Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Se schimbă preferințele de shopping? Online versus interacțiune personală
Se schimbă preferințele de shopping? Cum anume

Se schimbă preferințele de shopping? Online versus interacțiune personală

De Roseti Roxana Publicat 2024-08-01
Distribuie

Oamenii își doresc, în prezent, o interacțiune personală, în ceea ce privește cumpărăturile, pe care o găsesc doar în magazine. Sună cam SF după atâta online pe pandemie și după, dar se pare că iar se schimbă preferințele de shopping.

Oamenii se întorc în magazine pentru cumpărături fizice și nu se mai bazează exclusiv pe tehnologie. Potrivit unui studiu recent, peste 30% dintre clienți își doresc o interacțiune personală, pe care o găsesc doar în magazine.

Contents
Oamenii își doresc, în prezent, o interacțiune personală, în ceea ce privește cumpărăturile, pe care o găsesc doar în magazine. Sună cam SF după atâta online pe pandemie și după, dar se pare că iar se schimbă preferințele de shopping.Nemulțumiri la shopping onlineShopping slab, vânzări online la felCe presupune „starea de shopping” a românilorCheltuieli cu alimente și băuturiRomânii fac shopping online în străinătateCe se cumpără varaCitiți și: Dorință de shopping dincolo de cer: Mall-ul de lângă Vatican

În ciuda faptului că shopping-ul online este tot mai simplu și tot mai promovat pe rețelele de socializare…

57% dintre cei care se întorc în magazine spun că vor să vadă, să atingă și să evalueze produsele înainte de a Le cumpăra. Iar 68% vor sfaturi de specialitate cu privire la achizițiile scumpe, pentru a se asigura că fac alegerea corectă.

Nemulțumiri la shopping online

Însă, 68% dintre consumatori vor primească în continuare oferte și promoții personalizate de inteligența artificială, dar 49% sunt nemulțumiți de chatboții inteligenți, care nu sunt eficienți în a răspunde solicitărilor de informații.

Alți 33% dintre clienți sunt îngrijorați de faptul că recomandările generate de inteligența artificială favorizează produse sau mărci care ar putea să nu fie interesul lor.

Cifrele mai arată că oamenii sunt nemulțumiți de serviciile de asistență în procesul de cumpărături online, iar asta nu se poate rezolva doar prin tehnologie. De exemplu, obținerea unei rambursări sau schimbarea unui produs reprezintă un adevărat test al răbdării.

Shopping slab, vânzări online la fel

Și în timp ce tot mai mulți clienți revin în magazinele fizice pentru cumpărături, serviciile HoReCa și cele digitale pierd teren. Clienții cheltuie tot mai puțin pe livrarea alimentelor, haine și încălțăminte, sau produse cosmetice.

România a ocupat în 2023 ultimul loc din Uniunea Europeană în privința ponderii firmelor care au efectuat vânzări online. Țara noastră nu reușește să avanseze în topul vânzărilor online, deși tehnologia avansează zilnic.

Numărul firmelor din România  care au vândut online în 2023 sunt în proporție de 12,9%, ultimul loc din Uniunea Europeană, potrivit unui raport al Eurostat. Înaintea țării noastre se află  Luxemburg (13,4%) și Bulgaria (15,1%). La nivel european, firmele mari sunt cele care înregistrează cea mai mare pondere în privința vânzărilor online.

Ce presupune „starea de shopping” a românilor

România a înregistrat vânzări online „record” în pandemie(2020-2021), când ponderea comenzilor online a ajuns la 19, 1%, potrivit antena3.ro. La polul opus, pe primele locuri în Uniunea Europeană privind vânzările online se află Lituania și Suedia. Aceste state  înregistrează vânzări online în proporție de peste 30% dintre întreprinderile UE, conform datelor Eurostat. Lituania (38,9%), Suedia (38,1%) și Danemarca (36,7%) au înregistrat mai multe vânzări online și datorită companiilor  finetech, dezvoltate în ultima perioadă în aceste țări.

Ultimele date europene centralizate de Eurostat arată că românii dau cei mai mulți bani pe mâncare. Când vine vorba despre cumpărături online,  românii cumpără haine, telefoane mobile sau obiecte  pentru grădinărit.

Comparativ cu 2020, ponderea cheltuielilor totale ale gospodăriilor pentru alimente a scăzut în toate țările UE, cu excepția Poloniei și Slovaciei, unde a crescut. Cele mai mari scăderi au fost înregistrate în Grecia, Lituania și Croația, Estonia și Slovenia. Potrivit Eurostat, în 2023, europenii au cheltuit 128 de miliarde de euro (echivalentul a 0,9% din PIB-ul UE) pe băuturi alcoolice. Aceasta reprezintă 1,8% din cheltuielile lor totale de consum, aceeași pondere procentuală ca în 2020.

Cheltuieli cu alimente și băuturi

Cele mai mari ponderi ale cheltuielilor totale de consum pentru băuturi alcoolice în 2021 au fost înregistrate în: Letonia (5,0%), Estonia (4,7%), Polonia (3,7%), Lituania și Cehia (ambele 3,6%).

În 2023, gospodăriile din UE au cheltuit peste 1,035 miliarde de euro (echivalentul a 7,1% din PIB-ul total al UE) pentru „Alimente și băuturi nealcoolice”. Aceasta reprezintă o pondere de 14,3% din totalul cheltuielilor gospodăriilor , comparativ cu 2020 cu o pondere de 14,8%.

Conform datelor  Eurostat, cele mai mari ponderi pentru cheltuielile cu „Alimente și băuturi nealcoolice” în 2021 au fost înregistrate în: România (24,8%), Lituania (20,4%), Bulgaria (20,1%), Estonia (19,9%), Polonia și Slovacia (ambele 19,6%).

Pe de altă parte, barometrul „E-shopper 2023”, care a fost dat publicității de DPD România și alcătuit pe baza unei metodologii care a inclus peste 24.000 de interviuri realizate în 22 de țări de experții Geopost, relevă altceva.

Lumea marketingului, între shopping online și interacțiune personală
Lumea marketingului între shopping online și interacțiune personală

Românii fac shopping online în străinătate

Respectiv, potrivit barometrului menționat, românii sunt printre europenii care fac cele mai multe cumpărături online din străinătate (70% dintre ei au cumpărat cel puțin o dată din străinătate; media UE, 58%), datorită ofertelor mai bune (63%, media UE 52%) sau pentru că găsesc produse care nu sunt disponibile pe plan local (43%, UE 53%) și li se oferă variante de livrare și de retur mai transparente (21%, UE 17%).

Atunci când cumpără din străinătate, ei preferă site-uri din Europa (77%, media UE 73%); magazinele online din țările țările vecine sunt preferate de doar 15% dintre ei (UE 45%). Pe țări, în top se află China (51%, media UE 48%), Germania (36%, UE 28%) și Marea Britanie (26%, UE 24%).

O analiză a ECOMpedia arăta încă din 2017 că vara în general scad vânzările online. Vara, în general, se înregistrează o stagnare a vânzărilor online, iar în multe industrii sunt chiar scăderi de până la 50%. Aceste scăderi sunt explicate prin corelarea dintre vreme și e-commerce.

Ce se cumpără vara

Sunt însă la mare căutare produsele electronice și electrocasnice, de la aer condiționat la frigidere și chiar televizoare, folosite frecvent în sectorul HoReCa. În medie, în această perioadă, vânzările la astfel de produse cresc cu aproximativ 50% față de extra sezon, potrivit analizei menționate.

Când vine vorba de magazine online, vânzări mai mari sunt înregistrate în domenii corelate cu pregătirea vacanței sau a concediului. De asemenea, e cerere și pentru jucării de exterior: căsuțe care pot fi montate în aer liber, tobogane, piscine, dar și produse de camping sau cele pentru ieșiri în aer liber. Pentru a susține aceste vânzări, este nevoie de un marketing foarte bine făcut, planificat cu cel puțin câteva luni înainte de începerea propriu-zisă a perioadelor de vârf.
Tendințele de cumpărare de peste vară pot fi anticipate în baza activității pe care fiecare magazin online a avut-o în anii precedenți. Predictibilitatea vine din observarea vânzărilor pe o perioadă anterioară de cel puțin două sau trei extra sezoane și sezoane, adică două sau trei cicluri de vânzare pentru o gamă de produse. Predicțiile pot fi făcute de la an la an pe baza propriilor cifre din Google Analytics.
De asemenea, companiile de cercetare realizează astfel de studii de piață care arată care sunt tendințele pentru anumite sezoane din an sau statistici despre produsele sezoniere.

Citiți și: Dorință de shopping dincolo de cer: Mall-ul de lângă Vatican

Similare

author avatar
Roseti Roxana Redactor
Redactor șef Documentare externă Rompres – actuala Agerpres, editor al Edițiilor de Colecție – Jurnalul Naționa editor al Jurnalului de Duminică – supliment al Jurnalului Național jurnalist online și print la Evenimentul Zilei senior editor la Revista CARIERE contributor la Elita României ș.a.
See Full Bio
LifeStyle Actualitate Business Opinii Politica
social network icon

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
FCSB, noua campioană a României. Spectacol total
FCSB, noua campioană a României a făcut spectacol în teren și pe străzile din București
Carmen Grebenișan, criticată dur pe internet: “Oribil. Ce bine că v-a surprins pe amândoi “sentimentul” de a nu va omorî copilul!”
Cristina Deleanu a fost incinerată. Marina Almășan: “Deja, la această oră, e un biet pumn de cenușă”
Irinel Columbeanu, tot mai rău! Serghei Mizil: “E confuz, nu mai are reacții”/ Nici fiica lui nu-l mai ajută cu bani
Alegeri prezidențiale 2025. Surpriza din Moldova. Scorul la vot în diaspora, după prima zi de vot: 72 la 28!
Taguri:cumpărăturiInternetshopping
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor în România, candidatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) la alegerile prezidențiale, George Simion, a încercat să ne aducă…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Cronica unor candidaturi penibile: Nicușor Dan și George Simion
Cronica unor candidaturi penibile: Nicușor Dan și George Simion
Horoscop zilnic, 18 mai 2025: Fecioară, apar tensiuni
Ce înseamnă o relație sănătoasă și cum să construiești o conexiune autentică
Alegeri prezidențiale 2025. A picat netul în Londra. Câți români au votat în diaspora
Hobby-uri utile: Activități care te relaxează și te ajută să evoluezi personal
5 capcane înșelătoare în antreprenoriat și cum să le eviți
Oboseala care nu trece, semne că ai o problemă mai gravă
5 greșeli în bucătărie care te pot îmbolnăvi zilnic
Numerologie: Ce spune ziua nașterii despre tine
Ce spune casa în care trăiești despre tine și cum ești influențat de ambientul pe care ti-l generezi (partea 1) 
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro