Oficiul de Știri
No Result
Vedeți toate rezultatele
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
Oficiul de Știri
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
No Result
Vedeți toate rezultatele
Oficiul de Știri
Oficiul de Știri ACTUALITATE

Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru intimitatea oamenilor

Mihai Morcovescu de Mihai Morcovescu
07/09/2023
in ACTUALITATE, Business, Extern, Motion, News
A A
0
Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru
Share pe FacebookShare pe XShare pe Email
Publicat: 07.09.2023 12:57
Actualizat: 07.09.2023 16:48

Potrivit unui studiu realizat de Mozilla, producătorii de automobile conectate la internet colectează aproape toate informaţiile pe care le pot colecta, inclusiv date la care şoferii şi pasagerii nu s-ar aştepta, cum ar fi expresia facială şi activitatea sexuală.

La fel ca în cazul calculatoarelor, dispozitivelor mobile sau a celor din sfera IoT, conexiunea la internet este promovată de producătorii auto ca fiind un mare avantaj pentru clienţi. Aceasta este, însă, folosită fără o informare clară pentru a colecta o mare cantitate de date.

Monetizarea datelor auto va deveni o industrie de 750 de miliarde de dolari

Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru

Studiul semnat de specialiștii de la Mozilla arată că toţi cei 25 de mari producători auto care au făcut obiectul cercetării colectează date fără să arate vreo preocupare pentru intimitatea şoferilor şi a pasagerilor.

Mărci consacrate precum BMW, Ford, Toyota, Tesla sau Subaru colectează, între altele, date despre rasa, greutatea şi sănătatea oamenilor, dar și despre expresia facilă a acestora, statutul de imigrant şi chiar activitatea sexuală.

Dintre toţi producătorii, cel mai departe cu datele pe care le colectează merge Nissan, conform celor de la Mozilla. Constructorul japonez colectează, printre altele, informaţii genetice, despre starea sănătăţii şi activitatea sexuală, fără să detalieze în ce fel colectează aceste informații.

Tot Nissan îşi rezervă dreptul de a vinde datele pe care le colectează, astfel că şoferii şi pasagerii nu au cum să ştie unde şi mai ales cum vor fi folosite datele pe care producătorul auto le colectează despre ei.

Ce fel de date colectează alți producători auto?

Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru

De asemenea, Volkswagen colectează date demografice (vârsta și sexul), dar și comportamente de condus (centura de siguranță și obiceiurile de frânare) în scopuri de marketing vizate.

Toyota prezintă o serie de nu mai puțin de 12 documente privind politica de confidențialitate. KIA îşi rezervă dreptul de a monitoriza viaţa sexuală a şoferilor, deşi nu este clar ce legătură are acest lucru cu condusul maşinii. Nu în ultimul rând, Mercedes-Benz preinstalează aplicația TikTok pe sistemul de infotainment.

Renault este, în schimb, cea mai puțin problematică marcă la acest capitol. Producătorul francez respectă Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), o lege strictă valabilă în UE care guvernează modul în care datele cu caracter personal sunt utilizate, procesate și stocate.

Majoritatea producătorilor fac ceea ce Mozilla denumeşte „privacy washing”. Altfel spus, constructorii dau asigurări deșarte privind protejarea intimităţii persoanelor, în vreme ce colectează cantităţi enorme de informaţii despre acestea. Constructorii nu cer consimţământul oamenilor pentru colectarea datelor, considerând că aceştia sunt de acord cu termenii pe care-i stabilesc din momentul în care se urcă în maşinile produse de ei.

Experții în domeniu estimează că, până în 2030, monetizarea datelor auto ar putea fi deveni o industrie în valoare de 750 de miliarde de dolari.

author avatar
Mihai Morcovescu
Citește mai mult
Taguri: BMWFordInternetmașini conectatestudiu Mozillateslatoyota
Parteneri
Loading RSS Feed
Loading RSS Feed

Articole similare

Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru
ACTUALITATE

Dispar butoanele Like şi Share ale Facebook de la site-uri. Decizie strategică

11/11/2025
Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru
Life

Copiii și tehnologia, o poveste la care nu poți adormi

10/11/2025
Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru
ACTUALITATE

Salariul istoric: Elon Musk primește 1 trilion de dolari de la Tesla

07/11/2025

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește Oficiul de Știri pe


PAMFLETUL ZILEI
Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru
Pamfletul zilei
Războiul premierului mic cu ANRE-ul mare
de Flaviu Mitroi
13/11/2025
0

Măsurile de reorganizare luate de conducerile autorităților de reglementare ANRE, ASF și ANCOM i-au zbârlit celebra sprânceană a premierului Ilie...

Citește mai multDetails
ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ
Dani Mocanu și fratele său, arest la domiciliu, în Italia
Val de controale ANAF: 500 de mari contribuabili, vizați de Fisc
România, în zona roșie a Europei la decese rutiere: două regiuni trec pragul de 100 de morți la un milion de locuitori
Ce prevede Digital Services Act al UE și de ce trebuie să fie atenți influencerii
Bogdan Ivan: Nu există motive pentru scumpiri la carburanți. România are producție internă suficientă, importuri stabile și nu se află în risc după sancțiunile impuse Lukoil.
ANAF: demnitar verificat după folosirea în interes personal a unui autoturism de lux al firmei în care era asociat
banner proger
Studiu: Maşinile conectate la internet, un „coşmar” pentru

Oficiul de Stiri este un site de știri online, care acoperă subiecte naționale și internaționale, cu informații de actualitate, articole de opinie și analize.

Site-ul publică știri din domenii diverse, precum economie, energie, externe, justiție, social, business, cultură, educație, politică, lifestyle.

  • Actualitate
  • Extern
  • Lumea de lângă noi
  • Alegeri 2025
  • Business
  • Călătorii
  • Motion
  • News
  • Politică
  • Sport
  • Life
  • Casa și grădina
  • Cultură
  • De gustibus
  • Entertainment & Showbiz
  • Health & Fitness
  • Horoscop
  • Style
  • Gica Contra
  • Pamfletul zilei
  • Opinii
  • Pastila de râs
  • Special
  • Analiză
  • Anchete
  • Interviuri
  • Reportaje
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Politica editorială
  • Termeni și condiții
  • Despre
  • Redacția
  • Contact

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Vedeți toate rezultatele
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • News
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Politică
    • Stiri despre Nicusor Dan
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro

© 2025 toate drepturile rezervate oficiuldestiri.ro