Noi, liderii Grupului celor Șapte (G7), ne-am întâlnit la Hiroshima pentru Summit-ul nostru anual din 19-21 mai 2023, mai uniți ca niciodată în hotărârea de a face față provocărilor globale ale acestui moment și de a stabili cursul pentru un viitor mai bun. Munca noastră are rădăcini în respectul pentru Carta Națiunilor Unite (ONU) și în parteneriatul internațional.
(continuarea Declarației comune G7, Hiroshima 2023)
Sustenabilitatea datoriilor
12.Suntem în continuare îngrijorați de faptul că provocările serioase la adresa sustenabilității datoriilor subminează progresul către ODD, iar țările cu venituri mici și medii sunt afectate în mod disproporționat de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei și de provocările globale mai ample.
Reiterăm urgența abordării vulnerabilităților datoriei din aceste țări și sprijinim pe deplin efortul G20 de a îmbunătăți punerea în aplicare a Cadrului comun pentru tratarea datoriilor dincolo de Inițiativa de suspendare a serviciului datoriei (DSSI) într-un mod previzibil, în timp util, ordonat și coordonat, oferind claritate participanților. Salutăm recenta aprobare de către consiliul FMI a unui program pentru Ghana.
Dincolo de Cadrul comun, vulnerabilitățile datoriei din țările cu venituri medii (MIC) ar trebui abordate prin coordonare multilaterală. În acest sens, salutăm lansarea reuniunii creditorilor pentru Sri Lanka sub cei trei copreședinți – Franța, India și Japonia, și așteptăm cu nerăbdare o rezoluție rapidă ca model de succes pentru viitoarele eforturi multilaterale de abordare a datoriei MIC.
Subliniem, de asemenea, importanța ca creditorii privați să ofere tratamente datoriilor în condiții cel puțin la fel de favorabile pentru a asigura o împărțire echitabilă a sarcinilor, în conformitate cu principiul comparabilității tratamentului.
Salutăm dezvoltarea clauzelor de datorie rezistente la climă (CRDC) pentru a spori plasa de siguranță pentru debitorii care se confruntă cu impactul schimbărilor climatice. Salutăm munca miniștrilor noștri de finanțe pe această temă și încurajăm mai mulți creditori să ofere CRDC pentru contractele de împrumut.
Pentru a spori acuratețea și transparența datelor despre datorii, invităm toți creditorii bilaterali oficiali să se alăture exercițiului de partajare a datelor pentru reconcilierea datelor datoriilor, inclusiv prin promovarea în continuare a inițiativei G20 în domeniul acurateței datelor despre datorii.
Băncile Multilaterale pentru Dezvoltare (MDB/BMD)
13. Încurajăm BMD-urile și Instituțiile Financiare de Dezvoltare (IFD) să-și accelereze eforturile de a-și spori capacitatea de a mobiliza finanțarea privată, inclusiv prin implementarea reformelor BDM.
În acest sens, susținem cu fermitate și încurajăm accelerarea lucrărilor în curs privind evoluția BMD pentru a-și revizui și transforma modelele de afaceri pentru a aborda mai bine provocările transfrontaliere, cum ar fi schimbările climatice, pandemiile, fragilitatea și conflictele, care sunt esențiale pentru realizarea reducerii sărăciei. și prosperitate împărtășită. Această evoluție ar trebui să vină cu cea mai eficientă utilizare a capitalului lor existent.
În acest scop, vom contribui la dezvoltarea unei foi de parcurs ambițioase pentru G20 privind implementarea recomandărilor din Evaluarea cadrului de adecvare a capitalului G20 al BMD și vom face apel la BMD să facă progrese suplimentare într-o manieră cuprinzătoare, salvând în același timp sustenabilitatea financiară pe termen lung și ratingurile de credit solide ale BMD și statutul de creditor preferat.
Bazându-ne pe reformele-cheie ale misiunii și modelului operațional al GBM, împreună cu reformele financiare care pot adăuga o capacitate de finanțare de până la 50 de miliarde de dolari în următorul deceniu, așteptăm cu nerăbdare să progresăm în continuare la GBM către reuniunile anuale ale GBM și ale FMI din 2023 și mai departe. că reforme ambițioase pot fi făcute în mod continuu.
Încurajăm alte BMD să se alăture acestei inițiative pentru o abordare coordonată a BMD ca sistem. De asemenea, facem apel la BMD să utilizeze cât mai bine sprijinul politicii și al cunoștințelor și să exploreze abordări consolidate pentru a promova mobilizarea resurselor interne și a capitalului privat, precum și implicarea sectorului privat.
Am avansat în continuare eforturile noastre comune de a sprijini țările care au cea mai mare nevoie prin canalizarea voluntară a drepturilor speciale de tragere (DST) sau a contribuțiilor echivalente. Salutăm că angajamentele suplimentare ale Japoniei și Franței, printre altele, împreună cu contribuțiile și angajamentele noastre anterioare, pun la îndemână ambiția globală de 100 de miliarde de dolari și solicită îndeplinirea angajamentelor existente și angajamente suplimentare din partea tuturor țărilor care doresc și sunt capabile să le îndeplinească.
Susținem FMI să-și atingă obiectivele de strângere de fonduri convenite pentru 2021 până la reuniunile anuale ale GBM și ale FMI din 2023 și să identifice toate opțiunile disponibile pentru a pune Trustul pentru reducerea sărăciei și creștere (PRGT), care sprijină țările cu venituri mici (LIC), pe o bază durabilă, în vederea pentru a satisface nevoile tot mai mari ale LIC în următorii ani. Vom explora în continuare opțiuni viabile pentru a permite canalizarea voluntară a DST prin intermediul BMD, respectând în același timp cadrele juridice naționale și necesitatea de a păstra caracterul și statutul activelor de rezervă ale DST.
Infrastructură de calitate
14. Subliniem importanța reducerii decalajului de investiții în infrastructură în țările partenere cu venituri mici și medii, inclusiv prin furnizarea de finanțare pentru infrastructura de calitate, sprijinirea eforturilor de promovare a reformelor politicilor necesare pentru a atrage investiții, operaționalizarea parteneriatelor conduse de țări și promovarea sprijinului din amonte, inclusiv sprijin pentru pregătirea proiectelor.
Reafirmăm angajamentul nostru comun față de Parteneriatul G7 pentru Infrastructură și Investiții Globale (PGII) și de a lucra împreună și ne propunem să mobilizăm până la 600 de miliarde de dolari până în 2027.
Vom continua să consolidăm parteneriatele globale pentru investiții publice și private în activități durabile, incluzive, rezistente și infrastructură de calitate cu țările partenere. Vom mobiliza sectorul privat pentru o acțiune accelerată în acest scop. Oferta noastră este echitabilă și transparentă și are ca scop accelerarea dezvoltării durabile globale, cu accent pe obținerea impactului la nivel local.
Salutăm Fișa informativă despre PGII care demonstrează modul în care G7 și partenerii au făcut progrese concrete în promovarea investițiilor care vor crea efecte pozitive de durată și vor promova dezvoltarea durabilă. Reiterăm sprijinul nostru față de Pactul G20 cu Africa ca un cadru cheie pentru îmbunătățirea mediului de afaceri din Africa și facem apel la partenerii orientați spre reformă să se alăture și să consolideze această inițiativă.
Finanțarea transparentă și echitabilă a dezvoltării
15. Ne-am împărtășit hotărârea de a promova finanțarea transparentă și echitabilă a dezvoltării și de a lucra împreună pentru a aborda decalajul în implementarea principiilor existente, cum ar fi transparența și sustenabilitatea datoriei, evaluarea corectă, selecția și practicile de creditare pentru investiții de calitate în infrastructură.
În acest sens, solicităm tuturor actorilor să adere la regulile, standardele și principiile internaționale, inclusiv Principiile G20 pentru investiții în infrastructură de calitate, Orientările operaționale G20 pentru finanțare durabilă, Convenția OCDE privind combaterea corupției funcționarilor publici străini în tranzacțiile comerciale internaționale. și Ghidurile OCDE pentru întreprinderi multinaționale.
Aceste reguli, standarde și principii includ și măsuri de salvgardare a integrității investițiilor în infrastructură.
Articole anterioare din serial: