Netflix s-ar gândi la o un abonament 100% gratuit în Europa, dar înţesat de publicitate, după ce a încercat, în 2022, un abonament „accesibil” cu publicitate, potrivit 20minutes.fr.
Acest lucru ar permite platformei de streaming video on demand (SVOD) să-şi crească numărul utilizatorilor şi veniturile. Platforma, a cărei creştere a scăzut puternic la sfârşitul lui 2021, şi-a revenit după lansarea unei ofertei cu publicitate, în valoare de 5.99 de euro, de exemplu, în Franţa, faţă de 13,49 euro abonamentul standard, fără publicitate. Această formulă ar urma să atragă 40 de milioane de abonaţi noi, potrivit codirectorului general al Netflix.
O ofertă 100% gratuită – adică finanţată exclusv din publicitate – ar putea permite Netflix să-şi crească atât numărul utilizatorilor, cât şi veniturile. Potrivit Bloomberg, ea ar urma să fie rezervată într-o primă fază pieţelor europeană şi asiatică, pe care există deja reţele de televiziune gratuite, ca în Franţa. Nicio dată în acest sens nu a fost avansată, însă probabilitatea unui anunţ în acest sens este mare. Platforma de streaming a anunţat, în aprilie 2023, că utilizatorii ofertei cu publicitate generează un venit mai mare decât al celor cele fără publicitate, Standard şi Premium.
Totodată, aplicaţiile Netflix pentru televizoare ar putea primi, în curând, un nou design, care este, în prezent, testat de compania americană. Noul design implică două schimbări importante. Una dintre ele se referă la imagini.
Netflix – anul schimbărilor
Modelele afectate de această decizie au în jur de zece ani vechime, ceea ce înseamnă că, dacă utilizați un model mai vechi de televizor, ar putea fi momentul să-l înlocuiți.Majoritatea televizoarelor inteligente pot suporta Netflix, dar pentru 16 modele diferite de televizoare Sony, precum și pentru două generații de Apple TV, acest lucru nu va mai fi posibil. Aplicația platformei de streaming a fost ștearsă de la 1 aprilie de pe pe dispozitivele Blu-ray Samsung, televizoarele Smart TV Sony, Panasonic și Hitachi.
Descărcările existente vor fi, de asemenea, șterse odată cu actualizarea. Oricine folosește aplicația Windows va trebui, prin urmare, să se bazeze pe o conexiune la internet pe viitor. Un motiv real al schimbării nu este încă cunoscut. În primul rând, utilizatorii pot ocoli schimbarea prin neactualizarea aplicației Netflix, dar este puțin probabil ca aceasta să fie o soluție pe termen lung, conform ruhr24.de.
Acțiunile platformei au scăzut
Acțiunile Netflix au scăzut deoarece planul său de a nu mai publica datele privind abonații ,din 2025, a stârnit îngrijorări legate de creștere, analiștii avertizând că furnizorii de servicii de streaming concurenți ar putea să îi urmeze exemplul, eliminând acest indicator cheie privind sănătatea acestui sector, transmite Reuters.
Adăugările de abonați au fost urmărite de multă vreme de investitori și analiștii de pe Wall Street pentru a evalua modul în care companiile, inclusiv Netflix, Walt Disney și Warner Bros Discovery, se descurcă în războaiele de streaming, scrie News.ro.
Dar, după o creștere puternică a numărului de abonați timp de trei trimestre, pionierul streamingului Netflix a anunțat că nu va mai raporta date de acest tip, pentru a se concentra mai mult pe venituri și profitabilitate. ”Industriile tind să lucreze la unison și dacă unul dintre jucătorii de frunte decide că este mai bine ca investitorii să judece performanța pe măsuri diferite, rivalii ar putea adopta aceeași logică”, a spus Dan Coatsworth, analist de investiții la AJ Bell. Mișcarea vine în momentul în care unii analiști și-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care Netflix intenționează să mențină creșterea după măsurile privind partajarea parolelor, care au ajutat compania să adauge 9,3 milioane de clienți noi în primul trimestru. Există semne că creșterea streaming-ului este saturată în SUA, deoarece s-a înjumătățit în 2023, au arătat datele firmei de cercetare Antenna în februarie.
”Deși acesta este parțial un semn al cotei de piață de neegalat a Netflix, ridică și întrebări cu privire la plafonul final al streamerului în peisajul actual”, a declarat Brandon Katz, strateg în industria divertismentului pentru Parrot Analytics.