Spaniolii de la Seat ar putea renunța la producția de automobile până în 2030 pentru a se repoziționa ca un brand de mobilitate urbană dedicată tinerilor, informează revista britanică Autocar.
Producătorul iberic deține în momentul de față un singur vehicul electric. Este vorba despre scuterul Mó, care are un preț de piață de aproximativ 6.600 de euro.
De aceea, oficialii mărcii ar trebui să se orienteze și către alte „soluții de mobilitate urbană”, precum mașinile de gabarit redus și bicicletele. Și ar trebui să o facă înainte de 2035, anul în care vânzările de autovehicule noi cu motoare termice vor fi interzise.
Seat nu are în plan să lanseze o mașină electrică
Reprezentanții companiei au declarat pentru Autocar că orice decizie va fi luată probabil până în 2030. „Păstrăm Seat proaspăt și vom continua cu motoare hibride eficiente până la sfârșitul deceniului. Acum analizăm rolul pe care îl va juca Seat în viitor, atunci când vânzarea de mașini cu motoare termice se va termina”, au precizat surse din cadrul companiei de la Martorell.
Spaniolii iau în calcul varianta de a se repoziționa ca producători de mobilitate urbană dedicată clienților tineri. În același timp, Seat caută să crească această latură a afacerii cu ajutorul unui vehicul cu patru roți. Brandul a prezentat pentru prima dată modelul Minimó, unul asemănător cu Renault Twizy. Proiectul a fost abandonat din cauza pandemiei de Covid-19.
Compania nu are planuri să lanseze o mașină electrică înainte de anul 2026 sau chiar deloc. Informația a fost făcută publică de șeful Seat, Wayne Griffiths, la conferința anuală a mărcii din martie anul acesta. Vânzările de mașini electrice vor fi lăsate la latitudinea diviziei de performanță Cupra.
Acest lucru se datorează atracției generate de Seat, dovadă că, în 2022, și-a dublat vânzările. De asemenea, Cupra va lansa două noi mașini cu emisii zero în următorii doi ani. În 2024 va sosi Tavascan, care tocmai a fost dezvăluit, iar un an mai târziu va fi lansat Urban Rebel.