Un guvern francez a aprobat construirea unei platforme plutitoare care va permite unor taxiuri zburătoare electrice să decoleze şi să aterizeze în timpul Jocurilor Olimpice. Această decizie a fost publicată marţi şi este un pas important pentru proiectul de a avea astfel de vehicule la JO.
Conform unei hotărâri a guvernului, grupul Aéroports de Paris (ADP) are dreptul să utilizeze platforma situată pe râul Sena, la nivelul Austerlitz, până cel târziu la 31 decembrie 2024. Aprobarea acestei decizii a fost mult timp așteptată în acest dosar controversat.
Decizia experimentală restricționează activitatea stației de elicopter Volocity la ore și zboruri limitate
Prin natura sa experimentală, această decizie restrânge activitatea stației de elicopter la orele locale 8.00 (9.00, ora României) până la 17.00 (18.00, ora României). De asemenea, numărul zborurilor este limitat la două pe oră durante perioada experimentului și acest regulament va fi valabil până la sfârșitul anului.
ADP a colaborat cu Regiunea Paris și compania germană Volocopter, producătorul aeronavei “Volocity”, un aparat cu două locuri – unul pentru pilot – alimentat de baterii și dotat cu 18 rotoare dispuse într-un cerc deasupra cabinei.
Obiectivul este de a utiliza Jocurile Olimpice ca platformă pentru a demonstra viabilitatea acestui nou mod de transport care conectează diferite locuri de decolare și aterizare, “vertiporturi”.
Experimentul aviației fără emisii de dioxid de carbon cu vertiporturi în Paris este controversat
În prezent, există patru “vertiporturi” în funcționare: la aeroporturile Paris-Charles-de-Gaulle și Bourget, pe Issy-les-Moulineaux în sud-vestul Parisului și pe aerodromul Saint-Cyr-l’Ecole din apropierea Versailles.
Autorizația pentru al cincilea loc lipsea – o barjă care deja fusese instalată în Austerlitz, în partea de est a capitalei franceze.
Acest experiment al unei aviaţii fără emisii de dioxid de carbon este foarte controversat. De la politicieni din opoziţie până la cei aflaţi la putere, mulți aleși locali din Paris critică acest proiect, considerându-l “absurd” și o “aberație ecologică”.
Un proiect inutil și poluant, destinat doar unor privilegiați extrem de grăbiți, a fost denunțat în noiembrie de adjunctul Tranziției Ecologice, Dan Lert. Consiliul Municipal din Paris a respins acest proiect cerut de CEO-ul Aéroports de Paris (ADP), Augustin de Romanet. Este clar că nimic nu merge bine în această propunere care ar putea avea consecințe negative pentru mediu.
Autoritatea de Mediu critică studiul de impact pentru planul taxiurilor zburătoare, iar certificarea EASA întârzie
În septembrie, Autoritatea de Mediu a criticat studiul de impact drept “incomplet” pentru planul privind evaluarea efectelor zgomotului, consumului de energie și emisiilor de gaze cu efect de seră.
Cei care promovează taxiurile zburătoare sunt de părere că acestea pot fi folosite în viitor pentru transportul medical de urgență, fie pentru pacienți, fie în cazul transplanturilor când vor exista versiuni mai mari ale lor.
Din cauza faptului că certificarea Agenţiei Europene de Securitate Aeriană (EASA) va întârzia până cel puţin toamna, susţinătorii proiectului vor fi nevoiţi să se mulţumească cu zboruri demonstrative gratuite în timpul JO (26 iulie-11 august).
CITIȚI ȘI: Când ai timp liber, ce faci cu el?