Stare de shopping, consum, consumerism, generații…Sunt tot felul de termeni care definesc același lucru: foamea de cumpărături a oamenilor. E diferită acum, față de așa cum a fost dintotdeauna? Se pare că da.
Experții vorbesc despre apariția tinerilor care nu numai că au bani, dar sunt și dornici să-i cheltuiască, chiar și într-o perioadă de maximă anxietate financiară. Cu toate acestea, potrivit acelorași experți, paradigmele de consum ale Generației Z sunt diferite de cele ale generațiilor anterioare.
Ei nu tind să facă cumpărături impulsive. în schimb, sunt foarte chibzuiți când vine vorba de cine primește banii lor și când. Ideea e că tinerii consumatori au mulți bani și sunt dornici să-i cheltuiască, dar nu sunt în foame de cumpărături. Sau, mai bine zis, nu fac investiții necugetate, potrivit BBC.
Stare de shopping sau cum să amâni cumpărăturile
Analiștii spun că generația Z este dispusă să amâne cumpărăturile până în momentul în care are într-adevăr nevoie de ele, și să aștepte până când găsește cele mai bune oferte.
Tinerii din această generație au de asemenea standarde înalte față de produsele în sine. Deși membrii generației Z caută cele mai bune prețuri posibile, ei nu sunt dispuși să facă compromisuri privind calitatea, conform analizei cumpărăturilor din perioada sărbătorilor, efectuată de Charm la McKinsey&Company.
Raportul a indicat că generația Z era unica generație care a clasificat calitatea ca fiind mai importantă decât prețul. În plus, ei sunt mai predispuși să citească descrierile produselor și să lase recenzii, și găsesc mai rapid o altă opțiune pentru un produs cu recenzii proaste.
Stare de shopping: Experimentează!
Tot analiștii s-au pus de acord că, în ceea ce privește cumpărăturile, „calitatea este esențială pentru Generația Z. Dacă produsul tău nu este calitativ, ei nu îți vor oferi a doua șansă”. În consecință, tinerii consumatori nu vor cumpăra pur și simplu de la o firmă doar pentru numele ei, dacă nu corespunde standardelor lor.
Analiștii caracterizează această generație drept entuziastă și aventuroasă, dornică să renunțe la obiceiurile vechi și să-și asume riscuri. „Ei nu merg într-o singură direcție.Experimentează.”
Pe măsură ce generația Z capătă tot mai multă putere economică, preferințele și comportamentul ei începe să schimbe peisajul comerțului cu amănuntul. Și dacă companiile vor să primească banii acestei generații perspicace, ele vor trebui să evolueze în același ritm. Acest lucru este în special aplicabil unei lumi în care generația Z prioritizează din ce în ce mai mult sustenabilitatea.
Citiți și:
Pit stop Fashion. Experiența Primark în România continuă: Prima locație din vestul țării