Pentru cei cărora un superyacht nu este suficient, fie și în condițiile în care el este unul de top din punctul de vedere al designului sau dotărilor, Migaloo a găsit soluția.
Constructorul tocmai a anunțat că preia comenzi pentru M5, un model la care nici măcar cei a căror avere abia a trecut de un miliard de dolari nu pot visa. Și nu spunem vorbe-n vânt. Căci compania cere o sumă cu nouă zero-uri, limitându-și clientela la cei mai bogați dintre cei bogați.
Migaloo M5, superyacht submersimbil de lux
M5 este pentru multimiliardarul care nu vrea doar să navigheze pe cele șapte mări, ci vrea să vadă și ce se află sub ele. Da, ați citit bine. Migaloo prezintă M5 ca fiind primul superyacht submersibil de lux din lume.
Nava măsoară 544 de picioare cap la cap și are 75 de picioare lățime, oferindu-i suficient spațiu pentru maximum 20 de oaspeți și 40 de membri ai echipajului. Are o autonomie de peste 9.300 de mile și poate călători cu viteze de până la 20 de noduri atunci când este la suprafață și 12 noduri sub apă. De asemenea, poate coborî la o adâncime de 820 de picioare și apoi rămâne acolo până la patru săptămâni.

Fără îndoială, cifrele deja amintite, v-au captat deja atenția. Însă nu este totul. Firma cu sediul în Graz promite că va face tot posibilul pentru a oferi genul de facilități pe care clientela sa, formată, cum spuneam, din oameni extrem-extrem de bogați, le așteptă.
Intenționează să lucreze cu clienții pentru a proiecta interiorul visurilor lor, dar aceștia se pot aștepta oricum la o sală de mese opulentă, cu spațiu pentru 36 de oaspeți și pereți panoramici de sticlă, o cramă la cel mai înalt nivel, capabilă să găzduiască cele mai spectaculoase vinuri cu istorie, și un cinematograf avansat tehnologic. Vor fi, de asemenea, două piscine, un jacuzzi și — pentru că acesta este un superyacht— un heliport.

Când M5 este ieșit la suprafață, proprietarul și oaspeții săi au la dispoziție piesele din hangarul dedicat numeroaselor ”jucării de apă”. Acestea includ cinci jet-skiuri Sea-Doo, Seabobs, flyboard-uri și hoverboard-uri Zapata Racing, dar și tot ce este necesar pentru paddleboarding, kitesurfing și caiac. Există, de asemenea, două Midget-Submarine personalizate, două submersibile și mai multe ROV-uri (vehicule subacvatice telecomandate) și UUV-uri (drone subacvatice). Astfel că riscul să te plictisești la bordul lui M5 devine minim.
Cei de la Migaloo sunt convinși că nu le va lipsi clientela. Chiar dacă în lume, anul trecut, erau 2.540 de miliardari, potrivit Forbes, și mai puțin de două treimi dintre aceștia aveau o avere mai mare decât prețul prețul cerut pentru M5, care este de 2 miliarde de dolari. Un preț care, trebuie să o spunem, este de aproape trei ori mai mare decât cel mai scump yacht din lume, Dilbar, de la Lürssen, care costă 800 de milioane de dolari, și de peste patru ori mai mult decât a cheltuit Jeff Bezos pentru al său Koru, pentru care a plătit 485 de milioane de dolari.