul padelei din stânga, de pe volan, nivelul de recuperare poate fi setat și adaptat în funcție de circumstanțele de conducere.
Pentru performanțe pe circuit: Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach
Grație unor măsuri adiționale de construcție aerodinamică și de greutate redusă, acest model este clar proiectat pentru performanță. Taycan Turbo GT dotat cu pachetul Weissach accelerează de la zero la 100 km/h în 2,2 secunde, ceea ce face ca acest model cu două locuri să fie cu o zecime de secundă mai rapid decât Taycan Turbo GT, care are o putere similară. Viteza sa maximă este de 305 km/h față de 290 km/h.
Printre elementele aerodinamice adiționale se numără deflectoarele de aer amplasate în partea inferioară a caroseriei și un nou difuzor frontal. În partea din spate, modelul dotat cu pachetul Weissach dispune de un eleron fix, cu finisaj ca o țesătură de carbon și suporturi fixate pe caroserie.
Sarcina totală de deportanță aici ajunge la 220 kg. Logo-ul pachetului Weissach este prezent pe ambele părți ale eleronului. În exclusivitate, la cerere, este disponibilă o folie de protecție striată în Volt Blue, negru sau negru (mat). Aceasta accentuează și mai mult caracterul sportiv al mașinii. Designul cu dungi poate fi combinat cu setul de autocolante negre.
Eliminarea oricărui echipament care nu este necesar pentru condusul pe circuit a mai redus încă aproximativ 70 de kg în comparație cu Taycan Turbo GT fără pachetul Weissach. În locul unui sistem de scaune, partea din spate este placată cu carbon ușor de înaltă calitate, cu un compartiment de depozitare în spatele scaunelor șoferului și al pasagerului.
De asemenea, s-a renunțat la ceasul analogic din pachetul Sport Chrono, prezent în mod normal pe panoul de bord, la covorașele pentru picioare și la cel din portbagaj și s-a folosit mai puțin material izolator.
Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach are prevăzută o ușă pentru portul de încărcare, amplasată pe partea pasagerului, acționată manual și nu electric. Geamurile speciale, cu izolație fonică și termică, precum și pachetul Sound Package Plus economisesc, de asemenea, greutate. Acesta din urmă renunță la difuzoarele din spate și înlocuiește sistemul BOSE® Surround Sound.
Pachetul de interior GT cu elemente Race-Tex, de culoare neagră, este oferit standard. Pe partea pasagerului se află o insignă cu logo-ul pachetului Weissach. Pachetele de interior în Volt Blue și GT Silver sunt, de asemenea, disponibile pentru Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach. Cusăturile contrastante în culoarea respectivă completează gama de dotări.
Prețurile pentru Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT dotat cu pachetul Weissach pornesc în România de la 247.691 de euro, cu TVA 19% inclus.