Lanțul chinezesc de modă online Shein a înregistrat în ultimul exercițiu financiar o cifră de afaceri de aproximativ 7,684 milioane de euro. Ce înseamnă mai exact acest lucru, potrivit analizelor pieței.
Shein gestionează întreaga afacere europeană prin intermediul Infinite Styles Ecommerce, o companie cu sediul în Irlanda, care în 2023 a înregistrat un profit de 99,4 milioane de euro, mai mult decât dublu față de anul precedent, potrivit celor mai recente date publicate în Registrul Comerțului din această țară, conform El Economista.
Datorită acestui progres puternic, Shein nu numai că este cu mult înaintea unor lanțuri precum Uniqlo și Mango, dar amenință și locul al treilea ocupat de Primark, potrivit sursei, în ceea ce privește vânzările de textile în Europa. Conform rapoartelor anuale ale fiecărei companii, clasamentul este condus de Inditex, care în 2023 a realizat o cifră de afaceri în Europa de 22 826 milioane de euro.
Cifra reprezintă cu 72,8% mai mult decât suedezul H&M, cel mai mare concurent al său de pe bătrânul continent, care a avut în acel an o cifră de afaceri de 13 203 milioane, și mai mult decât dublu față de Primark, care se află în continuare pe poziția a treia, cu 10 816 milioane.
Shein, locul patru în clasament
Shein se află acum pe locul patru, în fața Mango, care a înregistrat o cifră de afaceri de 2.170 de milioane de euro în Europa – lanțul nu specifică datele pe țări sau regiuni, dar se estimează că 70% din vânzările sale provin din Europa – și Uniqlo, care a realizat vânzări de 1.182 de milioane de euro, potrivit retail.ro. În ciuda creșterii puternice, Shein are, totuși, una dintre cele mai mici rate de rentabilitate din sector.
În 2023, marja Infinite Styles Ecommerce a fost de numai 1,2%, ușor mai mare decât cea de 0,9% pe care a obținut-o în anul precedent, dar încă mult în urma restului sectorului.
Fondată în 2012 de Chris Xu în Guangzhou (China), Shein, a cărei intrare la bursă a fost blocată deocamdată, a devenit unul dintre cei mai mari giganți mondiali de retail de modă, prezent în 150 de țări, dar care nu vinde nimic pe piața chineză.
Pe de altă parte, și Shein are concurență. Mai precis, Amazon a lansat un nou concept numit Amazon Haul, un magazin online cu reduceri mari, destinat să concureze cu platformele Temu și Shein.
Noul concept Haul va fi disponibil exclusiv pe mobil și promite produse la prețuri foarte mici, cu livrare în maxim două săptămâni, spre deosebire de livrările rapide oferite de Amazon Prime.
Un domeniu aglomerat
Una dintre modificările importante ale acestui serviciu este politica de livrare: indiferent de statutul Prime, clienții vor trebui să cumpere minimum 25 de dolari pentru a beneficia de livrare gratuită, iar comenzile mai mici vor include o taxă de livrare de 3,99 dolari.
De asemenea, Amazon Haul nu va accepta retururi pentru produsele care au o valoare sub 3 dolari. Dacă Haul va atrage suficientă atenție, acest concept ar putea ajuta Amazon să devină un competitor puternic într-un domeniu deja aglomerat, având în vedere că atât Statele Unite, cât și Uniunea Europeană au început să reglementeze platformele ca Temu.